woensdag 2 maart 2016

This Brooklyn week #2




Afgelopen week zijn wij beide begonnen met werken op kantoor! Tevens was het een beetje een chaotische week, want Maxim stond 2 dagen op een evenement en we hebben een aantal appartementen bezichtigd.



De eerste dag naar kantoor was natuurlijk even wennen. Sowieso erg wennen dat alles te voet en per metro gaat. Weer een nieuwe beleving; de metro is volgeladen om 8 uur s ochtends. De NS is er niets bij. Het scheelt dat ik een kop groter ben dan de gemiddelde Amerikaan dus ik kreeg wel wat lucht, maar ik voelde me aardig ingeblikt. Ook de reisduur is even wennen. Kwartier lopen naar de metro, kwartier reizen in de metro, kwartier lopen naar kantoor. Dat neemt toch wel wat tijd in beslag. Gelukkig weet ik inmiddels een iets kortere route. Waardoor het nog maar 5 minuten lopen is van Metro naar kantoor, yes!


CMNTY Bier tijdens het event

Eenmaal op locatie aangekomen op dag 1 was ik wel toe aan werken haha, maar nee. Zach, onze medewerker kwam ons heel blij vertellen dat er Bagels werden getrakteerd! Gratis eten, altijd goed! 
Wij huren een kantoor bij We Work.
We Work heeft wereldwijd kantoorgebouwen waarvan zij dus kantoorruimte verhuren aan bedrijven.
Tevens verzorgen zij de huurders heel goed. De gebouwen zien er ontzettend verzorgd uit, je kan onbeperkt gebruik maken van verschillende faciliteiten en de sfeer is er heel fijn. 
Binnenkort zal ik er een apart artikel van maken.



Op één van de opvolgende dagen trof ik DIT aan toen ik van kantoor naar huis wilde: Heel Wallstreet was afgezet. Er lag een verdacht pakketje bij een telefooncel. Maxim vroeg mij om aub niet de metro terug te nemen naar Brooklyn. Wat ik ook eigenlijk géén goed idee vond. Ik zocht ergens een Citibike (huurfietsen op elke straathoek) en fietste naar huis. Ik fietste over de Brooklyn Bridge, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Geen foto's gemaakt want ik had een beetje moeite met ademhalen (conditie van niets) Maar ook dit heb ik weer meegemaakt. Bij thuiskomst hoorde ik dat het pakketje een accu van een motorfiets was, dat ligt daar dan zomaar??!


Ice cream Factory bij de Brooklyn Bridge

Zoals ik al eerder vertelde, wij lopen relatief veel in verband met de metrohalte die op een kwartier loopafstand is. Ook Nova wordt regelmatig uitgelaten en als ik naar de winkel wil, doe ik dat ook te voet. 
Het is dus heel normaal dat ik op een dag 15000 stappen zet! Of zoals deze dag 15 km heb gelopen! Ik schrok daar wel even van, wat een verschil met Nederland. Ik probeerde altijd wel op te letten dat ik veel bewoog, maar kwam vaak niet verder dan 9000 stappen per dag. 
In Eindhoven pakte we regelmatig de auto naar een leuk bos, hier is het gewoon een flinke wandeling door de stad. Nova vind dat ook helemaal prima!





             

