zaterdag 23 juli 2016

What's in our Kitchen




Het leek mij wel leuk om jullie eens een kijkje te laten nemen in onze keuken en dan wel de produkten die we gebruiken.
Van snacks tot schoonmaak middelen, gewoon omdat het vast leuk is om te zien voor jullie, kijk maar mee :)


Downy & Spic and Span
Voor schoonmaak middelen duik ik vaak de goedkoopste supermarkt in met betaalbare produkten en om de meest rare namen, zoals deze "spic and span" allesreiniger, haha.
Hij werkt prima en de geur is heerlijk. Hij doet mij denken aan een zeepje van Lush (karma) mijn vrienden weten wel hoe gek ik op Lush ben :)
En de wasverzachter van Downy is heerlijk! Hier een veel gebruikt merk, de naam is toch ook wel grappig ;)


Ketchup
Kijk eens wat een mega fles. En dit is nog niet eens de grootste die ik kon kopen. Ja ketchup gaat er hier toch wel snel door heen. Als je een beetje ingeburgerd raakt pak je steeds vaker deze fles. Huismerken doen het ook prima trouwens maar bij Walgreens verkochten ze alleen maar deze ;)



Cowboy bark
Oh My, een nieuwe ontdekking en deze gaan we zeker vaker kopen. Brokken van pure chocolade met daarop kruimels oreo, zoutkorrels en pretzel, lekker!!Niet normaal!!



Jif
Pindakaas! Even was ik bang dat er niets kon tippen aan Calvé, maar serieus de pindakaas is hier best ok! Deze keer hebben we JIF, lekker creamy.



Ice tea & lemonade
Iets wat hier veel gedronken wordt, een mix van half ice tea, half lemonade. Precies wat ik lekker vindt, heerlijk verfrissend ook. Bij Walgreens verkopen ze er grote flessen van van het merk Arizona, die kopen we ook regelmatig, deze is van de Trader Joes en even lekker.



Baking Soda
Dit heeft elke Amerikaan wel in zn kastje staan. Je kan het werkelijk overal voor gebruiken. Van mondspoeling tot schuurmiddel. Beetje apart maar wel nuttig ;)



Sriracha, hot chili sauce
Je kent t wel je besteld een kapsalon of shoarma schotel en besteld er sambal bij. Bij de turkse winkel in Nederlands koop je het in grote flessen. Hier in Amerika heet t sriracha. Bij elke diner staat het op tafel en het wordt overal bij gebruikt. Het lijkt dus een beetje op sambal. Wij eten het vooral als we mexicaans koken, bonen, rijst, tortillas en ... sriracha. Heerlijk een beetje pit!


Brita
In NYC kan je gewoon prima uit de kraan drinken. Het water is helemaal in orde. Maar soms smaakt het gewoon niet zo lekker. Wij kochten in het begin steeds grote flessen water in de supermarkt. Maar sinds kort hebben we deze waterkan met een Brita filter. Ideaal. Zo hebben we elke dag gekoeld en gefilterd water in de koelkast staan.



Koffie
Bij aankomst in dit appartement maakten we gebruik van een French Press. Prima en lekkere koffie, maar wel altijd een beetje een gedoe. Toen we wisten dat we voorlopig nog wel even zouden blijven hadden we al snel besloten om een koffie apparaat te kopen. En dit is hem. Een Keurig Kcup Machine.  Hij werkt in principe hetzelfde als een Dolce Gusto. En je kan in de winkel van diverse merken cups kopen, zelfs van Starbucks en McDonalds ;)



Cocos Ijsjes
En we sluiten op deze zomerse dag af met  ijsjes!! Deze ijsjes zijn hemels! Het is een mix van waterijs en cocosmelk, met stukjes cocos. Heerlijk verfrissend en niet zo mierzoet. Je kan van dit merk ook andere smaken kopen, aardbei, druif, ananas, maar deze heeft toch echt wel mijn voorkeur!

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden om te lezen.
Groetjes uit het warme Brooklyn!



4 opmerkingen:

  1. Leuk! Spic and Span ruikt naar Karma? heerlijk haha! En die Cowboy Bark lijkt me ook super lekker. Baking soda heb ik ook staan, bij de toko gekocht. Wil daar mijn oven een keer mee schoonmaken, prutje maken met zijn geloof ik. Maar moet dat nog steeds een keer doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh cowboy bark kijkt me heerlijk,lekker hoor even mee neuzen in je kastjes, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk om een blik te kunnen werpen in jullie keuken, de pindakaas van jif staat ook bij ons altijd op de ontbijttafel als wij in Florida zitten en die tip van ijsthee en lemonade vind ik een gouden tip, vooral kijkend naar de warmte bij jullie op dit moment, nog 9 dagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om alle nieuwe dingen uit te proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen