woensdag 25 mei 2016

This Brooklyn Week #11



Afgelopen dagen waren natuurlijk weer de normale werkdagen, lekker op en neer naar Wallstreet.
Gelukkig wordt hier het weer ook wat beter en kan ik af en toe even heerlijk in de zon zitten. 
Ook in Manhattan heb ik een perfecte spot gevonden en heel soms begin ik dan de dag even met een half uurtje zen zijn op deze stek. ( zie hierboven)
Dit is op pier 5 aan de East River. Rond half 9 is het er nog heerlijk rustig, rond lunch tijd kan je er over de koppen lopen!

Ook moest ik helaas weer eens een bezoekje brengen aan de huisarts ( niets ernstigs hoor) waarbij de assistente mij begroette met "Hi Sweety" en de huisarts na mijn klacht me toespraak met de woorden : "you poor thing" 
In de onderzoekskamer waar standaard de bloedruk even wordt gemeten voor je naar de huisarts mag stond een bed met trapje, voor alle kleine Latina's. De assistente moest wat lachen en zei : " I think you don't need that" ( met mijn 1.85)


Een kennis van ons in NY is bezig een bedrijf op te starten met home made gerechten die je kan bestellen, gemaakt door een professionele kok. Wij waren het test team en vonden dat helemaal niet erg! We hebben er 3 dagen van gesmuld.

Met Nova gaat het ook nog steeds goed. Zo af en toe maken we een extra grote wandeling door Brooklyn, maar haar favoriete uitjes zijn en blijven toch de wandelingen door haar eigen park. Ideaal dus. In het park kan je op elk gewenst plekje even lekker zitten op een bankje of op het gras en zo relaxen we allebei! En nog steeds krijgt ze volop aandacht. Zo ook gisteren van een dakloze vrouw: " I know you love me, I love you too!" 





Zaterdag ben ik weer eens naar de vlooienmarkt geweest, ik heb er niet echt wat gekocht behalve mijn lunch en dat was heerlijk; Een heerlijke Indiase wrap en daarna nog een maple syrup lemonade. En voor de rest heb ik heerlijk rond gekeken en wat mooie foto's gemaakt.



Het enige actieve wat ik zondag gedaan heb was een ritje naar de supermarkt. Mijn favo supermarkt is niet op loopafstand, maar daar moet ik de metro voor pakken. Ik heb het er graag voor over want ik hou er van om in deze winkel rond te kijken. Ze verkopen eigenlijk alles in huismerk, dus goed betaalbaar en ze hebben er enorm veel keuze.  De rij naar de kassa is enorm lang en loopt heel de winkel door, maar door het maken van 3 lijnen gaat t erg snel. Bij de kassa's (wel meer dan 30 stuks) wapperen ze met vlaggetjes om aan te geven dat je aan de beurt bent.

Maandagnacht werden wij wakker door een enorm geronk voor ons raam.  Er stond een generator op onze stoep?!! Maxim ging op onderzoek uit, volgde het snoer wat aan de generator vast zat en kwam uit op de hoek van de straat. Daar waren ze bezig met een filmopname... om half 2 's nachts... Dat kan alleen hier in NYC haha. De productieleider schrok erg van Maxim zijn komst en verplaatste de generator in de hoop dat wij de politie niet gingen bellen. (Hier zijn geen foto's van trouwens haha)


Helaas geen goed nieuws over Poeschka. Poeschka is onze poes die wij bij mijn broer hebben gelaten in Friesland. In de eerste periode is zij ontsnapt en is 6 weken spoorloos geweest. Zij is toen weer gevonden en alles leek weer OK. Helaas is zij hierna nog een paar keer weggeglipt, waarbij ze nu al weer meer dan 6 weken weg is. Ik ben de hoop een beetje verloren en misschien is dat ook maar even beter om het geheel wat beter te accepteren. Hoe naar het ook is, ik weet dat we er alles aan hebben gedaan wat we konden.

Omdat er al meerdere mensen vroegen om een nieuwe NY Must Do zal ik me daar nu even op focussen, see you!

6 opmerkingen:

  1. Leuk verslag, en hihi dat trapje had jij niet nodig gelukkig. Fijn dat ze met je meeleven bij de huisarts :-)
    Mooie plek toch zeg, bij dat water in Manhattan! Die generator is toch ook wat zeg...
    En sneu toch he, van Poeschka, maar net wat je zegt, probeer het te accepteren, hoe moeilijk ook. Jullie hebben je best voor haar gedaan, meer kun je niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap Ingrid! Leuke blog en hoe gaat het met je vader?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wahahah een krukje voor latina's hmm iets voor mij ook ihiihhi.Ik denk idd dat je wat betreft Poeschka het moet loslaten hoe naar het ook is.
    En dan die generator wat een stunt is dat zeg,fijn dat je toch lekker je boodschappen kunt doen al is het een eindje weg je maakt er dan maar een dagje uit van.
    Fijn te horen dat met Nova alles is orde is, ik ben gek op die hond ook al ken ik het beessie helemaal niet.
    Fijn om weer te mogen meelezen dank je wel Irma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lief van je jackie :) wij zijn ook dol op onze lieve hond.

      Verwijderen
  4. Wat een leuk blog weer
    En zo te zien hebben jullie het daar al goed naar jullie zin in NY..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een leuke week, helemaal het verhaal met de generator :). Heel vervelend dat de poes alweer zo'n tijd verdwenen is, maar lijkt inderdaad het beste om dat een plekje te geven. Tot de volgende keer

    BeantwoordenVerwijderen