Nova is helaas wat ziek geworden afgelopen week en we zaten dan ook al snel bij de dierenarts. Een wat minder prettige manier van kennis maken. Nova had geïrriteerde darmen.  Ze was best zielig want er zat veel bloed in de ontlasting. Nou, dan maar naar de dierenarts. 
We werden daar heel vriendelijk ontvangen. Eerst kreeg ik een gesprek met de assistente. Zij vulde een formulier met mij in. "Does Nova go to Daycare? Does Nova go to Grooming? Do you brush her teeth?" No/ No/ No haha. Allemaal vrij normale dingen hier, waar wij nog even niet aan mee doen, of ook niet aan mee gaan doen ;) 
Na het vooronderzoek kwam de dierenarts, een prettige vrouw die met zorg Nova ging onderzoeken. Ze waren allemaal trouwens onder de indruk van de welwillendheid van Nova op dat moment. Ja leer mij mijn hondje kennen, ze is vol vertrouwen naar iedereen toe.
Nou goed, na een grondig onderzoek was dus de conclusie dat de overstap van het Nederlandse voer naar het nieuwe voer niet goed is gevallen bij Nova. Advies; Antiobiotica, probiotica, tijdelijk rijst en kip en daarna dieetvoer. En een kweek maken van de ontlasting.
Het lijstje werd mij even getoond, met een mooi prijskaartje; 270 dollar (Welcome to NY)
Ik ben en blijf een Nederlander en vroeg dan ook maar heel beleefd of alles op het lijstje op dit moment echt noodzakelijk was. 
De dierenarts was het met mij eens dat de kweek misschien nu niet noodzakelijk was. Laten we maar even aankijken wat de medicatie doet en of Nova binnen een paar dagen opknapt. 
Mooi, streep dat maar af dan.... Bleef er toch nog 160 dollar over om af te rekenen, kuch. 
Ik had hier al rekening mee gehouden. De kosten zijn allemaal wat hoger dan in NL. Vooral het consult is duur; 70 dollar. Maar ik ben erg tevreden over de manier waarop ik geholpen ben. Bij het naar buiten gaan werd gezegd dat ze me morgen nog even bellen om te vragen hoe het met Nova gaat. Top.
Update; Na 4 dagen gaat het al iets beter met Nova, ze is nu begonnen aan nieuw dieetvoer en gelukkig is ze nog even vrolijk als altijd. Wat is het toch een sterke hond!

Nova is op deze foto nog steeds niet fit en dat wilde ze even laten weten aan jullie.

We hebben het weekend afgesloten met een grote wandeling naar Prospect Park. Heerlijk want het was 15 graden! In Prospect park bevindt zich een dog beach; lees, een klein stukje meer wat afgezet is speciaal voor de honden. Niet groter dan 8 meter bij 10 meter denk ik zo. Maar hee Nova heeft alles over voor een paar natte pootjes. Helaas, na een wandeling van 45 minuten ontdekten we dat de Dog Beach gesloten was in verband met de winter... zucht... 
We zullen het even in de gaten houden wanneer het weer geopend is want we denken dat Nova er wel plezier aan kan beleven. 

Kleine update over Poeschka. Ze is een aantal weken geleden gesignaleerd in de buurt van mijn broer zijn huis. Helaas hebben ze haar tot nu toe nog steeds niet weten te pakken, maar ze zien haar dagelijks lopen. We denken dat ze toch ergens een veilig plekje heeft. We hebben er een goed gevoel bij dat ze binnenkort weer binnen is en dat ze even kan uitrusten van haar avontuur.

Hier nog wat foto's van afgelopen dagen, have fun!

Fort Greene Community Corporation, klinkt goed :)
Samen van het zonnetje genieten.
Nova @ Brooklyn Bridge park
Nova bekijkt het uitzicht.


5 opmerkingen:

  1. Wat een gave foto's met die skyline op de achtergrond! Die kan naast de jouwe op de muur 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, poets jij Nova's tanden niet? Gatsie 😂 Leuke blog weer! 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit toch leuk om te lezen! En jee, dat zal wennen zijn geweest, al dat OV en gewandel haha. En een prachtige lokatie natuurlijk voor een werkplek. En lieve Nova, gelukkig gaat het al wat beter! En ach Poeschka, kan niet anders dan dat ze ergens toch een slaapplekje heeft en eten krijgt. Maar hopelijk komt ze snel weer bij je broer. Die foto's van Nova met de skyline op de achtergrond zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben weer helemaal bijgelezen. Wat een ervaringen toch nog allemaal als "ervaren" NYC gangers, maar ja, er wonen is toch net even iets anders toch. Sneu dat Nova het voer zo slecht verdraagt. Hopelijk is ze snel de oude! Succes daar verder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Evert, leuk dat je mee leest! Het gaat weer beter met Nova, ze zit nu intussen al op nieuw voer en volgens mij zit ze een beetje in de ontkenningsfase ;) Ze eet ze met moeite. Maar ik denk dat we daar even doorheen moeten.

      Verwijderen