vrijdag 18 november 2016

This Brooklyn Week #36





Welkom bij een nieuwe weekblog!

Na de heftige verkiezingsweek pakt iedereen hier het leven weer een beetje op. Al zou het gespreksonderwerp nog steeds beladen zijn. Het is moeilijk voor te stellen wat er staat te gebeuren. Sommige mensen weten nu al te zeggen dat "het allemaal wel goed gaat komen" waaronder een hoop VIP's hier in Amerika, zodat men in het land een beetje rustig blijft... ik voel me er nog niet gerust onder. 

Grand Central Station
Deze week had ik een aantal uitjes gepland staan met Sprout. 
Afgelopen maandag gingen we naar de kerstmarkt in Grand Central Station. Helaas viel dit wat tegen, er stonden maar een paar kraampjes en het was voornamelijk dure kunst. We gingen toen maar gezellig koffie drinken met de groep en bijkletsen.  Volgende week is het hier Thanksgiving en mijn clienten konden mij dus veel vertellen over het feest en hoe het werkt, dat was fijn ;) 
Wij zijn uitgenodigd door de buren, dus ik zal jullie volgende week wel vertellen hoe dat is geweest. 
Ook vroeg ik de groep wanneer de kerstboom in de kamer mocht, dat mocht NA thanksgiving ;) 
Nou weet ik nog niet of wij een boom gaan nemen, want naar wat ik mag geloven kost een beetje fatsoenlijke boom 100 dollar, daar heb ik niet zo'n zin in eigenlijk ;) 



In NY  springt de temperatuur van laag naar hoog. Het is onvoorspelbaar en voor je het weet loop je in je Uggs en winterjas te zweten omdat het toch weer 16 graden is. Het is wel wat ik een beetje gewend ben van NY en ik weet ook dat wij nog wel aan de beurt komen met de winterse temperaturen. Tot die tijd genieten we maar van het zachte weer.




Deze donderdag mocht ik weer richting Manhattan voor een tweede uitje met Sprout. Ik besloot wat eerder te vertrekken zodat ik wat rond kon lopen. Hier zie je een leuke foto van Bryant Park. Bryant Park is één van mijn favoriete plekken in NY. In de zomer is het een schattig klein parkje, maar rond November wordt deze omgetoverd tot een winters park, met kerstkraampjes en een schaatsbaan. 

Hierna liep ik door naar mij afspraak, een gezellig avondje eten met de Sprout groep en daarna door naar de speelhal.

Komende week staat voornamelijk in het teken van Thanksgiving, veel mensen nemen extra vrij en Thanksgiving wordt hier echt gezien als de belangrijkste feestdag van het jaar. Hoe wij dit verder gaan beleven laat ik jullie volgende week weten ;) 

Hieronder nog wat mooie foto's van afgelopen week. 


Rond een uurtje of 4 in de middag schijnt de ondergaande zon zo prachtig. Golden hour! In combi met de mooie gekleurde bomen en de mooie huizen is dat echt zo mooi! 







Hier een foro van Van Leeuwen een bekende Ijssalon in Ny. 

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!!


9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's, en wat een heerlijk weer hebben jullie momenteel. Ik ben erg benieuwd naar jullie eerste Thanksgiving daar, geniet er van! Ik kijk uit naar je verslag en foto's er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanksgiving lijkt me erg leuk, hou niet van kerst, maar dat lijkt me wel gezellig. Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan ervaren. Veel plezier alvast! (oeh en Black Friday lijkt me ook super haha)
    En heerlijk dat zachte weer!
    Hoewel ik niet van kerst hou lijkt het me rond kerst wel super in NY. Wie weet, als ik ooit de loterij win ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke blog weer met mooie foto's ,Thanksgiving lijkt me speciaal om mee te maken.En trouwens wat een super foto van Nova.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd hoe het bij je buren gaat. Ga je daar kalkoen eten?
    Lekker dat het nog best wel warm is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Krijg weer heimwee gevoelens.........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben inderdaad benieuwd naar jullie thanksgiving.have fun.
    En wat een prachtige gekleurde foto's een plaatje onterecht zien.
    Jullie oom een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's (vooral die 1 na laatste).
    Ben ook heel benieuwd naar Thanksgiving!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende kleuren op de fotos en als ik die fotos zo zie, zou ik zo met de feestdagen daar willen zijn, lijkt mij geweldig. Heel veel plezier met Thanksgiving en benieuwd naar jullie beleving daarover. ENJOY

    BeantwoordenVerwijderen