woensdag 24 augustus 2016

Let's talk about Cawfee



Naar aanleiding van een vraag van één van mijn bloglezers, Evert, kwam ik op het idee voor deze blog.
Hij vroeg zich af of wij vaak bij Starbucks kwamen omdat hij mij er weinig over hoort vertellen.

En daarom deze blog over Cawfee, oftewel Koffie zoals ze het hier in Brooklyn uitspreken ;)

Starbucks is inmiddels ook in Europa een fenomeen geworden en enorm populair.
Hier in Amerika/ New York/ Brooklyn kan je op elke straathoek een Starbucks vinden.

Ook hier is Starbucks zeer populair en 's ochtends staan er rijen dik van mensen die hier hun ochtend shot gaan halen.

Laatst las ik nog een artikel dat Amerikanen gemiddeld 1000 dollar per jaar kunnen besparen als ze geen koffie meer buiten de deur drinken.
Ik heb toen ook even snel gerekend, dat ben je ongeveer kwijt als je dagelijks een grote koffie haalt bij Starbucks. En ja, die mensen heb je ertussen zitten.

Koffie van La Colombe op kantoor.

Wij hebben echter gewoon een koffie apparaat thuis staan en op kantoor worden we ook voorzien van heerlijke filterkoffie. Ik wacht dus netjes tot ik op één van de locaties ben en dat scheelt een hoop centen ;)

Natuurlijk laat ik me wel eens verleiden als ik onderweg ben en dat mag natuurlijk ook best!
En ja 9 van de 10 keer wordt het dan toch een Starbucks koffie, aangezien ze overal te vinden zijn.

spoonuniversity.com
Flat White
Mijn favoriet is een Flat White: Deze bestaat uit 2 Ristretto Shots ( wat eigenlijk 2 sterke espresso's zijn) met lekker veel gestoomde melk.

Voorheen was ik vooral fan van de Pumkin Spice, White Chocolate Mocha Lattes etc.. maar daar zit zoveel suiker in dat ik dat een beetje heb afgeleerd. Inmiddels drink ik ook helemaal geen suiker meer in mijn koffie, dus dat is nóg beter!

greatideas.people.com
Cold Brew
Nu in de zomer drink ik ook graag een Cold Brew of Iced Coffee. Cold Brew is vooral dit jaar enorm populair geworden. Het lijkt op Iced Coffee. Alleen de bereiding is anders. Iced Coffee is als het ware hete koffie die is afgekoeld. Cold Brew is koffie die met koud water is bereid. Doordat de filtering dus met koud water gedaan wordt in plaats van heet water, schijn je een verfijndere en mildere smaak te krijgen.



Regular
In restaurants bestellen wij meestal een regular coffee. Je krijgt dan gewoon een mok voor je neus en ze komen langs met een kan koffie. Een bakkie pleur zoals we gewend zijn in NL, helemaal prima!
En je krijgt zonder problemen bijgeschonken.




blog.lacolombe.com
Draft Latte
Maar wat ik nu tegen ben gekomen laatst wil ik toch even met jullie delen.
Op Wall Street bevindt zich La Colombe.  La Colombe verkoopt de Draft Latte!! Dat is een Iced Coffee met melk die uit de tap komt. Het resultaat is ontzettend romig, lobbige iced coffee. Een beetje zoals de structuur van een Guinness bier van de tap (voor de kenners). Dus mocht je in NY zijn en op Wall Street, loop daar dan zeker even binnen!!

Dit was mijn koffieblog :)
Groetjes!


2 opmerkingen:

  1. Grappig, die koffie van de tap. Guinness bier ken ik wel ja, dus kan me er een voorstelling bij maken.
    Drink zelf geen koffie, vind het echt 1 van de vieste dingen die er zijn haha!
    Heel af en toe haal ik weleens een chocomel bij Starbucks, maar vind ze veels te duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh heerlijk al die koffies,ik ben dol op koffie.

    BeantwoordenVerwijderen