zaterdag 20 augustus 2016

This Brooklyn Week #23



Welkom bij weer een nieuwe weekblog!



En jawel hoor, wij hebben inmiddels de 2e hittegolf achter de rug. Deze was nog extremer dan de vorige. Dat kwam mede door de luchtvochtigheid van 90%.
De airco heeft weer overuren gedraaid en we zijn zelfs op zaterdag en zondag gevlucht naar kantoor, want daar was het wel behagelijk!

Thuis hou ik alles extra goed schoon (en dat is heel wat voor mij) omdat ik juist met deze hitte bang ben voor kakkerlakken. Ja die komen hier veel voor en niet alleen in kelders. Dus ik doe er alles aan om te voorkomen dat ik er eentje tegenkom! En tot nu toe is het gelukt.



Afgelopen week was er een "Workers Strike" oftewel Staking. Deze keer had het ook iets te maken met "We Work" maar ik weet er het fijne niet van. Als er ergens een staking is staat er vaak een grote grijze opblaasbare rat op de stoep. Je ziet hem hier op de achtergrond. In ieder geval stond de rat er al een week en werd het op donderdag wel heel erg druk met politie en stakers. Het was trouwens binnen een half uurtje ook klaar.





Zoals ik al zei waren we veel op kantoor deze week inclusief weekend en daar heb ik dus ook wat foto's geschoten. Bovenstaande van het seaport district, heel leuk om eens te gaan kijken! Er zitten veel eet tentjes, in de zomer vooral veel terrassen en leuke designer winkeltjes. Het bevindt zich op South Street.


We hebben vooral gechilled. In ons kantoor heb je diverse zit ruimtes, waar je prima even kan uitrusten en bijv een boek kan lezen. We hebben er ook lekker gelunched en avond gegeten en tussendoor heb ik een beetje zuid Manhattan bekeken. En Nova lag er ook lekker bij ;)


Voor de Nova Fans een foto van Nova als Pup en nu ;)

Broadway


De Charging Bull op Wall Street . De stier staat symbool voor financiele vooruitgang. Niet voor niets dat hij in het Financial District staat. Dit is trouwens tevens het beginpunt van Broadway, ook wel leuk om te weten.


Deze afgelopen dagen was het natuurlijk weer een normale werkweek, maar donderdag heb ik leuk nieuws gekregen!
Zoals sommigen van jullie weten heb ik in de gehandicaptenzorg gewerkt. ( Bij elkaar zo'n 15 jaar ) Sinds 2011 werk ik voor ons eigen bedrijf als Finance Manager. Ik was al langer op zoek naar een vrijwilligers functie in de gehandicaptenzorg maar het leek nooit het juiste moment.
Maar hier in NY ben ik weer op zoek gegaan en donderdag had ik dus een gesprek bij een erg leuke organisatie. Zeer binnenkort krijg ik een training en mag ik gaan beginnen! Hoe en wat zal ik jullie nog wel vertellen, misschien al in mijn volgende blog, maar ik ben er erg enthousiast over!!




En als je wat te vieren hebt dan mag je natuurlijk trakteren, de volgende ochtend haalde ik dus een doos Donuts voor op kantoor. Smullen!!

Ik wens jullie een fijn weekend, ik hoop dat jullie net als ik ook leuke plannen hebben.
Groetjes!!





7 opmerkingen:

  1. Dunkin Donuts, mijn favoriet haha. En nog een keer gefeliciteerd, leuk, benieuwd wanneer je kan beginnen, en hoe en wat het gaat worden.
    Lekker dat je naar de airco van kantoor kunt vluchten bij een hittegolf. Hopelijk blijven ze even weg nu haha. Zit er ook niet echt op te wachten ;-)
    Lief Nova als pup.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hittegolf... moet er hier al niet aan denken en al helemaal niet zoals jij ze nu meemaakt :-)
    Gefeliciteerd en leuk dat je je wens kunt vervullen nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd,hoop dat je wens in vervulling gaat.
    Hittegolf? Kunnen wij alleen van dromen denk ik hihihih.
    Zoooo lief de foto's van Nova.
    Dank je wel voor weer een leuke blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd,hoop dat je wens in vervulling gaat.
    Hittegolf? Kunnen wij alleen van dromen denk ik hihihih.
    Zoooo lief de foto's van Nova.
    Dank je wel voor weer een leuke blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! Wat een leuk en goed inititief van je! Ben benieuwd wat je straks precies kan gaan doen. Leuk dat je over die rat verteld, wij hebben er namelijk een gezien, toen we twee weken geleden door de stad liepen. Nu weten we waar hij voor staat. Weer een hittegolf...pff, gelukkig kunnen jullie uitwijken naar kantoor. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je vrijwillerswerk in de gehandicapte zorg gaat doen.
    Ik ben benieuwd of het veel anders is dan in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat grappig omdat te weten van die rat, want wij hebben er een zien staan tijdens ons verblijf in NY, het is nu zo leuk om dingen te herkennen in je blog ��. Die foto van Nova als pup is zo lief, nu nog steeds maar verschil is vertederend. Gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging ����

    BeantwoordenVerwijderen