dinsdag 18 oktober 2016

This Brooklyn Week #31





Welkom bij weer een nieuwe weekblog!




Deze week heb ik een winterjas gekocht. Afgelopen winter zijn wij hier naartoe verhuisd en had ik alleen maar een dunne winterjas bij me, die na 2 jaar ook wel afgedragen was. Tevens was hij echt te dun voor -20. Het werd dus tijd voor een nieuwe en ik wilde graag eentje die ook echt lekker warm was, want ik weet hoe koud het hier kan worden!! Ik ben goed geslaagd, laat de winter maar komen!!




Deze week werd ook ons bed bezorgd, we zijn er heel blij mee!! En wat heerlijk dat hij er al zo snel was. In 3 dagen tijd. In NL moesten we er 6 weken op wachten!


Our CEO, CTO and USA director


Afgelopen donderdag zijn we uit eten geweest met ons team, zoals de meesten wel weten hebben wij een eigen bedrijf. Deze week was er een collega overgekomen uit Eindhoven, extra gezellig. Samen met hen en partners gingen we naar het Belgian Beer Cafe. Echt een aanrader als je lekker wilt eten en van Belgische biertjes houdt. Je kan je misschien voorstellen dat dat een traktatie is als je hier al een poosje woont.
We hebben onze USA collega's kennis laten maken met Leffe Bruin en het viel goed in de smaak.



Zaterdag zijn we samen op pad gegaan. In NYC blijven er gedeeltes waar wij nog niet niet zijn geweest en het is heel leuk om elke keer weer ergens anders te gaan kijken. Vandaag was dat East Village en Gramercy Park. Wat is het toch leuk om gewoon lekker te gaan lopen en de ontdekken.
Zo kwamen we ook langs deze Kiehl's winkel.



Wellicht ken je het merk Kiehl's wel, het wordt oa verkocht bij de Bijenkorf en in sommige steden zijn er Kiehl's winkels. Maar Kiehl's is begonnen als homeopathisch drogisterij in NY en dit was hun eerste winkel!!
Ik ben best een beetje fan van het merk en dus wilde ik erg graag even kijken.



Wat leuk is, is dat het er van binnen nog authentiek uitziet. Deze "crème de corps" is één van hun populairste producten en wordt nog steeds veel verkocht (aanrader).



Gramercy park is dus een wijk in Manhattan met centraal gelegen het Park. Dit park is een verhaal apart, ik hoop dat jullie het kunnen lezen op de foto. Het is een park speciaal aangelegd voor de bewoners rondom het park. Alleen als je hier woont krijg je een sleutel van de toegangspoort. Het was voor de rest niet echt heel bijzonder, maar wel heel stil en sereen en dat is natuurlijk wel apart in zo'n drukke stad.



Ook de villa's om het park heen zijn ontzettend mooi om te zien. Mocht je dus hier in de buurt zijn, is het zeker leuk om er even heen te lopen!!



En als je zomaar wat rondloopt, kom je de leukste dingen tegen, zo ook een straatfeest in een Griekse buurt! We namen wat lekkers mee voor thuis. Het bleek een soort Baklava te zijn met pudding erin, hmmmmm!



Zondag ging ik weer met Sprout ( ik begeleid verstandelijk gehandicapten met uitstapjes) op stap en deze keer gingen we naar Madame Tussauds.
Een groep met 7 deelnemers mocht ik begeleiden samen met nog een collega. Ook deze keer was het weer een kunst om iedereen bij elkaar te houden en was er ook een deelnemer bij die me elke keer iets te snel af was. En toen bleek hij al op weg te zijn met de lift naar de 9e verdieping waar wij nog op de 3e stonden... Toen ik hem vond zei hij verontwaardigd en geërgerd; "There you are finally!!" Waarop ik hem toch maar even vriendelijk heb gevraagd de volgende keer bij de groep te blijven. Maar ik wordt er niet warm of koud van, ik vind het heerlijk! Dit is mijn werk!

Lekker in zijn eigen wereldje... Ozzy trouwens ook ;)
Samen met de groep hebben we een hoop bekendheden gezien, gelachen, foto's genomen en daarna nog even lekker gegeten bij de Mac Donalds.
Als je van plan bent een bezoek te brengen aan MT is het zeker wel leuk! Ze hebben er nu een Ghost Busters experience inclusief een spookroute. Ook de 4D film is erg leuk, met trillende stoelen!

En het is bijna niet te geloven maar deze week bereiken wij hier temperaturen van 28 graden! Maxim en ik hebben spontaan besloten om dinsdag ( als jullie dit lezen) op pad te gaan en we mochten de auto van de buurvrouw lenen.  Ik hou jullie op de hoogte van onze avonturen ;)

Groetjes en een fijne week!

6 opmerkingen:

  1. Dacht nu komt de foto van de jas.
    Maar nee hoor,je maakt ons mooi nieuwsgierig hihi.
    Weer een heerlijke week en zo leuk om steeds nieuwe plekjes te ontdekken.
    Tja wat een mega stad er is zoveel te doen.
    Nou een fijne dag vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha sorry de foto vond ik niet zo mooi. Het is een zwarte parka met grote capuchon

      Verwijderen
  2. Prachtige winkel van Kiehl's en heel mooie beelden va de stad! Je doet goed werk met de
    gehandicapten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog weer. En je bent helemaal op je plekje bij Sprout denk ik.
    Die Kiehls winkel ziet er prachtig uit.
    Heerlijk van het weer genieten vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik in de buurt ben, haha, ga ik er zeker ook kijken!

    BeantwoordenVerwijderen