zondag 1 mei 2016

This Brooklyn Week #9




Welkom bij weer een nieuw verslag van deze week! Het is me weer gelukt om een leuk verslag te maken met veel foto's.






Heerlijk!
Afgelopen weekend begon lekker rustig, het was wat regenachtig dus we besloten eens lekker thuis te blijven. Wel ging ik even naar Carroll Gardens om boodschappen te doen bij Trader Joe's. Dat is een grote supermarkt met vooral eigen merk producten. Een soort Lidl, maar dan hipper.
Ik moet er heen met de metro, maar zo 1 keer in de 2 weken is dat zeker de moeite waard om daar even in te slaan.
Onderweg kwam ik een Diner tegen en koos voor french toast met fruit :)


Bij een verjaardag hoort taart!
Deze zondag was ik jarig! Ik wist al heel lang wat ik op die dag wilde doen. Ik wilde heel graag naar de Botanic Garden hier in Brooklyn. De Botanic Garden staat vooral bekend om haar kersenbloesems die elk jaar in dit seizoen volop in bloei staan. Online kon ik goed bijhouden wanneer de bloei op zijn toppunt was en dat viel precies in dit weekend, perfect dus!

The Cherry Walk
Veel bezoekers
Ik ben gek op kersenbloesem. Dat heeft een reden. 11 jaar geleden heb ik een grote tatoeage laten zetten van een kersenbloesem, ook wel Sakura genoemd. Sakura staat symbool voor de vergankelijkheid van het leven. De bloesem is het teken van een mooi en bloeiend leven, maar ook voor de vergankelijkheid, want de bloesem is maar tijdelijk.
Dit kan je natuurlijk op verschillende manieren interpreteren, voor mij een belangrijk symbool voor de tijd waarin ik op dat moment zat, een moment van keuzes maken in het leven, zorgen dat je er alles uit haalt en er wat van maakt, want alles is maar tijdelijk.
Natuurlijk wilde ik de kersenbloesems ook in t echt gaan bekijken als dat ooit mogelijk zou zijn en wat een geluk dat dat dus in Brooklyn kon!


Het was dan ook prachtig, 4 lange lanen met robuuste bomen, vol met bloesem. Samen met het stralende weer (want op mijn verjaardag is het nu eenmaal altijd mooi weer) was dit het perfecte plaatje. Nu waren ze nog perfect in bloei. Als de planning klopt beginnen ze volgende week langzaam uit te vallen. En daarbij hoort dan de Sakura viering. Een grote festiviteit die vooral in Japan wordt gevierd, maar ook hier in de Botanic Garden. Eigenlijk vind ik het wel ok dat wij nu zijn gegaan, ik verwacht een hoop drukte volgende week.


Van mijn ouders kreeg ik verjaardagsgeld op mijn rekening en heb ik deze mooie tas kunnen kopen, ben er heel blij mee, bedankt pa en ma!

Helaas verliep de rest van mijn dag wat anders dan gepland. Ik kreeg het nieuws dat mijn vader met spoed werd opgenomen in het ziekenhuis. Op dat moment was het niet duidelijk wat er aan de hand was maar had hij veel pijn. Ik was er behoorlijk van onder de indruk en dan is het enorm vervelend dat je zover weg bent.
De rest van de dag was het jarig zijn dus wel een beetje op de achtergrond en zijn we ook gewoon thuis gebleven in plaats van het geplande etentje buiten de deur.



Afgelopen dinsdag was het een heel bijzondere en feestelijke dag omdat mijn ouders een lintje kregen, wat je hier kunt lezen.
Het hele gebeuren zou plaatsvinden om 11 uur 's ochtends bij mijn ouders thuis. Dat zou voor mij 5 uur 's nachts zijn en hoe bijzonder ik het ook vond, ik had afgesproken met mijn broers dat ze voor mij geen skype-verbinding hoefden te regelen. Het zou al een druk moment worden, ik had al wat minder goede momenten gehad met skype waarbij de verbinding uitviel dus ik had er al vrede mee dat ik op een later moment de foto's zou terug zien.
Maar wat gebeurde er nu? Mijn vader lag dus onverwachts in het ziekenhuis en de burgemeester besloot om om 1 uur 's middags een bezoek te brengen aan mijn vader. Op dat moment was het 7 uur in Brooklyn en ik deed toevallig nét mijn ogen open. Mijn telefoon stond vol met berichtjes!! Mijn neefje probeerde mij dus te bereiken. Ik vloog mn bed uit, struikelend van moeheid en toen ik mijn ogen half open deed en op skype keek zag ik de burgemeester net binnenlopen in de kamer van mijn vader. Dat was zo mooi!! Ook erg emotioneel want ik zag dat mijn vader er erg van onder de indruk was.
Ik ben blij met de techniek van tegenwoordig,waarbij ik op dit soort momenten toch het gevoel krijg dat ik nog dichtbij de mensen ben waar ik om geef.

