zondag 11 september 2016

This Brooklyn Week #26



Welkom bij alweer een nieuwe weekblog. Ik heb de vaart er weer in zitten, kijken hoe lang het duurt ;) 






Afgelopen zondag zijn we samen met Cindy naar Dumbo gelopen. Dumbo ( Down Under Manhattan bridge Overpass) is een erg mooie industriele wijk tegen de East River aan. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht op Manhattan. Tot nu toe is het heel leuk om met gasten erheen te lopen vanaf ons huis. Het is even een goede wandeling maar je komt wel op plekken waar andere toeristen niet snel komen. Zo loop je door de wijk Vinegar Hill en hebben wij inmiddels al een hoop dingen te vertellen.

Ook Cindy vond het de moeite waard en we hebben samen heerlijk genoten van het uitzicht. Nova heeft ook nog een lekkere plons genomen.







's avonds zijn Maxim en ik uiteten geweest bij een nieuw restaurantje bij ons de wijk. Ik vond t interieur en de tuin zo sfeervol! Ook het eten ( Italiaans) was heerlijk!!



Op Maandag was het hier een feestdag; Labor day. Ik had dus mooi de gelegenheid om met Cindy nog wat te ondernemen want die vertrok dinsdag weer naar NL.
We zijn samen gaan shoppen in New Jersey, bij de Newport Mall.
Mocht je in NY zijn en toe zijn aan een dagje mall is dit echt wel een aanrader!! Je kan er heel makkelijk heen met de Path (halte newport).Wij hebben er samen wat gegeten en Cindy heeft het gewicht van haar koffer flink weten op te krikken ;) Ik heb een mooie zonnebril gekocht.




De afgelopen dagen was heel Amerika in rep en roer om Orkaan Hermine. Hier in NY werd verwacht dat de storm afgelopen zondag zou plaatsvinden.  Deze verwachting werd steeds bijgesteld, maar de stad was op het ergste voorbereid. Dinsdag ochtend was ons kantoorgebouw ook goed "ingepakt".
In 2012 was o.a. hier Orkaan Sandy, deze heeft behoorlijk wat teweeg gebracht, zelf bij ons kantoorgebouw. Deze was overstroomd tot aan de 6e verdieping!

Gelukkig was er deze keer weinig aan de hand, dinsdag waaide het behoorlijk, maar dat was het dan ook.


Afgelopen week kregen wij van Cindy al veel lekkere en nuttige dingen vanuit NL, waaronder veel drop, chips en een stapel tijdschriften en deze week kregen we wéér een heerlijk pakketje uit Nederland. Deze keer van Gerard een goede vriend van ons. Help Maxim en Ingrid de winter door haha!! Maar echt super leuk zo'n pakketje! De erwtensoep is inmiddels al op hoor, heerlijk!! ( typ ik terwijl ik een kop winterthee drink met een stroopwafel erbij!) En de kip is helemaal een schot in de roos!!


Die achtergrond haha!

Burger inclusief uienringen en friet, mmmm
Deze zaterdag hebben we samen even de grote boodschappen gedaan, dat is altijd een hele tocht en vooral nu met de hitte. Ik geloof echt dat dit het laatste snikhete weekend was, ben er ook wel klaar mee hoor! Voordat we de supermarkt in liepen hebben we eerst even lekker een hamburger gegeten bij Bareburgers. Dat is echt een aanrader, ons favo burger restaurant.

's Avonds zijn we naar de film Sully geweest met Tom Hanks. Wij vinden het een zeer boeiende film!

Als jullie dit lezen is het inmiddels zondag. Deze dag is een bijzondere want dan is het 9/11. Hoe wij deze dag hier gaan beleven zal ik volgende keer schrijven. Tevens zal ik deze dag mijn eerste middag uit hebben met mijn vrijwilligerswerk. Hoe dat gaat zijn lezen jullie dus ook volgende week ;)


7 opmerkingen:

  1. Gelukkig dat Hermine zonder sporen achter te laten weer is vertrokken. De fotos van Nova zijn geweldig. Wij zijn hier allemaal meer bewust van 9/11 dan dat we al waren voordat we er geweest zijn, geeft opnieuw kippenvel. Een goede week gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met je vrijwilligerswerk, benieuwd naar je verslag. En zeker ook naar hoe jullie 9/11 beleven daar. Heb hetzelfde als Mariska hierboven schrijft. Was me er ieder jaar al ontzettend van bewust, maar is alleen maar erger geworden nu ik er geweest ben.
    Dumbo vond ik ontzettend leuk, echt nr 2 van dingen die ik heb gedaan! En gelukkig viel Hermine mee, zag er best tegenop ivm de vlucht naar huis dinsdag, maar ook tijdens de vlucht geen last gehad.
    Sully wil ik ook graag zien!
    Leuk verslag heb je ervan gemaakt weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verslag van je dagen samen met Cindy. Dumbo is geweldig en vinden wij ook zeer de moeite waard! De foto van Nova met uitzicht op Manhattan is echt super! Ook de Newport Mall hebben wij regelmatig bezocht, zo leuk om te lezen over plekken die we ook kennen. Gelukkig viel Herminre mee! Heel veel plezier en succes met je vrijwilligerswerk, ben erg benieuwd hoe je het vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahaha, die kip van Nova hangt bij mij hier in de keuken......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk blog weer.
    En wat lief dat je allemaal lekkere dingen uit Nederland krijgt.
    En die hamburger ziet er heerlijk uit,toen wij in New York waren hebben wij ook een heerlijke hamburger op bij de five napkins stond goed aangeschreven op de 9 th streat.
    En alvast veel succes met je vrijwilligerswerk ben benieuwd..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou die Nova durft hoor! Zwemmen in de Hudson! En ze moest natuurlijk ook op de foto op die bekende plek:-)
    En wie staat daar (wellicht smachtend) te kijken naar die super hamburger, haha.
    Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht al...Paprika chips, waar haal je die? :)
    Erg leuk die foto bij Dumbo, geweldig uitzicht op de skyline.

    BeantwoordenVerwijderen