vrijdag 11 maart 2016

This Brooklyn week #3


Wall street op haar mooist

Hier weer een overzicht van onze belevenissen van de afgelopen tijd.
Ik wil er even bijzeggen dat ik dit niet exact per week post, maar dat het een verzameling is van soms meer dan een week, of gewoon van een aantal dagen. Dat dit nummer #3 is, zegt niet dat we hier pas 3 weken zitten, want dat is inmiddels al langer :)


De gezellige wachtkamer van de dokter

Deze week heb ik voor het eerst een bezoek gebracht aan de huisarts. Ik had wat medicatie nodig, dus moest ik er wel aan geloven. Hoe ga je nu op zoek naar de juiste huisarts? Ik vond het wat lastig. Totdat mijn collega zei; je moet gewoon op " Zocdoc" kijken. Een online zoekmachine voor het vinden van de juiste dokter. Je klikt in voor welke kwaal je een dokter zoekt, of je een mannelijke of vrouwelijke dokter zoekt en in welke wijk je je dokter zoekt.
Je krijgt dan een lijst met aanbevolen dokters incl beoordelingen en aantal sterren. Bizar.
Eerst vond ik een aardige vrouwelijk dokter, maar de beoordelingen waren niet zo prettig, nou, gaan we toch verder zoeken? Toen kwam ik uit bij dokter C. leuke foto, goede beoordelingen en een kwartiertje lopen van onze woning. Ja dat durf ik wel aan.
Een paar dagen later was het zover en kon ik op bezoek komen.

Een wat ongezellig ogende wachtkamer met een hoop "crazy people" Iemand die in zich zelf praatte, een ander zat gewoon een video game te spelen met geluid.... okay....? Maar wat wil je in Downtown Brooklyn?
Na een kwartiertje was ik aan de beurt: " Miss Ingrid??"

Mijn dokter is een aardige vrouw, heeft samen met mij alles ingevoerd in de computer. Ik had wat verpakkingen mee van medicatie en vroeg of ik hetzelfde kon krijgen. Zonder verder te vragen kreeg ik het gewoon mee. No problem.
Toch wel heel makkelijk? Gelukkig weet ik dat ik mezelf er geen kwaad mee doe, maar enige controle op gebruik en een diepgaand gesprek over of ik het echt wel nodig had had ik wat correcter gevonden.

Anyway; ik ben blij! Ook dit is weer geregeld en ik weet waar ik terecht kan.


Ons mooie huisje
Goed nieuws!! Deze week hebben we te horen gekregen dat we voorlopig kunnen blijven wonen in dit appartement! We hadden dit appartement gehuurd tot april en zouden dus per 1 april iets anders moeten hebben. We waren dus ook druk op zoek naar een andere woning. Dat zou een woning zonder meubels worden (want dat is makkelijker te vinden) en dat zou dus betekenen dat we in maart een hoop te doen hadden (verhuizen en meubels kopen). Hier blijven was echt geen optie dat had de eigenaar al meerdere keren laten weten toen ik er tóch elke keer weer om vroeg.
Totdat hij vorige week melde dat we een maandje langer konden blijven! Wij blij natuurlijk, maar ik trok de stoute schoenen aan; "zeg... is er een kans dat we misschien NOG iets langer kunnen blijven??" Hij kon wel lachen om mijn doorzettingsvermogen en na wat heen en weer mailen, nodigde we hem uit op de koffie. Na een goed gesprek zijn we eruit gekomen en we kunnen hier blijven tot en met september! Jippie!
Wat waren wij blij! Het is een mooie woning, de ligging is PERECT en het is gemeubileerd!
De komende maand dus geen gekte van verhuizen, maar rust! Heerlijk. Wij zijn blij.

Fresh
Dit weekend ben ik ook naar de kapper geweest. In December ben ik voor t laatst op bezoek geweest bij mijn lieve kapster Donna van Kinki Eindhoven. Nog even wat blond erbij en even de puntjes geknipt. Maar nu was het toch echt tijd voor een flinke knip beurt.
Mijn haar kreeg wat meer weg van een bosje touw en dus ging ik op zoek naar een kapper.  Ojee dat was nog niet heel makkelijk. Op de straathoek zitten genoeg kappers, in donkere steegjes, waar je niet naar binnen durft...Maar waar het waarschijnlijk wel heel goedkoop is! Een andere optie leek me beter en veiliger, maar ook een beetje duurder. Lees; vanaf 75 dollar, afhankelijk van wie je knipt...??
abduzeedo.com

Ok ik liet het maar over me heen komen, ik moest toch echt geknipt worden en liever dat ik wat meer geld kwijt ben dat dat ik ongelukkig rondloop met lelijk haar.
Ik koos dus voor deze salon en was afgelopen zaterdag aan de beurt. In minuut 1 was mij al direct een masker aangesmeerd, want dat had mijn haar toch echt nodig. Ik kon haar geen ongelijk geven. Mn haar had echt wel wat voeding nodig en in NL zou ik zoiets ook hebben aangeschaft. Ze verkochten hier precies hetzelfde merk als bij Kinki, Kerastase, dus helemaal prima.
De knipbeurt ging hartstikke goed. Waar ze hier in deze salon in ieder geval heel goed in zijn is föhnen. Blow Drying to the max! Vele vrouwen komen ook naar de salon voor alleen een Blow Dry, maar ik kreeg het dus gewoon na mijn knipbeurt. Normaal wordt mijn haar gestijld met een stijltang, na het knippen. Maar de kapster had t zo strak geföhnd dat dat helemaal niet meer nodig was!
Met een fris kort koppie liep ik weer naar huis en inderdaad wat dollars lichter.
Ook nog even gevraagd hoeveel het zou kosten om mn haren te verven.... En besloten dat ik dat voorlopig nog even met een pakje van de drogist zal doen ;)

Poeschka!!

