dinsdag 17 mei 2016

In The Picture #3



Hallo allemaal!

Deze week komt er geen weekblog maar een "In the Picture"


Afgelopen week hadden wij een logee en hebben wij de stad laten zien.
Tevens heb ik locaties bezocht waar ik nog niet eerder was geweest dus ook voor mij een hoop nieuws. Geniet van de foto's.

Bovenstaande kent iedereen natuurlijk. De Statue of Liberty. Deze week heb ik haar bezocht en bekeken van dichtbij. Genoeg foto's gemaakt, maar vanaf het water is het aanzicht toch echt het mooist.
Het idee dat veel immigranten dit beeld als eerst zagen bij aankomst in USA is heel bijzonder.

Een crepe winkel waar ze sushi crepes verkopen!
Van Maxim kreeg ik dit geweldige boek, met allemaal bijzondere winkeltjes in Brooklyn.
Just Being Cool
Uitzicht op Manhattan vanaf het platform van Statue of Liberty
The Registry Room op Ellis Island. Tussen 1892-1954 kwamen immigranten hier aan voordat ze de USA mochten betreden. Een grote oppervlakte met veel gebouwen zoals aankomst/ bagage hallen, ziekenboegen, slaapzalen en rechtzalen, heel bijzonder.
En vanuit deze zaal een prachtig uitzicht op Manhattan.
Deze meneer werd zogenaamd ondervraagd of hij wel toegelaten mocht worden in de USA volgens de toen geldende regels. Wat betreft onze visum aanvraag nog niet eens zo veel verschil. Ben je crimineel, ben je psychisch in orde, hoeveel geld heb je meegenomen?
Zoals velen weten zijn wij echt Apple fans. Ik kon mijn andere Apple Watch verkopen en heb een nieuwe aangeschaft deze keer goudkleurig in plaats van zilverkleurig, heel mooi. 
The Highline hebben we deze week ook bezocht. ( dit is een park op een oude spoorbaan) Ik ben er al vaak geweest, maar het laatste stuk van de route was nu ook aangelegd, langs de Hudson River. Ontzettend gaaf!
We bezochten de St Pauls Church. Dit kleine kerkje stond naast de Twin Towers en is vrijwel ongehavend gebleven op 9/11. In de kerk is nog veel te zien ter nagedachtenis van de aanslag. Mocht je niet teveel geld willen besteden en het 9/11 museum te duur vinden, ga dan zeker hier even heen.

Brookfield Place:Tegen over het nieuwe World Trade Center bevindt zich een nieuwe Mall, met vrijwel allemaal dure winkels, maar ook een enorm leuke Food Court. Het is een prachtig gebouw wat zeker de moeite waard is om te bezoeken.
Het ligt aan de haven van de Hudson waar je met mooi weer ook heerlijk buiten kunt zitten. 
Brookfield Place
Brookfield Place en World Trade Center
Komende week zal ik nogmaals een In The Picture plaatsen en dan ben ik weer een beetje op orde :)

Groetjes!





















4 opmerkingen:

  1. WoW mooie plaatjes!!
    Mooie horloge goede keuze!!
    Wij zijn ook echte Apple fans.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's weer. Heb 2 dingen aan mijn to-do lijstje toegevoegd, dat laatste stuk van de Highline. En Brookfield Place, beiden wil ik erg graag bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! The Highline stond al op de lijst en ook ik heb Brookfield place aan het lijstje toegevoegd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan maar niet wennen aan die apple watches ;-(

    BeantwoordenVerwijderen