dinsdag 29 maart 2016

This Brooklyn week #5





Het is weer tijd voor een samenvatting van onze belevenissen hier in Brooklyn!
Een samenvatting van zaterdag 19 maart tot en met maandag 28 maart.


Lekker uitschudden na het zwemmen 

Zaterdag zijn we weer met Nova naar Prospect Park gelopen. Vorige keer dat we daar heen waren gelopen was the Dog Beach gesloten, erg balen. Bij wat navraag konden ze mij melden dat hij deze dag wel open zou zijn. Dus wij weer richting Prospect Park gewandeld. 
En ja hoor hij was open, Nova wist even niet wat ze meemaakte! In NL ging ze wekelijks wel een paar keer zwemmen, maar hier in Brooklyn heeft ze nog niet kunnen zwemmen, ze was even wat onwennig maar heeft toen heerlijk genoten. 
Hopelijk blijft t nog even open!! Want ik heb ook begrepen dat ze binnenkort dicht gaan voor groot onderhoud.


"ons plekje" in Brooklyn met deze prachtige muurschildering.

Bagel shop in Brooklyn die blijkbaar in alle boekjes staat, wat een rij! Bij nader onderzoek blijkt dat ze er rainbow bagels verkopen.
Zondag hebben we in de middag een fiets gepakt van Citi bike. Dit zijn stadsfietsen die je hier bijna op elke straathoek kan huren en zo ook bij ons in de straat. 
Ideaal dus. Wij zijn naar Williamsburg gefietst, wat ongeveer 40 minuten fietsen was. 
Er is daar een pleintje wat eigenlijk ons favoriete plekje in Brooklyn is geworden. Er is daar zo'n prachtige muurschildering. En je hebt daarnaast een heel mooi uitzicht op de Williamsburg Bridge.
Het was erg leuk om met de fiets wat meer van Brooklyn te zien, door nog onbekende straten te fietsen.



Ook hier in New York is het nieuws binnen gekomen van de aanslagen in Brussel. Vreselijk natuurlijk. Ik vond het dan ook best spannend om die dag met de metro naar Manhattan te gaan... Maar wat moet je? Toch maar gewoon doorgaan met leven en je niet bang laten maken. 
Ook in New York was er hoge alertheid en extra security op vooral de toeristische trekpleisters. 
Toch kan ik het me voorstellen dat het voor de mensen in NL ineens heel dichtbij komt en natuurlijk deel ik dat gevoel ook wel sterk. Wij woonden hiervoor in Eindhoven, een uurtje rijden naar Brussel. Beangstigend idee. 
Nu wonen we in New York, waar we in het park uitzicht hebben op de plek waar ooit de twin towers stonden. Onbevattelijk wat er toch gebeurt in deze wereld.





Lekker weertje!!
In deze week ging de temperatuur van -1 naar +21. Wat een verschillen weer. Maar we genieten er maar van. Heerlijk vind ik het dan om lekker te wandelen met Nova, te zonnen in het park of in de tuin. 

Update Poeschka; Tja, na een paar weken rust was ze er helaas alweer vandoor! Ze was ontsnapt toen mijn familie de deur open deed om naar binnen te gaan.  Ze is toevallig afgelopen zaterdag weer gevangen. De buren van mijn broer houden haar ook in de gaten en geven haar voer in de tuin. Ik heb er maar vrede mee, ik kan er vanaf hier toch niets aan doen. Gelukkig wordt het buiten al wat behaaglijker weer. Ze redt zich wel. Tijger....



Dit weekend van Pasen ben ik zaterdag lekker alleen gaan shoppen. Nog niet eens zoveel kopen, maar gewoon lekker neuzen. Zondags was het een heerlijke rust dag, we hebben 's middags een grote wandeling gemaakt en zijn we s avonds gaan eten met de eigenaar van het huis, om ze te bedanken voor het mogen huren van de woning. Want daar zijn we natuurlijk erg blij mee!

2e Paasdag wordt hier niet gevierd, dus wij gingen gewoon aan het werk. Toch raar als het kantoor in NL dicht is, maar ook een lekker productief dagje. De metro was weer gewoon afgeladen vol, dus inderdaad een gewone werkdag ;) 

Hieronder nog wat leuke foto's van afgelopen dagen. 

Groetjes!

Als Nova zo ligt dan is het leven goed.
Groene thee ijs met gebakken banaan in loempia, mmmm
Hollandse pot!
Nova en Koko, de "hond" van de bovenburen. ;)
Buurt verkennen
Ja en die had ik dus nodig! De Amerikaanse oordopjes vind ik lang niet zo prettig als mijn favoriete uit NL, dus Cindy was zo lief om ze even op te sturen, Thanks Cindy!





6 opmerkingen:

  1. Ik hoef geen oordopjes meer mee te nemen zie ik ;0) Leuk om te lezen weer en dat favoriete plekje ziet er heel gaaf uit. Ik kan niet wachten tot ik het live mag zien. Nog 19 dagen werken haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat heb ik weer genoten van je verhaal,en wat een prachtige muurschildering, hmm als ik zo eens kijk moeten wij misschien ook maar eens naar New York.En natuurlijk Nova ik word stiekem een beetje verliefd op Nova, hihih.Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Hartelijke groetjes van Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke week weer. En hopelijk geniet je van je nachtrust ;-) Hihi die foto van dat hondje naast Nova, grappig dat verschil.
    En leuk fietsen, wil ik ook als ik er ben!
    En tja, de aanslagen, zucht.... laat me er ook niet bang door maken hoor, doe alles wat ik wil, maar toch.
    Vind deze verslagen erg leuk om te lezen, ga er zo lekker mee door dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, de buur"hond"? Is íe van pluche??

    BeantwoordenVerwijderen