zondag 29 mei 2016

NYC Must Do's Deel 2





Welkom bij een nieuwe Must Do's, per artikel 5 locaties in NYC die je wat mij betreft niet mag missen. 
Lees ook mijn vorige artikel :)







Deli's
Ik lees op diverse sites en blogs zoveel over de leukste en lekkerste restaurants, waar je vervolgens een uur buiten in de rij moet wachten omdat iedereen het erover heeft. Ik heb daar dus niets mee. Ik ga veel liever op zoek naar mijn eigen favorieten en loop graag ergens binnen waar de locals ook naar binnen lopen. Zo ben ik onder andere gek geworden op de Deli's. Deli's zijn eigenlijk kleine supermarktjes waar je dagelijkse benodigdheden kan kopen, maar veel Deli's hebben ook een buffet. Je pakt een bakje en je vult dit met het gene waar je trek in hebt. Vervolgens wordt dit gewogen en het gewicht bepaalt de prijs. Het is een snelle en smakelijke manier om bijvoorbeeld even snel te lunchen. Soms zit je tussen de pakken wasmiddel en frisdrank je lunch op te eten, maar vaak hebben ze ook een gezellig zitgedeelte.
Tip: Let op, in New York (ik neem aan heel Amerika) hebben restaurants een kwalificatie op het raam hangen. Is dat een A, dan kan je er met een gerust hart eten. Is het een B? Dan is er blijkbaar de afgelopen tijd iets niet in orde geweest en heeft de inspectie ingegrepen.




Cruises
Als je erover denkt om een boottochtje te maken in NY dan raad ik je zeker deze aan, een Best of NYC Cruise. Je gaat dan helemaal om Manhattan heen. Wij vonden dat vooral heel gaaf omdat je dat ook veel ziet van het noorden van Manhattan en niet alleen van de toeristiche punten. De boottocht duurt wel ruim 2 uur.
Tip: Als je dat te lang vind kan je altijd de kleinere tour doen, die komt langs de hoogtepunten en is ook zeker de moeite waard!







9/11 Memorial
De 9/11 Memorial blijft één van de meest bijzondere plekken van NY voor mij. Inmiddels is de aanslag al weer 15 jaar geleden dit jaar en nog steeds maakt het enorm veel indruk als je beseft wat er op deze plek is gebeurt. Als je op deze plek staat zie je ook met je eigen ogen hoe klein het er eigenlijk is en wat voor enorme impact dat geweest moest zijn op de stad, de gebouwen, de inwoners.
Tip: Het Memorial museum is zeer de moeite waard! Ook St Pauls Cathedral is zeer indrukwekkend om te bezoeken (deze entree van de kerk is gratis) Om hierna even wat bij te komen van alle indrukken raad ik aan om even langs Brookfield Place te lopen om op het terras te zitten langs de waterkant. Lees er hier meer over.




Photo Bomb ;) 
Prospect park
Als je New York gaat bezoeken staat Central Park vast en zeker op je lijstje. Terecht ook, want die mag je eigenlijk niet overslaan. Maar persoonlijk vind ik Prospect park veel mooier. Prospect park is het zusje van Central Park, maar dan in Brooklyn. Het is een groot uitgestrekt park met vooral veel groene weides om in de zomer lekker te zonnen, te sporten en te genieten. Op sommige plekken lijkt het alsof de bomen oneindig doorgaan in de verte, zo mooi! En dat midden in de stad! Rondom het park bevindt zich een hardloop/ wielren pad van precies 5 km, waar veel sporters dus ook op afkomen, maar waar je als wandelaar in het park totaal geen last van hebt. Er bevinden zich ook veel waterpartijen en fijne zitplekjes, bijzondere gebouwen en diverse looppaden.
Tip; Ga er heen op zaterdag. Er is bij Grand Army Plaza een leuk marktje en in het park zelf komen veel vrienden en gezinnen samen om het weekend te vieren, erg gezellig!






Basketball wedstrijd
Het is ontzettend leuk om in Amerika een sportwedstrijd te bekijken. Dat kan natuurlijk van alles zijn Baseball, IceHockey. Wij kozen voor Basketball. Wij zijn beide totaal niet bekend met de spelregels en wisten eigenlijk ook niet of het nu om een belangrijke wedstrijd ging of niet.
Later kwam ik erachter dat het een wedstrijd buiten het seizoen was.  Wij hadden dan ook vrij goedkope kaartjes. Zo'n wedstrijd is enorm leuk om mee te maken!! ( Helaas zijn de kaartjes in het speelseizoen vrij prijzig, maar als je van de sport houdt heb je het er wellicht voor over)
Tip: Het is aan te raden eens te kijken naar kaartjes bij Barclays Center als je weet wanneer je in NY bent. Dit stadion bevindt zich in Brooklyn en trekt wat minder aandacht dan bijv Madison Square Garden. Ook worden er goede concerten gegeven. Kijk vooral voor kaartjes boven in het stadion, die zijn het voordeligst.

Dit was weer een Must Do, ik hoop dat je er wat inspiratie uithaalt :)





3 opmerkingen:

  1. Leuk weer, wil zo'n deli weleens proberen. En had nog nooit gehoord van dat A of B kenmerk bij restaurants, in Florida in ieder geval nooit gezien of was het me opgevallen.
    9/11 staat nummer 1 op mijn to do list.
    En een boottochtje wil ik ook doen, alleen niet zo'n lange (word al zeeziek als ik naar een boot kijk)
    Zal eens kijken bij Barclays Center wat er allemaal te doen is begin september.
    Thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begin moeite te krijgen om alle must do's in de 5 dagen te krijgen die wij hebben maar I LOVE IT!! Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn destijds ook in een deli geweest. Heel apart, we zaten tussen de levens- en wasmiddelen! Verder lijkt het park in Brooklyn wel op Armeno!

    BeantwoordenVerwijderen