donderdag 11 augustus 2016

This Brooklyn Week #22






Welkom bij weer een nieuwe weekblog!

Vorige week ben ik weer een dagje richting Grand Central geweest in verband met het ophalen van wat post. Als ik daar ben maak ik er gelijk even een uitje van en loop ik daar wat rond.




 Hier zie je de Public Library. Het was er die dag alleen mega druk, je het is hier natuurlijk ook hoogseizoen, maar hemeltje, met die hitte vond ik dat wel heftig. Ik heb er even wat wat geshopt voor mijn winactie. Je kan nog mee doen tot morgen, dus wees er snel bij!



Op de terugweg nam ik nog wat lekkers mee voor thuis. Deze keer bij de beroemde Magnolia's Bakery die zich onder andere bevindt in de food court van Grand Central.  Het waren heerlijke koeken, maar ik vond de service waardeloos (gehaast en onvriendelijk personeel). Het was voor mij niet echt voor herhaling vatbaar.



Hoe gezellig ziet deze "kaasplank" eruit? Ik probeer altijd een beetje healthy snacks te scoren in de winkel. Heerlijk gevulde olijven, volkoren nacho's en geroosterde kikkererwten. De dip kregen we van een collega die op vakantie was geweest in Toscane:  ik geloof dat het Artichok dip is, lekker!



En als je dan wat meer aan het settelen bent dan koop je natuurlijk ook een paar goede bierglazen ;) 



Nova is weer op Wall street geweest, we proberen het ritme er een beetje in te houden. De auto ritten vindt ze echt geweldig!! Dus dat scheelt ;)



Zaterdag gingen we er even samen op uit om de boodschappen te doen, ook scoorden we beiden wat shirts van onze favoriete winkel Brooklyn Industries. Mocht je in Brooklyn zijn kijk daar dan zeker even binnen. Het is kwalitatief erg goede kleding. Wij vinden vooral de basic T- Shirts erg leuk, vaak met een "Brooklyn" afdruk erop. 

Zondagavond besloten we weer samen te gaan fietsen, dit keer over de Manhattan Bridge, dat was flink doortrappen want die ging behoorlijk omhoog! Eenmaal beneden reden we direct China Town in. Ik kan daar maar niet aan wennen, ik vind het er chaotisch en eigenlijk ook vies. Ik wil wel eens een keer op zoek naar een goed Aziatisch restaurant daar, maar daar had ik deze keer niet zo'n behoefte aan. Dus liepen we door naar Kenmare Street en gingen daar wat eten bij het hotel waar we een paar jaar geleden hebben overnacht ( Nolitan, aanrader!)



Daarna nog even een stukje gelopen door "Little Italy" Enorm druk en toeristisch maar ik heb nog snel een foto voor jullie genomen voordat we de wijk gingen ontvluchten. 

Deze dinsdag waren we precies een half jaar in Brooklyn. Toevallig dat de 9e ook net als 6 maanden geleden op een dinsdag viel precies de dag dat we hier ook aankwamen. Dus alle herinneringen kwamen weer terug. 
In een paar maanden tijd hebben we in een achtbaan gezeten. Het huis stond al een jaar te koop en werd net op het laatste moment verkocht. De financiĆ«n van de koper waren een paar weken voor ons vertrek pas rond, super spannend natuurlijk. Daarbij hebben wij een eigen bedrijf in Nederland wat ook gewoon door gaat nu wij hier in Brooklyn zijn en ook dat kostte natuurlijk behoorlijk wat geregel. Nou goed, zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn mooie autootje (Fiat 500) die terug ging naar de dealer, de poes die we hebben achtergelaten... herinneringen. 


We hebben het allemaal de revue laten passeren tijdens een typisch Amerikaans etentje ;) 

Dat was het weer voor nu, wij gaan op voor de volgende 6 maanden ;) Groetjes!





8 opmerkingen:

  1. Heerlijke fotoos weer en leuk verteld ook.Time flies zeggen ze weleens,ik vind dat jullie je zo goed aanpassen,eten,drinken. Nova ook helemaal happy,lijkt me wel moeilijk sommige dingen achter te laten in Nederland,vooral dieren, rest ach zijn spullen. Heel erg bedankt weer voor je gezellige schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verslag weer. Leuk om alles weer even te overdenken van het laatste half jaar, maar ook zeker de hectische tijd daarvoor. Leuk die shirts, wil daar zeker even een kijkje gaan nemen. China Town heb ik zelf ook mijn bedenkingen bij, trekt mij niet zo... staat wel op mijn lijstje, maar denk dat dit 1 van de eerste dingen zijn die ik laat vallen van mijn lijstje hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja wat vliegt de tijd!!
    Vooral als je vakantie hebt lijkt het wel of de tijd sneller gaat,maar nu zitten jullie er zelf ook al weer een half jaar.
    En het is de dag van gisteren dat ik begon met het lezen van je blog.
    Erg leuk om te zien hoe snel alles ook weer gewoon is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. weer een leuke week, Grand Central Station zijn wij alleen onderdoor gereden, maar dan blijft er wat over om een volgende keer nog te doen :). Wat gaat de tijd snel voorbij en begrijp dat de afstand en mensen en dingen achterlaten lastig is maar de ervaring die jullie er hier voor terug krijgen, neemt niemand je meer af. ENJOY!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vliegt de tijd en zo leuk dat wij daarvan kunnen meegenieten! China Town in San Francisco vond ik ook niet je van het, maar ieder zijn ding. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Lekker" verhaal met die foto's... maar uh... die foto van Nova in de auto... Starbucks? Een van onze favorieten maar eigenlijk hoor ik je daar niet over terwijl je er eigenlijk zowat over struikelt ;-) Ander favorietje wellicht en welke dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha klopt, op elke straathoek zit er wel eentje. Ik moet zeggen dat wij vooral thuis en op kantoor koffie drinken. Onderweg is het dan wel eens een Starbucks inderdaad. Maar wellicht kan ik binnenkort wel een foto maken van een andere favoriet hier op Wall Street : Colombe. In restaurantjes, vragen wij eigenlijk altijd een regular coffee, wat gewoon een mok filter koffie is.

      Verwijderen
  7. Leuk verslag! Omdat we er zelf ook vorige week nig rond liepen spreekt het extra! De lLibrary vond ik echt een prachtig gebouw. Dat winkeltje waar je die leuke shirts gekocht hebt, had ik ook wel willen bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen