maandag 4 juli 2016

Brooklyn Salads


Een leuke tussendoor blog leek het mij wel! De laatste tijd maak ik veel salades als avond maaltijd. 
Het is hier al een aantal weken volop zomer en ik vind het dan heerlijk om een goedgevulde salade te eten als avondmaaltijd.
Hierbij volgen een paar lekkere recepten voor wellicht wat inspiratie!


De salades bedenk ik meestal zelf, ik onthou vaak gerechten van een restaurant waar ik geweest ben, maar vaak geef ik er ook mijn eigen draai aan. Echt iets wat ik van mijn moeder heb overgenomen, gewoon kijken wat er in de kastjes staat ;) 
Je kan de salades dus precies maken zoals ik heb gedaan of het een beetje aanpassen naar smaak!

Soms vind ik het lekker om naast de salade nog iets te serveren zoals lekker brood, een stukje vlees of vegetarische vervanger. 
En nu maar hopen dat het in NL ook snel lekker weer is voor deze zomerse salades!

Pasta Salade met Tonijn







Benodigdheden

Pasta naar keuze, dit waren schelpjes
Groene asperges, even gekookt, afgekoeld en gesneden 
Zwarte Olijven, in stukjes
2 Tomaatjes , ik gebruikte hele mooie Heirloom Tomaten 
Tonijn, blikje in water
Eetlepel halva mayonaise
Dille
Zout/peper



Salade met Aardbei en Feta



Benodigdheden:

Sla, naar keuze, dit was een mix met rucola
Handje aardbeitjes, gesneden
Feta, half blok, verkruimelen
Amandelschaafsel
Frambozendressing



Salade met Zalm en Avocado



Benodigdheden: 

Sla naar keuze ( dit was rucola en bietenblad)
Gerookte zalm stukjes
1 avocado in stukjes gesneden
Handje pecannoten, gebroken
Handje Roma tomaatjes, in stukjes gesneden
Honing mosterd dressing

Eet smakelijk :)

4 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit! Maak zelf meestal dezelfde salade, watermeloen/parmaham/mozarella/rucola. Er zijn zoveel andere combinaties, zoals deze van jou. Maar lust veel dingen niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo gezond bezig!!
    Die met aardbeien ziet er lekker uit.
    Ben zelf helaas geen vis liefhebber..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er allemaal lekker uit, maar ben net als Cindy ik ben ook een lastige met eten.
    Kan dus niet meer reageren op mijn naam, anoniempje nu dus,, Jacqueline ben ik dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik wil ze allemaal proberen, helaas zijn de rest van het gezin geen liefhebbers van sla/salades maar even wachten of er nog voor de vakantie een momentje komt dat ze allemaal andere plannen hebben dan weet ik welke ik ga proberen, de tonijn of toch de zalm of toch die met aardbeien :)

    BeantwoordenVerwijderen