Ook heel lief dat er veel mensen mijn vader beterschap wensten via mijn blog. Bedankt daarvoor. Hopelijk mag hij deze week weer naar huis.


Deze week hebben we ook een tweede hands monitor op de kop kunnen tikken. Ideaal want nu hebben we thuis ook een fijne werkplek. Zo heb ik afgelopen week ook lekker een keer thuis kunnen werken, kopje koffie erbij, spotify aan. Heerlijk.



Vorige week kregen wij natuurlijk ook het nieuws mee van het overlijden van Prince. In het park was een boom heel mooi versierd met paarse decoratie. Deze vrijdag werd er een Memorial avond gehouden in het park met een DJ en de film Purple Rain. Helaas regende het en zijn we dus niet zo lang gebleven maar voor de fans was het een bijzondere avond en je merkte dat mensen er echt van genoten.


En gisteren was Nova jarig! 7 jaar alweer wat gaat dat snel! We zijn 's middags lekker naar Prospect park gegaan, deze keer in de Uber (Taxi) zodat we nog genoeg energie hadden om lekker rond te lopen in het park en dan terug te lopen naar huis. Gelukkig mag Nova mee in de meeste taxi's, als je een dekentje mee neemt. Nova heeft weer lekker kunnen zwemmen, even zonder lijn en we hadden geluk want 5 minuten later waren er politie controles. Helaas zijn ze hier heel streng. Toen we even later lekker aan het chillen waren in het park zagen we in onze ooghoek nog een Toller! (= rasnaam van Nova) Dit was voor ons de eerste keer sinds dit verblijf dat we een andere Toller zagen en we konden het dus ook niet laten om even kennis te maken. Dit is Sonny, 8 jaar en zijn baasje zei dat hij nog geen andere Toller had gezien in NY. Ze zijn hier in NY in tegenstelling tot NL dus nog behoorlijk uniek!




Hier nog 2 mooie foto's van "ons huisje". De eigenaresse houdt erg van planten en bloemen, zo vrolijk!
Dat was weer een uitgebreid verslag van deze week, het gaat me nog steeds goed af moet ik zeggen!
Tot de volgende keer!

5 opmerkingen:

  1. Wauw, die kersenbloesems, prachtig! Wat bijzonder dat ze precies op jouw verjaardag zo perfect in bloei stonden, heel mooi! Ik hoop dat je vader snel weer voldoende opknapt zodat hij naar huis mag, dit soort momenten lijken me erg moeilijk om dan zo ver weg te zijn. Een fijne week weer met zijn drietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die kersenbloesems! En goede timing dat ze op hun mooist zijn op je verjaardag. Minder natuurlijk van je vader, hopelijk knapt hij snel op. Nova ook nog jarig, en leuk dat jullie nu een Toller zagen daar. Leuk verslag om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker, leuk en gezellig verslag, alsnog Van Harte Proficiat voor jou en Nova.
    Wow wat prachtig zeg kersenbloesem wat zul je genoten hebben.Ja lijkt me soms echt lastig als het met het thuisfront niet zo goed gaat, je voelt je dan echt ver weg he.Hoop dat je paps snel weer naar huis mag.
    En wat een gezellige boel met de plantjes als je thuiskomt.

    Dank je wel voor dit leuke verslag en zo heerlijk om mee te mogen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De foto's met de kersenbloesem zijn geweldig, wij hebben er ook een in de tuin maar helaas dit jaar nog niets in bloei zien staan (en dat zal afgaande op wat jij aangaf ook niet meer gebeuren dit jaar).
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en met Nova en hoop dat je vader weer naar huis mag. Ik heb weer genoten van je blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als eerste nog van harte gefeliciteerd!!
    En je dag begon goed wat een prachtige foto's van de bomen.
    Maar helaas eindigde de dag minder.
    Hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat met je vader.
    En wat leuk een vriendje voor Nova!!!

    BeantwoordenVerwijderen