woensdag 7 september 2016

In the Picture #8


Hier zijn weer wat leuke plaatjes die ik nog niet eerder heb gedeeld. 

Bovenstaande is het bankje uit de film Forest Gump. Of het de echte is betwijfel ik, maar hij staat in het restaurant van Bubba Gump op Times Square. Dat restaurant is echt een aanrader! Gezellig, grappig en lekker!




Wat ook lekker is!! Ik hou erg van verse Guacamole. Deze keer at ik het met bananen chips! Hier wordt dat veel verkocht, ook in restaurants wordt dit vaak samen geserveerd. Je moet niet de gesuikerde variant kopen, maar de gezouten of zonder zout. Ik zie dat AH ze verkoopt bij de Surinaamse produkten.



Ach wat een leuk stel he. Hier stonden we te wachten op de Uber, omdat we avondje uit gingen.


Deze foto heeft Cindy nog gemaakt toen ze bij ons was. Nova ging lekker plonsen in de East River.



Luxe problemen hier hoor. Nova haar voer wordt altijd bezorgd door Amazon, maar we waren niet thuis. Ik mocht de zak van 15 kg dus ophalen bij het postkantoor! Gelukkig paste hij in het bagagerek, anders had ik er een kwartier mee moeten lopen.



Naast het One World Trade Center bevindt zich de Oculus. Dit prachtige witte gebouw wat ook ongelooflijk mooi van binnen is! Het is pas net een paar weken open dus alles is nog smetteloos schoon. Binnen vind je een hoop winkels en tevens de verbinding van de Path naar New Jersey.



Een prachtig plaatje geschoten vanuit de One World Trade Center. Mochten mensen zich afvragen waar wij wonen, nou daar, bij het kruisje ;)  Je ziet op de foto 2 bruggen. De linker is de Manhattan Bridge en de rechter de Brooklyn bridge.
Als je na de Manhattan Bridge links af slaat kom je in de buurt ;)








Hier een bijzonder artikel over een slachtoffer van 9/11. Niet iemand die in de torens was, maar een meisje van 12 die gewoon op school zat. De impact voor deze doelgroep wordt goed omschreven, iets om bij stil te staan. Mocht je het niet geheel snappen, IS89 is de naam van de school (die hebben hier allemaal nummers)
Zondag is het 11 september en het is dan precies 15 jaar geleden dat dit drama plaats vond.  Tijdens mijn verblijf hier valt het mij op dat mensen er amper over praten, maar de verhalen zijn er dus wel degelijk.

Dit was weer een in the picture.
Groetjes.


3 opmerkingen:

  1. Absurd, alweer 15 jaar geleden, kippenvel toen ik bovenstaand stukje las. Omdat ik nu bij 9/11 memorial ben geweest, leeft het veel meer bij mij.
    Mooie foto van de Oculus, heb dezelfde. Wat een prachtige gebouw. En wat was het uitzicht toch mooi vanaf de toren! Zulke mooie herinneringen aan nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's en leuk om te zien waar je woont!!
    Ja en 9/11 alweer 15 jaar geleden wat vliegt de tijd,het lijkt nog zo kort geleden..
    De foto van Nova in het water is ook zo leuk wat heeft ze het naar d'r zin daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi geheel van plaatjes, pakkend artikel over 9/11, ieder jaar sta ik er bij stil (Chantal was toen net een maandje geboren) maar nu we er ook geweest zijn toch nog extra.

    BeantwoordenVerwijderen