woensdag 12 oktober 2016

This Brooklyn Week #30




Welkom bij weer een nieuwe weekblog!


Sinds een paar weken is de zomer hier toch ook aan zijn eind gekomen. Al was het afgelopen week prachtig weer, iets waar wij hier erg van kunnen genieten, zacht en zonnig! En langzaamaan beginnen de mensen hun tuintjes te versieren met kleurige najaarsplanten en pompoenen. Hier alvast een foto van onze gezellige voortuin.





Dinsdag was het dierendag! Maar helaas kennen ze dat hier niet. Wel las ik dat het National Walk your Dog week was. "Laat je hond uit" week?? Ik mag hopen dat uitlaten van je hond een gebruikelijke activiteit is? Maar het gaat er hierbij om om je bewust te zijn dat je hond genoeg beweging nodig heeft om niet "obese" te worden, om dus geen overgewicht te krijgen. Aha....
Met de boodschap dat je minstens 30 minuten moet bewegen met je hond. 30 minuten?? Ik kan je vertellen dat Nova het wel heeeeel goed heeft getroffen bij ons!!




Uit principe zou ik willen zeggen;  Dierendag, Eet GEEN dieren dag, maar we hadden nog een rookworst liggen! Die moest op! Met dank aan Gerard die deze had opgestuurd, mmmmmm!!!


Donderdag kregen we bezoek van vrienden uit Nederland en naast heerlijke versnaperingen namen zij ook een kadootje voor Nova mee! Dankjewel Peter en Marieke!!


Zaterdag besloten we een grote aankoop te doen en wel... een nieuw bed!  Tot nu toe slapen we nog op het bed van de eigenaar van het appartement, het appartement was voorheen een Airbnb en eigenlijk hebben wij alles met de huur overgenomen. Het moment dat we een eigen bed zouden kopen zat er wel aan te komen en nu was het dus tijd. We gingen naar de welbekende Sleepy's winkel en werden enorm goed geholpen. We hebben een bed met een mooi prijsje kunnen kopen in verband met de Columbus Day sale En!!! We ontvangen hem deze week al!!



Zondag ging ik weer op stap met Sprout! Deze keer gingen we naar MoMa ( Museum of Modern Art)   
Dat werd nog een beetje spannend voor mij, want ze hadden via de mail het verkeerde adres gegeven ( we zouden via een andere ingang opgewacht worden, niet bij de hoofdingang, anders had ik het wel gevonden natuurlijk) en toen ik daar aankwam bleek dat ik 2 collega's miste en nog eens 6 deelnemers van de 9. Ik werd dus gelijk aan het werk gezet door iedereen te bellen en uit te zoeken waar iedereen was. Maar goed, zo leer je wel direct de kneepjes van het vak!
Uiteindelijk waren we compleet en kon de activiteit beginnen. 
Een korte rondleiding in één van de expositieruimtes en daarna een tekenles.


De expositie ging over vluchtelingen en vluchtelingenkampen. 
Een ernstig onderwerp natuurlijk. Ik merkte op dat niet elke deelnemer precies wist waar het nu precies over ging, sommigen wisten niet eens wat vluchtelingen waren. Ik vind persoonlijk ook dat dit onderwerp erg weinig in de media besproken wordt hier in Amerika... Laten we het vooral veel hebben over Clinton en Trump....
Maar alles werd erg goed uitgelegd. Ook dat mensen hun eigen huis en dorp moesten verlaten en nooit meer terug keerden naar hun eigen buurt waar ze zo van hielden. 




Met die gedachte in het achterhoofd kregen de deelnemers de opdracht om te proberen een plattegrond te tekenen van hun woonwijk en wat er zo bijzonder was aan hun woonwijk. 
De resultaten waren erg bijzonder. En ik werd weer even terug gebracht naar mijn oude werkplek, het Atelier op de dagbesteding in Eindhoven. Goede herinneringen...

En nu zitten we alweer midden in een nieuwe week! Dus ik zal snel weer een start maken met een nieuwe blog voor jullie, fijne week allemaal!!!

6 opmerkingen:

  1. Leuk stukje weer. En yay wat komt jullie bed lekker snel al! En Nova boft zeker met jullie, 30 minuten, pfff... haha! Dat is volgens mij het minimale per keer bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mijn is het voor Nova elke dag dierendag
    En hij heeft weer een mooie knuffel gekregen.
    En jezelf ook goed verwend met een nieuw bed.
    Weer een heerlijk weekje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie wereldafbeelding van wol (?) in het MoMA. Moeten die draden de vliegroutes voorstellen? Vanuit Nederland of Duitsland misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee het is helaas geen wol, maar gekleurd prikkeldraad en internet kabels. Staat voor de communicatie tussen de landen en de ellende in de landen
      Dus niet zo gezellig maar wel mooi

      Verwijderen
  4. Heerlijk gelezen weer,Nova is een bofkont.
    Fijn straks een nieuw bed, zal even wennen.

    Dank je voor weer een weekblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor Nova is het volgens mij elke dag wel dierendag en straks heel veel slaapgenot met het nieuwe bed.

    BeantwoordenVerwijderen