Nog meer goed nieuws! Poeschka is weer terecht! Hoezee!
Onze lieve poes, die wij niet mee durfden te nemen naar Amerika. Ze is al 10, behoorlijk stress gevoelig en we wilden haar de vliegreis niet aandoen.
Gelukkig bood mijn broer aan haar in huis te nemen. Mn broer heeft haar netjes een aantal weken in huis gelaten voordat ze naar buiten mocht, maar toen nam ze ook direct de benen! Poeschka is in totaal 6 weken weggeweest!! Na 2 weken had mn broer haar al gesignaleerd, maar ze liet zich niet vangen. Nu eindelijk heeft de buurman het voor elkaar gekregen haar in de schuur te lokken.
Onze lieve poeschka met haar hangbuikje, die nu toch sterk vermagerd is, is weer lekker warm binnen, gelukkig!!!

New dog food

Gelukkig gaat het weer een stuk beter met Nova, na een week hondenvoer van de dierenarts (op recept) is ze nu overgestapt op een nieuw en beter voer. Gelukkig kreeg ik daar wat hulp bij van Kathelijne van All About Animals, zij heeft het één en ander aan ervaring met betrekking tot hondenvoer en kon mij wat wegwijs maken in de juiste voer-analyses.
Nova kan dus weer herstellen met nieuw voer, al zit ze nu na 2 weken een beetje in de "nee" fase. Waarbij ze haar brokken niet wil eten. Dat kost ook weer wat tijd, maar komt goed.

Bal 1

Bal 2

bal 6

Bal ik ben de tel kwijt
Even tellen

Ondertussen heeft Nova een nieuwe hobby gevonden, ze heeft haar eigen "Lost and Found Service" opgericht waarbij ze verloren ballen op speurt en mee naar huis neemt. Elke dag komt er wel eentje bij. Ik heb de eerste dagen wat foto's voor jullie genomen, maar ik bleef bezig dus daar ben ik maar mee gestopt. Binnenkort gaat ze ze weer netjes uitdelen aan al haar vriendjes, want wat moet je met zoveel ballen?

Mooie rozen 
En dan was het afgelopen woensdag onze trouwdag!! Alweer 7 jaar getrouwd! En hoe bijzonder om dat nu hier te mogen vieren! Ik kreeg een prachtige bos rozen van Maxim, hoe lief! En we aten ons eerste American breakfast van dit verblijf. Toch netjes na pas 4 weken ;)

22 graden!!
Deze dag was het 22 graden!! Bizar! Warm weer terwijl het strooizout nog op de stoep lag! In één week tijd in het weer enorm omgeslagen. Maar ik heb er heerlijk van genoten!


One World Trade Center
'S avonds net voor zonsondergang nam ik Maxim mee naar het One World Trade Center. We hebben in NY al zoveel bekeken en bezocht, maar hier waren we dus nog niet geweest!
Het was een prachtig gezicht om de zon onder te zien gaan en om Manhattan langzaam te zien veranderen in een lichtstad. Echt een aanrader om het One World Trade Center rond dit tijdstip te bekijken, want dat maakt het extra speciaal. Tevens hebben we hier wat gegeten en het uitzicht was prachtig!!


Hier nog wat foto's die ik afgelopen week heb gemaakt, geniet ervan!


Metro stops zijn soms zo gaaf om te forograferen

A nice Cocktail
Heerlijke aankopen van een van mijn favo shops
Nova being cute


10 opmerkingen:

  1. Oh wat ziet het er toch tof uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een leuk verslag! Fijn, kapper, dokter, alles al achter de rug. En Nova lekker veel ballen in bezit haha. En wat super toch dat Poeschka weer terecht is, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Hopelijk blijft ze nu wat langer maar vermoed dat ze wel even uitgeraasd is. En heerlijk dat jullie komende tijd geen verhuisperikelen meer hebben, geniet lekker van de woning!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk verslag van het leven in Brooklyn. Heerlijk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En probeer die rust te houden met al die aanmeldingen voor bezoeken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed positief nieuws allemaal, dokter, huis, kapper, poes en nova met de verzamelwoede!! En nu ook nog weekend, wat wil een mens nog meer? Ik kijk nu al uit naar nr 4 :) Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om weer op de hoogte te zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk om jullie belevenissen mee te maken,en is zoveel wat jullie doormaken qua verschillen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn voor jullie dat jullie voorlopig onder de pannen zijn! Lijkt me een hele geruststelling. En dat systeem voor de huisarts? Star rating? Dan gaat er toch geen mens naar een arts met lagere sterren? Althans.... ik toch niet hahahaha
    Hopen dat Nova snel weer op en top is verder. Leuk de verhalen te lezen en naar de foto's te kunnen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen