zondag 31 juli 2016

NYC Must Do's Deel 3




Welkom bij Must Do's deel 3, je kan hier deel 1 en deel 2 teruglezen. Ook in dit artikel zal ik 5 must do's beschrijven voor jullie, met een handige tip. Veel leesplezier!






Brooklyn Bridge
De Brooklyn Bridge is toch wel de mooiste brug van NYC. Hij loopt van Zuid Manhattan naar Downtown Brooklyn. Mensen raden altijd aan om eerst de metro te nemen naar Brooklyn en vanaf daar de brug op te lopen. Dit komt omdat je dan in de richting van Manhattan loopt en dus uitzicht hebt om de Manhattan Skyline.
Natuurlijk kan je ook kiezen om vanaf Manhattan de brug op te lopen, vergeet dan niet om achterom te kijken ;)
Tip; Er zijn verschillende metro stations waar je uit kan stappen om bij de brug te komen. Mocht je in Brooklyn zijn loop dan even een stukje Dumbo in en vooral Washington Street. Vanuit daar heb je prachtig uitzicht op de Manhattan Bridge en het is tegenwoordig echt een Instagram Hotspot.



Top of the Rock
Waar ik hier al schreef dat de Empire State Building ( hierboven zie je hem) één van de mooiste gebouwen is in NY, geef ik hier de beste tip om hem te bekijken. Vanaf de Top of the Rock heb je het meest mooie uitzicht over NY.  En is wat mij betreft niet weg te denken aan een bezoek aan NY.
Tip: reserveer van te voren een ticket, dan kan je de lange rij overslaan ;)





Brooklyn Heights en Carol Gardens
Mocht je de tijd hebben en Brooklyn wat beter willen leren kennen zonder teveel tijd kwijt te zijn, kies dan voor een dagdeel in deze 2 wijken.
Brooklyn Heights ligt aan de East River. Er bevindt zich een prachtige promenade die uitkijkt op Manhattan en verder is deze wijk gewoon een plaatje om te zien. Enorm mooie Brownstone villa's.
Carol Gardens sluit aan op Brooklyn Heights en in deze wijk vind je wat meer winkeltjes, grotendeels kleine speciaalzaakjes, maar ook grotere winkels zoals Sephora en Mac.
Tip: Heb je nog wat kleine boodschappen nodig loop dan zeker even binnen bij Trader Joe's op Court Street. Mijn favoriete supermarkt.


                                                                                                                                                    http://web.mta.info



The Metropolitan Museum of Art
Als je aan mij zou vragen wat het mooiste museum van NYC is, dan is dat wat mij betreft The MET. Het is een enorm mooi gebouw aan de rand van Central Park. In het museum is van alles te bekijken van moderne kunst tot klassieke stukken. Je zal je er niet snel vervelen. Wij zijn er heen gegaan op een dag dat er een sneeuwstorm over de stad ging. We zaten dus lekker droog ;)
Tip: De toegangsprijs is in principe een vrijwillige bijdrage. Let hier goed op, want er zijn ook ticketmachines waarbij je een standaard ticket prijs dient te betalen.





Coney Island
Je kent de plaatjes vast wel uit diverse films. Coney Island is echt een strandplaats die is blijven steken in de jaren 50, met veel diners, hot dog tentjes en een pretpark! Scheveningen is er niets bij! Toch kan je hier (net als op Scheveningen trouwens) prima vertoeven als het laagseizoen is. Het strand is er breed en schoon, de boardwalk is mooi aangelegd en je kan er lekker mensen kijken. Mocht je dus tijd over hebben is dit zeker een aanrader!
Tip: Er gaan diverse metro's naar Coney Island. Vanaf Manhattan duurt het ongeveer 40 minuten. Een leuke manier om gelijk wat te zien van Brooklyn ;)

Ik hoop dat ik je weer heb geïnspireerd! Groetjes!


6 opmerkingen:

  1. Veel te veel inspiratie, zoveel keuzes, en over 1,5 dag gaan we, YES, NY here we come.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig heb ik het meeste dus gezien gedurende mijn verblijf, maar ik zie dat ik toch nog een keer terug moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie informatie Irma en prachtige foto's,en ik zie mijn honden vriendinnetje ook 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor alle tips.
    We gaan er vast een aantal gebruiken volgend jaar.
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tips wij zijn er vorig jaar 5 dagen geweest.
    Maar hebben nog lang niet alles gezien dus hoop weer snel een meer terug te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke tips, veel staan al op mijn to do list. Coney Island, Brooklyn Bridge, Top of the Rocks. Musea hou ik niet van...

    BeantwoordenVerwijderen