zaterdag 19 maart 2016

This Brooklyn week #4




Het is weer tijd voor een samenvatting van onze belevenissen hier in New York/ Brooklyn.

Deze blog begint met een heerlijk rustig weekend.
Als wij in het weekend over straat lopen, merk je vooral in Brooklyn een algehele rust. Mensen zijn lekker thuis, zitten in het park of op een terrasje of zijn aan het tuinieren.
Waar je doordeweeks af en aan de sirenes van de hulpdiensten hoort, is het in het weekend heerlijk chill.

Wij hebben dit weekend ook vrij weinig gedaan. Lekker geluierd in huis, beetje opgeruimd. Heerlijk gewandeld met Nova. Genoten van het mooie weer.

Spot te squirrel
Elke zondag proberen we met Nova een grote wandeling te maken en weer wat nieuws te ontdekken. Deze zondag gingen we een keer links af in plaats van rechts af ;)
Een leuke wandeling door wat winkel straten en na een poosje weer op de terug weg.
Nog even ergens wat drinken besteld en buiten opgedronken (Nova mag vrijwel nergens naar binnen) en weer richting huis.
Een kilometer van huis begon Nova irritant te trekken. Elke keer naar rechts.
Brooklyn is verdeeld in bijna exacte vierkante blokken. Makkelijk om de weg terug te vinden dus.
Nova leek gewoon al in de gaten te hebben waar onze woning zich bevond! Ik vond dat zo knap!
Na wat getouwtrek, gaf ik haar haar zin en ze leidde ons direct naar huis! Hoe knap.

Ook ben ik weer rustig aan begonnen met hardlopen.
In Nederland had ik last van behoorlijke scheenbeenklachten en was ik na 2 maanden rust weer stilletjes aan begonnen met hardlopen. Hier in Brooklyn, zag ik binnen een paar weken de stoep van dichtbij (hard gevallen en ribben bezeerd) Maar nu gaat t weer prima met mij.
Het is dan ook heerlijk een een rondje om het park te doen, ongeveer 12 minuten en dan nog even door het park heen, de trappen mee pakken naar het monument en weer naar beneden. Heerlijk om weer lekker bezig te zijn.

Ik wil liever jouw ontbijtje vrouwtje.

Parmesan to the rescue

Nova heeft inmiddels alweer 1 zak op van haar nieuwe brokken. Van harte gaat het niet.... ze laat ze het liefst staan in de hoop dat ze dan wat anders krijgt.
Ik vertelde dat aan de winkelbediende, die daarop zei; "She's just being a jerk"
Haha
Als tip gaf ze mij: "Parmesan"
Strooi wat parmezaanse kaas over haar brokken terwijl ze erbij staat. Een klein beetje maar en hussel dat door de brokken. Volgende keer doe je doe je dat weer, alleen dan wat minder en na een paar keer, doe je net alsof, maar laat je de dop erop.
Een goede Brooklynese als wij zijn, hebben wij natuurlijk ook een pot Parmesan in huis en dus gingen we het proberen. Ja hoor, in 1 teug at ze haar brokken op! Boef.
Jerk hahaha.

De lezers onder ons die ook een hond of zelfs Toller hebben kunnen waarschijnlijk wel raden of Nova er in trapte toen ik de dop erop liet?
Natuurlijk niet, daar is ze toch net iets te slim voor. Ze keek me toch boos aan!
Toch kon ik het haar uitleggen dat ze nu toch echt haar brokken eens moest eten en ja slimme hond, dat deed ze dus ook netjes.  Weg met de Parmesan.


De kabel meneer


Nova houdt van pakjes

Maxim heeft geregeld dat we sinds kort kabel hebben! Voorheen hadden we alleen maar internet op TV, dat werd toch een beetje saai. En nu we hier nog even kunnen blijven is dit toch wel een uitkomst. Heerlijk series en andere programma's kijken en snelle wifi :)



Oeps, pakket van de buurman uitgepakt. Kijk haar lachen.

Yes mn mandje is er!

Nova heeft na 5 weken ook eindelijk een mandje! Ze sliep tot nu toe nog op haar dekentje van de vliegreis en dan op de bank. Dat plekje bezit ze nog steeds, maar nu heeft ze ook een lekker fluffy mandje! Het koste wel wat tijd voordat het pakketje binnen was, er ging iets fout bij de post en per ongeluk hebben we ook op een dag een pakketje voor de bovenbuurman uitgepakt want aan het formaat te zien dacht Nova dat haar mandje er wel in zou zitten. Oeps :)

Dat was weer een samenvatting van onze belevenissen en op dit moment genieten we alweer van een heerlijk weekend. Eentje waarbij Nova heerlijk heeft gezwommen, maar daar vertel ik volgende keer meer over!
Groetjes van ons!





5 opmerkingen:

  1. Zeker knap van Nova dat ze de weg al weet! Haha mooi dat ze er niet in stonk dat de dop er nog op zat :-)
    Fijn dat ze nu ook een mandje heeft, ze ligt er heerlijk op. Leuk verslag weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Nova en eten, wat zijn honden lekker eigenwijs en weten wat ze willen.
    Ik geniet zo lekker mee met jullie avonturen,erg leuk om mee te mogen lezen dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geruststellingen dat, als ik straks ik mei, met Nova even een blokje om ga zij in ieder geval de weg naar huis weet ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een soort blindengeleidehond voor ons ook, als wij, pensionado's in juni komen:-)

      Verwijderen
  4. Tja, kaas bij het eten.... wie wil dat niet? En natuurlijk... veel te slim om te bedonderen hahahaha. Ach gelukkig eet ze weer! :-D

    BeantwoordenVerwijderen