dinsdag 7 juni 2016

This Brooklyn Week #13




Welkom bij weer een nieuwe weekblog!

Eentje waarbij het warm was, heel warm!

We hebben deze week wel meerdere keren de 30 graden aangetikt. Oh wacht nee Fahrenheit. Ook zoiets lastigs. Dat is toch minstens 86 graden Fahrenheit. 
Inmiddels weet ik al wel mijn favoriete graad uit mijn hoofd en dat is toch wel 70 graden Fahrenheit, oftewel 21 graden. Vanuit daar kan ik wat makkelijker tellen of het snikheet wordt of ijskoud ;) 




Nova had er ook moeite mee. En dat is ook wel logisch. Nova is niet gemaakt voor deze temperaturen  en loopt in huis dan ook flink te hijgen. Uitlaten is ook niet echt een pretje, want de stoepen en het asfalt zijn in die brandende zon veel te heet voor haar pootjes. Gelukkig vinden we nog wel wat verkoeling in het park, waar veel schaduwpartijen zijn. Ze heeft afgelopen tijd dan ook goed geleerd om lekker even te liggen en te genieten hiervan. 

Het huis proberen we van binnen zo koel mogelijk te houden en dat is een hele uitdaging. We hebben nu nog geen airco, maar verwachten er deze week wel eentje. Eigenlijk kan je hier niet zonder airco. De huizen zijn oud en slecht geïsoleerd. 
Voor Nova heb ik een bandana gekocht met ijsgel zakjes erin. Even in de vriezer en ze kan er een klein momentje van genieten. Of ik maak even haar koppie nat en dan gaat ze heerlijk voor de ventilator liggen. Zo is het wel uit te houden. 



Als de temperaturen wat aangenamer zijn, zo onder de 25 graden, ehhh 77 graden Fahrenheit, dan maken we een lekkere grote wandeling en kan ze ook even lekker zwemmen in de East River. Het voordeel hiervan is,  dat het stromend water is, geen stilstaand dus en hopelijk kan ze er op deze manier lekker van blijven genieten in de zomer.


Ik heb een abonnement genomen op de Citibike en ontving deze week mijn persoonlijke sleutel en een informatieboekje. "Bike Smart" Met was basisregels waar je je aan dient te houden als je je in het verkeer begeeft. Interessant, rechtdoorgaand fietsverkeer hebben hier niet vanzelfsprekend voorrang... toch goed dat ik dat even heb gelezen. Ook een helm wordt geadviseerd... tja als je ziet hoe onzorgvuldig ze hier fietsen snap ik dat wel, maar ik denk dat wij als Hollanders wel wat gewend zijn. 



Tijdens deze warme dagen heb ik mijn Apple bandje maar even verwisseld met mijn oude koraalkleurige, staat lekker zomers toch?



Als grote fans van Jimmy Fallon's Tonight Show, wilden we dit ijs natuurlijk wel uitproberen. Een speciale editie van Ben & Jerry's: The Tonight Dough.
Goedgekeurd!!



De laatste weken begeef ik mij veel minder op social media en uberhaubt op internet, maar ben lekker de boeken in gedoken. Per week lees ik er wel 2 of 3, heerlijk vind ik het.



Best Pizza ever! Deze komt van ons favoriete Italiaanse restaurant, waar we graag heen gaan, maar je kan er dus ook bestellen. Deze pizza is mega groot en daar hebben we met zijn tweeën dan ook meer dan genoeg aan. Het is zo'n authentiek Italiaanse met flinterdunne bodem en pure smaak van tomaat en mozzarella. Less is more!

Groetjes!

3 opmerkingen:

  1. Leuk overzicht weer. Die pizza ziet er goed uit, zelfs om 8 uur 's morgens haha
    Hopelijk hebben jullie veel plezier van de airco, maar dat zal wel. Die foto van dat beeld van die honden waar Nova bij zit is grappig haha! En die Fahrenheit graden weet ik ook nooit hoor. Als het in de 90's is is het lekker heet, dat weet ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vliegen de weken toch snel om he.
    Maar wat een temperatuurtje,hier is het nu ook heerlijk weer.
    Hoop dat je airco snel komt voor de zomer!!
    En wat ziet de pizza er heerlijk uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verkeerde moment om je blog te lezen, hoe ga ik nu gewoon aardappels en groente op tafel zetten terwijl water mij in de mond loopt bij het zien van die pizza. Maar bestellen kan ook zei je toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen