vrijdag 25 november 2016

This Brooklyn Week #37






Happy Turkey day!
Welkom bij een nieuwe weekvolg!

Deze week stond voornamelijk in het teken van Thanksgiving.


Afgelopen zaterdag ging ik uiteten met de Sprout groep voor een Thanksgiving viering. Het was ontzettend leuk met een grote groep van 20 clienten. Uit de enorme menu kaart koos ik voor een traditionele Thanksgiving dish: Stuffed turkey and mashed potatoes.  Andere kozen voor Mac and Cheese wat hier met Thanks giving ook graag gegeten wordt.
Ontzettend leuk om met deze groep op deze manier Thanks giving te vieren!




Eerder die dag gingen wij een stuk wandelen met Nova en lieten haar weer eens lekker zwemmen. Nova is een echte zwemfanaat, maar helaas lukt het ons niet om elke weer naar zwemwater te lopen met haar.  Dus we namen het er van deze dag. Het was een heerlijk zonnige dag, zo'n 17 graden, genieten!! ( Zoek Nova en baasje)

De rest van de week gingen wij gewoon aan het werken trof ik wat voorbereidingen voor Thanksgiving.

Gisteren was het dan Thanksgiving! Dit was voor ons de eerste keer dat wij het zouden vieren en we waren uitgenodigd door de bovenbuurvrouw, zo leuk! Ik bood aan om Hollandse appeltaart te bakken en dat was zeer welkom!



Maar er was nog een ding wat al heel lang op mijn lijstje stond: Naar Macy's parade!! Macy's is een warenhuis in Amerika. Zij organiseren elk jaar een parade met Thanksgiving, met veel dansers, muzikanten en de welbekende ballonnen! Dus dat stond eerst op de planning want de parade begint al om 9 uur 's ochtends!
Ik werd al gewaarschuwd voor enorm veel publiek en dat het heel moeilijk was om een mooi plekje te vinden, maar ik dacht, ach dat zal toch wel meevallen??


Maar dat viel dus even tegen. Ik ben in totaal op 3 stations uitgestapt: 72 street , toen 59 street , toen 50 street.  Bij de eerste was er geen doorkomen aan en zag ik ver weg de parade, bij de tweede kwam ik niet eens de metrohal uit ( en velen met mij, wat best eng was) en gelukkig viel de drukte " mee"  op 50 street .






Ik stond tegenover Radio City Music Hall en het was perfect!! Ik was even bang dat ik de hele parade zou missen maar nee! Ik had zelfs een hele goede plek.






's Middags heb ik me voornamelijk bezig gehouden met het bakken van appeltaarten die goed gelukt waren! Met de nog warme appeltaarten in onze handen gingen wij een trapje omhoog naar de boven buurvrouw.



Het was er erg gezellig! We waren er moet een groep van zo'n 15 personen. Het gezin van de buurvrouw maar ook veel vrienden en kennissen. En 4 honden! ( als je goed kijkt zie je er 3 op dit plaatje )
We hebben zo'n 5 uur zitten tafelen en kletsen.



We hebben voornamelijk de traditionele gerechten gegeten zoals Kalkoen, Stuffing, Mashed Potatoes en Gravy. Maar daarnaast was er nog zoveel meer, dat we vanavond weer Thanksgiving hebben in de herhaling ;)



En vandaag is het dan Black Friday, de dag waarop je veel sale hebt in de winkels. Ik krijg er niet veel van mee want wij zijn gewoon aan het werk ;)

Ik heb hier nog een leuke link gevonden met heerlijke Thanksgiving recepten voor wie interesse heeft.

Ik wens jullie een fijn weekend!!

9 opmerkingen:

  1. En Nova als een beauty queen op die sofa☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me zo leuk om eens mee te maken. Evenals Black Friday haha. Hier in NL doen (web)shops ook een poging maar word niet warm of koud van de kortingen die gegeven worden... leuk die sjaal bij Nova! En mooi plaatje weer bij de brug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke week!! Die parade lijkt me ook erg leuk om eens te zien, en natuurlijk Thanksgiving. Mooie foto van de brug!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig toch nog een goede plek voor de parade gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo dat heb je ook weeer eens mee mogen maken !!
    En voor herhaling vatbaar zo te zien..
    En jeetje wat een drukte bij de parade maar mooi om te zien.
    Jullie ook een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk om dit te lezen en te zien, wat een drukte maar de moeite waard. Het eten ziet er goed uit!
    Een heel goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om mee te maken zo'n diner bij de buren! De parade van Macy's doet me een beetje denken aan het spektakel Turn on the Lights van de Bijenkorf in Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zeg,en jeetje wat een volk bij de parade.
    Nova ligt er ook prachtig bij,lief dat jullie bij de buren waren uitgenodigd.

    Voor jullie ook een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen