zondag 7 augustus 2016

Nova wil ook wat kwijt.



Zo hèhè nu is het eindelijk eens mijn beurt om iets te schrijven.
Want ik heb ook wel iets te vertellen hoor!


Wat mij nu de afgelopen tijd is overkomen is wel heel bijzonder en ik wil het graag even van mij afschrijven.

Mijn baasjes zijn met mij verhuisd naar Amerika! Dat was voor mij een complete verrassing!
Vorig jaar moest ik nog best vaak naar de oppas. Dat was geen straf hoor, ze was heel lief en ik werd er goed verwend, maar ik mistte mijn baasjes toen best veel.


Waar ze naar toe gingen snapte ik niet zo goed, maar ze kwamen wel altijd terug met speelgoed wat je niet in Nederland kon kopen, dus dat was wel Cool!



Begin van dit jaar veranderde er wel iets. Er kwam ineens een Bench in de woonkamer te staan! Bah ik ben toch geen baby meer! Moet ik nu weer in de bench? Dacht het niet!
Maar goed ik had wel door dat dat ding niet zo maar weg ging.



De baasjes deden veel spelletjes met mij en ja hoor, ik moest altijd brokjes zoeken in de bench. Nou goed, ik speelde het spelletje maar mee en eigenlijk was dat best wel leuk! Hier ging ik met baasje een kijkje nemen ;)



Wat ik ook raar vond was dat het huis steeds leger werd, ik moest zelfs mn speeltjes opruimen! Samen met vrouwtje gingen we uitzoeken welke speeltjes nog in orde waren. Ja hee, niets weggooien hoor! Nou goed, mijn lievelings speeltjes bleven bij de bench dat was fijn.

In Februari werd het allemaal een beetje druk, het huis was erg leeg en baasjes en ik waren veel op pad met de auto en... ojee op een dag was zelfs de auto weg! We hadden ineens een bus! De bench ging erin en ik ook, maar gelukkig de baasjes ook. Dan komt het altijd goed.


We gingen naar Schiphol, ik werd daar veel bekeken en ook gewogen. Iedereen vond mij schattig. Ah, daar was die bench weer en ik mocht even laten zien hoe goed ik erin kon! Alleen nu bleef het deurtje dicht, ja hee!

Ik was er dus echt ingetuind!

Wat er toen gebeurde heeft veel indruk op mij gemaakt maar ik kan het niet zo goed navertellen. Ik weet nog wel dat ik lang moest wachten, veel heb gehobbeld en gereden in mn bench en toen HEEL lang stil heb gezeten samen met 2 paarden??!
Vrouwtje kon het wel goed navertellen en heeft er hier iets over geschreven.


De baasjes hadden een fijne stoel boven mij, ik snap niet zo goed waarom ik daar niet bij mocht. Heel wat uren later werd er weer gehobbeld en gereden en zag ik ze eindelijk weer terug, man wat had ik een dorst!! Ik heb wel 2 flesjes water leeg gedronken en even later mocht ik los. Het eerste wat ik deed was rollebollen!!



Wat er nu allemaal precies met mij was gebeurt weet ik niet, ik weet wel dat ik mijn baasjes niet meer alleen wilde laten.  En dat was dan ook mijn plan. Ik liep ze overal achterna en begon te protesteren als er eentje weg liep.



Maar na een poosje ging dat ook wel wennen, ik vond het een fijne vakantie, met het park heel dichtbij en veel nieuwe vriendjes. Op vakantie gingen we wel vaker, in een huisje, een weekje en dan weer naar huis. Maar we zijn hier nu toch al 6 maanden! Ik denk dat dit mijn nieuwe huis is.



Mijn beste vriend Cocoa heb ik ook al verteld dat ik voorlopig niet vertrek, het is hier eigenlijk best leuk! We spreken elkaar altijd in de achtertuin want hij woont boven mij. Super gezellig!



