woensdag 27 juli 2016

This Brooklyn Week #20


Welkom bij weer een nieuw verslag van onze avonturen ;)


Deze week hebben wij heel leuk nieuws gekregen van onze verhuurder. Wij mogen langer blijven in ons appartement! We hadden een overeenkomst tot eind september maar in goed overleg kunnen we het daarna nog een half jaar verlengen. Dat is super fijn! Wij hebben hier namelijk alles wat we nodig hebben en wonen hier super fijn!
Het geeft een erg lekker gevoel dat we hier nog langer van kunnen genieten!

Omdat we nu dus wat langer hier blijven en we tot nu toe alles hebben gebruikt wat hier in huis lag
(linnengoed, keukenspullen etc) ga ik komende tijd langzaam onze eigen spulletjes inkopen. Zodat het toch meer als ons huis voelt.




De verhuurder was op vakantie geweest in Japan en we kregen deze 2 mooie Japanse Koolzeepjes. Schijnt heel goed voor je huid te zijn. Nu ben ik dol op verzorgingsprodukten dus dat komt goed terecht :)

Normaal kan ik wel vertellen wat voor leuke dingen we in het weekend hebben gedaan en vooral bijbehorende foto's, maar afgelopen weekend zaten we voornamelijk binnen. Het was hier 35 graden en zelfs 'snachts 30 graden. Dus rustig blijven en kleine wandelingetjes met Nova was het enige wat er gedaan werd. Van mij mag die thermostaat wel iets lager hoor. Nu weten wij wat onze kennissen elke keer bedoelden met hete zomers in NY.
Het is ook lastig om even buiten te zitten, los van het feit dat het veel te warm is, zit je binnen no time onder de muggenbulten.

Inmiddels begrijp ik dat de muggen ook veel problemen veroorzaken in Nederland. Mijn tip; Alles dichthouden! Ramen hebben wij alleen open als er een anti muggengaas voor zit. En tijdens de avondwandeling met Nova spuit ik me royaal onder met anti muggen spray.




Voor Nova zoeken we binnen wat afleiding met extra spelletjes en brokjes in ijsklontjes :)
In het park mogen de hondjes tot 9 uur loslopen, de laatste paar dagen blijft iedereen in de schaduw staan.



Zaterdagavond speelde er een jazz bandje in het park, dat was wel even leuk om te bezoeken en daarna snel weer naar binnen ;)





De komende werkdagen is het helaas ook nog snikheet.Gisteren kregen we bovenstaande melding op onze telefoon. Maxim was nog op kantoor en de melding kwam veel te laat. Al snel barstte het weer los met enorm heftige onweer en regen. Goed voor de plantjes, maar helaas bleef de temperatuur daarna hangen op 30 graden. Maar ook dit gaat een keertje voorbij.



Los van al het heftige nieuws over alle aanslagen, gaat het hier voornamelijk over de verkiezingen. Bernie mocht ook nog even op TV en tja ik vind het zo'n leuke vent!  Misschien niet geschikt als president, maar ik had hem toch wat meer kans gegund.

Voor zover deze misschien ietwat saaie weekblog, nouja misschien is het nooit saai in NY ;)
Wij ploeteren gewoon lekker verder en hopen op wat verkoeling.
Groetjes!!




5 opmerkingen:

  1. Nou, ik vind het niet saai hoor! Hopelijk komt er snel wat verkoeling voor jullie. Constant die hitte is natuurlijk niet prettig.
    En fijn nieuws over het appartement, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie kunnen blijven, dat geeft rust. In Italie is het ook te heet om in de zon te zitten, en dat op 1000 meter hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Top dat jullie in het appartement kunnen blijven. En ik hoop met jou dat die enorme hitte snel afneemt voor jullie maar ook voor ons want nog slechts 6 dagen te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wat een fijn nieuws dat jullie mogen blijven.
    En jeetje wat een warmte ja te is ook niet lekker.
    Lekker binnen bij de airco.

    BeantwoordenVerwijderen