zondag 28 augustus 2016

This Brooklyn week #24


Hoi allemaal!!
Ik plaatst dit bericht op zondag en er zitten dus 2 weekenden verwerkt in deze blog ;)







Vorig weekend besloot ik een keer de metro te pakken naar Brighton Beach.
Ter info: Brighton Beach ligt vlak naast Coney Island, de iets minder toeristische buurvrouw zeg maar.


Tot nu toe was het er nog niet eerder van gekomen, omdat ik te praktisch in elkaar zit ;) Nova mag namelijk niet op het strand en tevens moeten we met openbaar vervoer waar ze ook niet in mag. En alles draait nu eenmaal om Nova, haha. Totdat Maxim zei; waarom ga je niet eens lekker een dagje alléén naar het strand? Goh, ja.... dat kan natuurlijk ook!


En dus ging ik zaterdag ochtend op pad. Vanaf hier kon ik de Q metro lijn pakken en was ik binnen 25 minuten op het strand! Waarom heb ik dit nooit eerder gedaan?? Ik was er al om 10 uur en het was nog lekker rustig.  Het was wel wat heet dus na zo'n 1,5 uur was het wel genoeg en ben ik langs het water gaan lopen richting Coney Island. De drukte nam toe en de hoeveelheid kinderen ook haha.



Op Coney Island ben ik wat gaan lunchen bij Applebee's. Op de boardwalk was het inmiddels afgeladen vol en geen strookje schaduw te vinden. Applebee's ligt net achter de boardwalk en het was er nog niet zo druk binnen.
Na deze afkoeling van een salade en een lemonade heb ik wat rondgelopen op Coney Island en ben weer terug gelopen naar Brighton Beach.

Ja, Coney Island is echt een bezienswaardigheid en leuk om te zien! In het weekend kan je over de koppen lopen, daar moet je van houden. (niets voor mij haha) Mocht je voor het strand komen raad ik je dus aan uit te stappen bij Brighton Beach ;)


Sprout

Nee, dit ben ik niet op de foto ;)
Afgelopen donderdag ben ik naar een training geweest voor mijn nieuwe vrijwilligersbaantje.
Ik ga vrijwilligerswerk doen bij Sprout. Sprout is een non-profit organisatie die uitjes organiseert voor mensen met een verstandelijke beperking. Mensen kunnen zich inschrijven voor een leuk uitstapje in de stad, maar ze kunnen ook mee met een georganiseerde vakantie reis.


Sprout
Zelf zal ik helpen bij de uitjes in de stad. Ik probeer om er 3 of 4 per maand te doen.
Het eerste uitje staat al gepland en dat is volgens mij wel de meest favoriete activiteit van mensen met een verstandelijke beperking over de hele wereld: Bowlen! haha!
Verder worden er uitjes georganiseerd zoals; festivals bezoeken, uiteten, naar de film, musea etc.

Ik ben heel blij dat ik de mogelijkheid heb gevonden om weer wat te doen in dit vak en heb er ontzettend veel zin in! Het duurt nog wel een paar weken voordat ik begin, maar ik kan niet wachten!!


Deze zaterdag zijn we eerst met Nova naar de dierenarts geweest. De dierenarts is hier ook gewoon in het weekend open, tegen normaal tarief. Nova heeft een wratje in haar mond en we hebben het even laten checken. Het is een virus en het zal vanzelf moeten verdwijnen met behulp van Vitamine C. En ze mag voorlopig even niet meer zoenen in het park ;)




Gisterenavond zijn we gezellig uiteten geweest in Manhattan. We aten bij Belgian Beer Cafe wat aan Madison Square Park ligt. Als je van Belgische biertjes houdt en een goede burger of Steak, is dit echt een aanrader. Ik koos voor bovenstaande Burger&Beer Slider. Met Hoegaarden en 2 Leffe biertjes  (allemaal mini hoor haha)

Als jullie dit lezen is het alweer zondag.  Ik zal in de volgende blog vertellen wat we "vandaag" hebben gedaan :)

Komende week komt Cindy naar Brooklyn!
Cindy ken ik al heel wat jaren en is vooral een grote Florida fan. Toen ik vertelde van onze verhuisplannen zei ze al snel dat ze naar NY wilde komen. Dat wordt weer lekker sight see-en komende week :)
Hier kan je haar blog volgen.


Groetjes!!



13 opmerkingen:

  1. Heerlijk zeg toch zo naar het strand kunnen, ik zeg niks over kinderen hahah.
    Prachtige leuke foto van Nova.Leuk Irma dat je over een paar weken kunt gaan doen waar je hart naar uit gaat super.
    Aftellen maar Cindy is er bijna, wens jullie veel plezier en ik heb weer genoten van je blog,dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik mag bijna, nog 2 nachtjes slapen :-)
    Coney Island staat op mijn to-do lijstje, maar of ik het ook ga redden? Het lijkt me superleuk, en vooral Brighton Beach inderdaad, lekker rustig haha.
    Benieuwd naar je eerste uitstapje met Sprout!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig blog weer. Mooi dat vrijwilligerswerk, veel succes en plezier!
    Fijn dat Cindy er bijna is, heet veel plezier met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je nasr Brightone Beach en Coney Island bent geweest. Stond op ons lijstje, maar is niet gelukt. Zo hebben we toch een indruk. En eindelijk is het zover voor Cindy, leuk!! Veel plezier samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie deal om zelf naar het strand te gaan, doe je goed, en ziet er prima uit. Veel plezier met Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een goed idee om eens een keertje alleen opstap te gaan.
    Ziet er mooi uit daar!!
    En vind het super dat je jezelf inzet als vrijwilliger bij de verstandelijke beperking.
    Oo en Cindy op visite gezellig ben weer benieuwd naar al jullie verhalen..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, ik vind het echt dapper hoor zo alleen op stap, ik zou veel te bang zijn dat ik zou verdwalen hihi.
    Veel plezier met Cindy de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh maar New York is niet zo spannend hoor ;) Overal zijn metro's met duidelijke routes en de straten lopen vaak in overzichtelijke blokken, makkie!

      Verwijderen