Ook heb ik al heel wat keertjes kennis gemaakt met onze dierenarts. Eerst kreeg ik erge buikpijn van het eten hier. Ik kreeg toen veel pillen en ook nieuw voer. Nou dat smaakte nergens naar. Ik liet het lekker staan. Toen vertelde de juffrouw van de dierenwinkel dat het vrouwtje er wel wat kaas over kon strooien, Yes, goed idee! Maar dat bleek meer een trucje want een paar dagen later was t over met de pret en moest ik toch echt accepteren dat dit mijn nieuwe brokken waren. Nouja, het viel uiteindelijk ook best mee.



Het is hier nu zomer en ik moet zeggen dat ik liever sneeuw aan mijn pootjes voel. Het kan hier zo warm worden! En laatst was er zelfs vuurwerk hier, midden in de zomer! Ze schijnen dat hier te doen op 4 juli. Ik haat vuurwerk! Zo nu en dan gaat er nog wel eens een vuurpijl af en ik wordt daar erg boos van, dat is niet de afspraak! Een paar weken wilde ik niet meer naar het park, bekijk het maar.


Ik heb hier gelukkig al heel veel vriendjes gemaakt, maar dat is ook niet zo moeilijk. Ik mag 2 keer per dag los in het park en dan is het feest, lekker snuffelen aan elkaar! De mensen die hier wonen zijn ook leuk! Maar ze noemen me bijna allemaal Lassie! Of Floppy.



In Nederland had ik een goede baan, ze hadden me daar hard nodig met papier versnipperen en kruimels opzuigen en dergelijke. Hier in Amerika geniet ik wat meer van mijn rust, ik ben ook al 7 jaar natuurlijk. Maar soms verveelt dat wel hoor. Ik heb nu afgesproken dat ik 1 keer in de week mee ga naar kantoor om de mensen een beetje te helpen en de boel in de gaten te houden.



Ik word dan opgehaald met een Taxi, kijk zo hoort het hier in the Big City.



Deze week is het dus een beetje feest, want we wonen hier nu 6 maanden en van mij mag het nog wel even zo blijven :)
Vrouwtje heeft gezegd dat ze nog iets speciaals wil doen met haar blog deze week. Dus hou het allemaal maar in de gaten!

Groetjes en een poot van Nova!


7 opmerkingen:

  1. Ohh wat heerlijk geschreven,ik geniet ervan.En Nova wat is het toch een schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah wat een geweldig leuk, lief blog, zo raak beschreven, ik heb ervan genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk dat jij nu eens een stukje schrijft Nova! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en inmiddels zelfs een vriendje hebt. Lief van je baasjes dat je af en toe ook mee mag naar kantoor, en daar ook een baantje hebt gekregen. Jij redt het wel! Ik kan niet wachten tot ik je een knuffel kan geven over een paar weken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He wat een leuk blog Nova.
    Jij hebt het goed naar je zin daar.
    En word goed verwend zo te zien,je baasjes zijn wel gek met jou.
    Doe ze de groetjes van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed zo Nova, mooi geschreven.Gave zonnebril heb je.
    Wat een belevenissen allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Nova, ik kan mij voorstellen dat jij het in het begin allemaal vreemd vond wat er gebeurde, maar gelukkig heb jij het nu inmiddels naar je zin en nu ik zelf ook in New York geweest ben en gezien heb hoeveel parken er daar zijn waar jij lekker in kunt spelen en ook gezien heb wat voor een geweldige stad het is voor je baasjes, weet ik zeker dat jullie daar een hele fijne tijd gaan hebben. Harstikke dikke knuffel voor jou Nova, groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk blogverhaal, Nova. Heel leuk dat jouw avontuur ook verteld wordt. Ik ben wel een beetje jaloers, Je woont al een half jaar in Brooklyn en gaat daar voorlopig nog niet weg!

    BeantwoordenVerwijderen