dinsdag 25 oktober 2016

This Brooklyn Week #32



Welkom bij weer een nieuwe weekblog!



Afgelopen dinsdag zijn wij een dagje uit geweest naar de Hudson Valley, hierover kan je alles lezen in mijn vorige blog.
We hadden er erg van genoten en konden er daarna weer fris en fruitig tegenaan.





Afgelopen week was het de eerste 3 dagen prachtig weer! Spontaan werden wij getrakteerd op 26 graden en zon, 3 dagen lang! Natuurlijk was dit heerlijk tijdens ons dagje weg, maar ook woensdag probeerde ik er nog even van te genieten, lekker in de tuin zitten en nog even naar buiten om een ijsje te eten :)



Zaterdag zou ik een uitje hebben met Sprout, naar een festival in New Jersey, maar helaas regende het volop. Sprout had dus heel wijs de activiteit afgezegd.
Het is deze week dus van 26 graden naar 9 graden gegaan, wat een uitersten!
Het was zaterdag dan ook de eerste dag dat ik mijn winterjas aantrok!


Uniqlo

En omdat er een paar mensen naar vroegen, dit is hem :) Een extra warme waterdichtje jas met heerlijke kraag!!


Zondag begon gelukkig het zonnetje weer te schijnen en was het een mooie frisse, maar zonnige herfstdag. We zijn naar Prospect park gegaan. Hier wordt elke zondag tijdens de zomerdagen Smorgasburg gehouden, een foodmarket wat heel gezellig is en vandaag was het de laatste keer voor dit jaar. We hebben er lekker wat gegeten.



Ik had wel zin in friet en ze hadden daar een daadwerkelijke frietkraam, met jawel "Dutch fries"
Maar Friet " curry,  ailoi en uitjes" klinkt mij niet echt Dutch in de oren, al zullen ze er vast een soort friet speciaal mee bedoelen. Toen ik er naar vroeg zeiden ze dat het wel lastig eten was " and a bit messy" Daar had ik niet zo'n zin in en dus koos ik voor gewoon friet met 1 sausje.


Op de terugweg liepen nog even langs de Dog Beach, waar Nova nog even een lekkere plons kon nemen. Nova kwam niets tekort deze week!
En toen weer op weg naar huis waarna we weer een behoorlijke wandeling erop hadden zitten en ik lekker de rest van de zondag op de bank heb gespendeerd ;)



En we zitten alweer in het begin van een nieuwe week, waarin de herfst toch echt is begonnen en we vaak met natte haren thuis komen. Ik kon het niet laten om dit schattige jasje te kopen voor Nova. In eerste instantie voor de grap. Maar Nova heeft er een hekel aan om in de regen te lopen en ik wilde wel eens kijken of ze dit een fijne oplossing vind. Immers lopen er hier heel veel hondjes in regenkleding.
Ze vindt het tot nu toe totaal niet erg om te dragen. Het is ook een erg dun stofje dus niet te warm, want Tollers zijn naar mijn mening niet gemaakt voor dekjes. Nu de laarsjes nog. (grapje)


Wordt vervolgd :)

5 opmerkingen:

  1. Wat een uiterste in temperatuur in รฉรฉn week! Heerlijke week achter de rug en jullie jassen zijn top! Van allebei ๐Ÿ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo een mooie jas!!! En ook die van Nova ziet er heel gaaf uit een echt model zo met d'r jas aan๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„
    Wat een heerlijk weertje is het bij jullie nog het is hier al aardig koud.
    Dus geniet er maar lekker. An

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verslag weer om te lezen. Ben er echt even voor gaan zitten. Wat een uitersten in temperatuur dan he! Je winterjas is leuk, die zal je komende winter hard nodig gaan hebben, kan zo koud zijn daar.
    En vind het hilarisch, die regenjas bij Nova, en de laarsjes zie ik al voor me haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de afgelopen weken al ja artikelen eens vanaf het begin aan teruggelezen, kon het niet bijhouden, haha! Maar zo leuk om al jullie avonturen te lezen en op die manier wat mee te krijgen van het New Yorks leven! Juliette zij het al, maar jullie hebben helemaal je plekje gevonden volgens mij. ;) Je artikel van afgelopen week in Hudson Valley is wel mijn favoriet, wat kun je daar ver kijken zeg, dat kennen we hier niet! En leuk ook dat mensen zoveel aan herfst en Halloween versieringen doen, zie dat ook wel regelmatig langskomen op Instagram, maar dan voelt het minder echt. Leuk om je foto's daarvan te zien! En zeg maar tegen Nova dat ik haar jas super hip vind! :D

    BeantwoordenVerwijderen