zondag 8 mei 2016

This Brooklyn Week #10



DEBRA BARDOWICKS VIA GETTY IMAGES
Hi, welkom bij een nieuwe weekblog! Nummer 10 alweer!!




Ik begin deze blog met een regenachtige zondag. Waar het in NL ineens prachtig weer werd begon bij ons een herfst week! Wel erg jammer want we wilden 'smiddags naar een soort straatfeest in Carrol Gardens. We zijn er 's middags toch even heen gegaan. Dat feest was natuurlijk letterlijk en figuurlijk in de regen gevallen. Erg jammer.



Toch trotseerden wij de kou en regen en liepen wat kraampjes af. We scoorden een mooie bandana voor Nova, gemaakt door de bejaardenclub en al het geld ging dus naar het goede doel, Maxim kocht er nog een lootje voor de "raffle" (loterij) met kans op een flatscreen. Later zag hij dat hij over 3 weken persoonlijk op de trekking wordt verwacht in het bejaardencentrum haha, ik zal het nog even in zijn agenda zetten.
De rest van deze week is het blijven regenen en was het hooguit 14 graden.




Maandag middag was het voor Nova tijd om haar jaarlijkse en 3 jaarlijkse vaccinaties te halen. Hoe slim was ik om deze keer vooraf te vragen naar de kosten van de vaccinaties. Daarmee was ik dus voorbereid op een factuur van maximaal 200 dollar, nouja duur is het wel maar dan is ze weer APK gekeurd dacht ik.
Bij de dierenarts aangekomen werd het lijstje alleen wel wat langer.  Ontwormen is in dit land een must, vooral met betrekking tot de muggen hier in de zomer. Maar eerst moesten ze even bloed testen of ze geen hartworm had. Nou ok... van muggen en wormen hier in Amerika heb ik nog geen verstand, dus hier ging ik dan maar mee akkoord. Kennelhoest vaccineren ze hier elke 6 maanden en oja, preventief bloed testen a 250 dollar werd ook aangeraden. Breng binnenkort ook even een ontlasting sample dat testen we dat op parasieten.
Totaal 650 dollar!
Assertief als ik geworden ben praatte ik er wat dingen af. Voordat me dit lijstje namelijk werd gepresenteerd vertelde de arts mij na uitgebreid fysiek onderzoek dat Nova er kerngezond uit zag. Dus tja... moet ik haar dan echt binnenste buiten laten keren? Nee dus. Laten we zeggen dat we ergens in het midden uitkwamen. Alsnog zuur, maar dat is nu eenmaal zo. Nova is kerngezond en kan er ook weer even tegen aan.


Deze week kwam er ook een pakketje binnen van 3 lieve vriendinnen van mij. Ik had hier en daar wel wat gezegd over hoe het hier ging, hoe het leven was en wat ik zoal mistte.
Ik moet zeggen dat ik qua Nederlandse levensmiddelen eigenlijk niets mis, ik hang niet zo aan vaste etenswaren ofzo. De melk en kaas vind ik hier prima bijvoorbeeld. Maar zo liet ik hen weten dat ik hier bijvoorbeeld nergens theelepeltjes kan vinden! En theedoeken is ook een drama, ze hebben hier alleen maar een soort van nylon doeken die niet drogen of die heel veel stof vangen. Wat een verrassing toen ik maandag dit pakket openmaakte!! Met theelepeltjes, theedoeken, maar ook heerlijke hagelslag mijn favoriete mayonaise, speculaas, rookworst en veel meer lekkers. Dankje wel meiden!!


