zaterdag 24 september 2016

This Brooklyn Week #28




Welkom bij weer een nieuwe weekblog.


Afgelopen weekend hadden we een heerlijk lui weekend en daardoor heb ik ook weinig foto's genomen. We zijn even over de Green Market gelopen waar ze deze mooie tomaten verkochten, wel 20 verschillende soorten! 


En zondags zijn we lekker een hamburgertje gaan eten hier in de buurt. 


Afgelopen weekend vond de explosie plaats in Chelsea waarvan iedereen wel op de hoogte is neem ik aan. Wij zaten veilig thuis gelukkig en hebben op TV gekeken wat er allemaal aan de hand was. 

Maandag ochtend ging bij vrijwel alle NewYorkers ( in bezit van een mobiele telefoon) een alarm melding af want de dader van de aanslag werd gezocht! Van horen zeggen was dat vooral in openbare gelegenheden heel bijzonder, iedereen die tegelijkertijd op de hoogte werden gesteld van deze opsporing, in combinatie met een hoge alarmtoon.

Ik was maandag benieuwd wat ik op de straten rond Wall street zou opvangen. Maar mensen praten er vrijwel niet over. Het leven gaat hier gewoon door. 
En hoe voelt het voor mij?  Ja, ik ben me er wel bewust van dat het véél slechter had kunnen aflopen. De explosieven waren sterk genoeg om mensen te doden en dat is een heel enge gedachte. Ook koos ik er bewust voor dat weekend niet naar Manhattan te gaan. Maar verder? Inderdaad, je pakt je leventje weer op, ik denk er niet teveel over na. Wel vraag ik me af hoe het bijvoorbeeld voor bewoners voor Parijs/ Brussel is geweest na dat ene moment. Natuurlijk waren de gebeurtenissen daar van veel groter formaat, maar toch... Hoe snel gaat je eigen leven weer door als je in de stad zelf woont? Je moet toch door?

In de loop van de week gebeurde er wel wat rare dingen in de stad, zo had iemand bedacht zijn oude snelkookpan aan de weg te leggen (wat mensen hier doen als ze van hun spullen af willen) maar echt heel toevallig een snelkookpan??? 
En er was een idioot in de metro (gelukkig niet waar wij in zaten) die zei dat hij een bom in zijn tas had en hij ging er bij aftellen : "5,4,3,2,1.... Boem" zei hij!!
Je zal het maar mee maken!! Ze zijn geloof ik nog op zoek naar deze malloot.





Donderdag ben ik weer op stap geweest met Sprout. Deze keer gingen we naar Dave & Busters, een Game Center in de buurt van Times Square. Eerst gingen we daar eten en daarna kregen we allemaal een speelkaart met tegoed erop om op één van de vele machines te spelen en punten te scoren.
De deelnemers vonden het fantastisch, zoals ik begrijp staat deze activiteit elke maand weer op de kalender. Ik snap ook wel dat het leuk voor hen is, het is een heel voorspelbare activiteit; eerst eten, dan een uurtje spelletjes doen en naar huis gaan met een prijsje!

En zoals elke keer geniet ik zo van deze mensen, zo ook deze avond weer. Er was een vrijwilliger mee die voor een maandje in NY was, vanuit Mexico. 
Toen hij vertelde aan één van de jongens dat hij uit Mexico komt, zei deze tegen hem:" Oh did you hear about Trump? He is going to build a Wall!" 
Oeps haha!!
Tja deze doelgroep is nu eenmaal heerlijk puur en eerlijk. De vrijwilliger kon er gelukkig wel om lachen. 

En oja mocht je denken, willen ze wel op mijn blog? Ja dat vinden ze allemaal prima :)



En nu is het alweer weekend! Hebben jullie mijn filmpje al gespot op Facebook waarin ik naar huis loop en Nova ophaal om vervolgens samen het begin van het weekend te vieren?
Mochten jullie het leuk vinden doe ik dat vaker, voor mij ook leuk om die sfeer hier vast te leggen!

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!!




3 opmerkingen:

  1. Ja leuk je filmpje! Vaker doen :-)
    Leuke foto met al die mensen, wat zullen ze inderdaad genieten.
    En die aanslagen, of pogingen tot... eng inderdaad, en best wel confrontererend. Maar je moet er inderdaad niet te veel bij stilstaan, dan heb je geen leven meer.
    En wat een idioot in de metro, zucht... Fijn weekend ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me het beste wat je kunt doen daar: doorgaan met leven. Zou ik ook doen... denk ik dan... Makkelijker gedacht dan gedaan waarschijnlijk als je het niet zelf meemaakt. Gelukkig hadden jullie al weer snel andere afleiding. En die burger ziet er echt smakelijk uit overigens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke blog weer.
    En ja schrikken van sommige idioten maar idd het leven gaat door.

    BeantwoordenVerwijderen