Woensdag avond liep ik met Nova in het park en iets verderop zag ik iets over het pas lopen.
Ik ben gewend om veel eekhoorns te zien inmiddels, maar dit was geen eekhoorn, het was veel groter! Ik versnelde mn pas voorzichtig en toen zag ik het goed, er klom net een wasbeer de boom in!! Wat was dat gaaf om te zien! Ik was zo enthousiast dat ik een voorbijganger had aangeklampt voordat ik het in de gaten had. "I saw, how do you call it in English, A sort of bear"
Zij: " A bear??!!" Met angst in haar ogen!
Ik: "Yes uhhh we call it a was-beer" Nee daar had zij wat aan, haha dus ik omschreef het beestje.
Zij "Ahhhh a raccoon!!" Haha die vrouw zal wel gedacht hebben, KOEKOEK.
Achja haha.
Thuis zocht ik even op google en kwam erachter dat er inderdaad veel Raccoons leven in Brooklyn, ze zijn ook niet echt geliefd, want ze kunnen er een puinhoop van maken in je achtertuin, door je vuilnis struinen en je huisdieren terroriseren. Hmmm ik laat t maar even bij deze leuke ontmoeting.



Donderdag besloot ik een dagje thuis te werken, het was 5 mei, het NL kantoor was dicht en dus was mn mailbox ook leeg. Lekker rustig aan doen voor een dagje, maar ook de ideale kans om weer eens te gaan hardlopen. Door het vele lopen hier schiet t er soms behoorlijk bij in om daarnaast ook nog te gaan hardlopen, maar soms heb ik er echt behoefte aan. Zo ook vanochtend en ik sloot de sessie af bij de juice bar voor en spinazie, grapefruit, appel drankje en ik vind hem verrassend lekker!

Vandaag is het alweer zondag en vandaag ga ik naar het vliegveld. Niet om te reizen, maar om mijn vriendin Anita op te halen! Zij komt een week logeren bij ons. Ontzettend leuk! Na zo'n 3 maanden verblijf begin ik wel behoefte te hebben om weer even echt op te trekken met een vriendin, maar ook om deze mooie stad te kunnen laten zien. Anita is vooral erg benieuwd hoe wij hier leven en wonen en dat is natuurlijk erg leuk om te laten zien. De volgende week blog zal dus een leuke samenvatting worden van deze week!

Groetjes.

5 opmerkingen:

  1. Leuke week weer, en die bandana staat Nova super!
    En die was-bear hihi! Zou ook wat voor mij zijn zoiets. Heel veel plezier met Anita deze week, benieuwd naar je verslag volgende week, en ik lees natuurlijk sowieso wel je updates.
    Enne... graag gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er!! Zo bijzonder om hier te zijn, jullie te zien, bij te kunnen kletsen en met Nova te knuffelen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oo wat een leuke week weer!!
    Jeetje wat een prijzen bij de dierenarts ik vind het hier altijd al duur,maar daar is het nog erger..
    Maar ja alles voor je hondje😃
    En wat ben je verwent met al die kadootjes van je vriendinnen super.
    En nu ook ee vriendin op bezoek gezellig heel veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks het slechte weer een leuke week. Geweldig het verhaal van die wasbeer, die vrouw zal wel gedacht hebben, mijn dochter wou tijdens onze vakantie in Florida vorig jaar heel graag een wasbeer zien, toen zij eindelijk tijdens een van de wandelingen in een park er een zag, schreeuwde zij zo hard, WASBEER!! dat het beestje er met een sneltreinvaart vandoor ging en het niet op de foto konden vastleggen. Het zou een giller zijn als wij er nu een in NY zouden zien, want dat verwacht je toch niet. Veel plezier met het bezoek van je vriendin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om je verhaal weer te lezen, wahhaha en dan die wasbeer wat een giller.
    Lekker je bent verwend door je vriendinnen lief zeg, en dan lieve Nova met een mooie bandana.Jeetje ik schrik echt van de prijzen van de dierenarts echt niet normaal, gelukkig trek je je mond open hihihhi.
    Ik wens je heel veel plezier samen met je vriendin, lekker als meiden onder elkaar he?

    Hoe is het met je paps? Beter alweer? Dank je wel dat ik weer mocht meelezen.

    BeantwoordenVerwijderen