vrijdag 22 april 2016

This Brooklyn Week #8


Welkom bij This Brooklyn Week, geniet mee :)



Vorige week was in Brooklyn het debat tussen Bernie Sanders en Hillary Clinton. Deze werd gehouden in Navy Yard, wat zich aan het einde van de straat bevindt van ons appartement. Helaas waren we niet uitgenodigd ;) Wij zijn zo benieuwd wie er straks president gaat worden. Persoonlijk vind ik het een erg lastig keuze. Ik zou bijna zeggen, begin maar opnieuw want er zit niemand tussen. 
Hier in Brooklyn hoor ik veel mensen vol lof over Bernie praten. Hij is hier in Brooklyn geboren, dat zal zeker meespelen, maar ook laat hij duidelijk merken veel te willen doen aan de armoede en aan de minder bedeelden en dat leeft toch wel erg hier in Brooklyn. 
Inmiddels is bekend dat Hillary de meeste stemmen heeft binnengehaald in New York. Dit zegt verder nog niets over de officiële verkiezingen al denk ik wel dat de uitslagen in New York veel betekenend kunnen zijn voor de officiële uitslag.


Zaterdag zijn we naar de vlooienmarkt geweest, vanaf april wordt deze elke zaterdag gehouden hier in de wijk. Het is een flink terrein met veel verschillende kraampjes. Servies, kleding, meubeltjes, design, eten. Erg leuk! Ook erg cool om te zien dat de vintage meubeltjes ook zo Amerikaans zijn, totaal anders dan de vlooienmarkten in NL. 
Helaas viel het kleding shoppen wat tegen. Rokjes voor 60 dollar en spijkerjasjes voor 130 vind ik toch niet echt vlooienmarktwaardig, maar er zaten wel pareltjes tussen hoor!



Ook kwamen we deze plaats tegen met een typisch Amerikaans tafereel, honkbalspullen!
Er stonden een paar dozen met oude honkbal ballen, Nova heeft er eentje uitgezocht, van the Peanut League :)

Er was ook veel oud speelgoed te koop, zoals deze action heroes.

Het lekkere weer is weer in opkomst en dan is het heerlijk genieten. Als met 13 graden kan ik in een lekker hoekje zitten in de tuin. Ook is het heerlijk om even met een kleedje naar het park te gaan en mensen te kijken. 


Zondag begon mijn dag met een vroege wandeling met Nova en na een kop koffie trok ik maar gelijk mijn hardloopkleding aan. Om half 10 deed ik dus weer een rondje park voor een goede work out. Vandaag beviel mij dat goed, ik besloot om de trappen mee te pakken naar het monument en daar wat serieuze trap oefeningen op te doen, POWER!!!

De rest van de dag hebben we heerlijk genoten van het mooie weer.


Als wijn liefhebber heb ik ook niet te klagen gelukkig. 
Bij één van onze eerdere reizen dacht ik dat een goede wijn moeilijk te vinden was... Maar dat valt op zich wel mee. Wat nu het geval is;  Wijn is hier gewoon duur. 
Waar ik in NL prima een goed flesje wijn kocht, in de supermarkt, tussen de €4 en €6 is dat hier niet te doen. 
Mocht je een fles vinden van $5, laat hem AUB staan, het is bocht! En dat overdrijf ik niet, het is of mierzoet of heel zuur. En sowieso vindt je ze vaak niet in de supermarkt, maar alleen in specifieke wijnzaken.
Dat heb ik dus maar geaccepteerd en ik ging op zoek naar goede wijn voor zo weinig mogelijk geld. 
Er zit een prima wijnwinkel bij ons om de hoek met wijnen vanaf $11 tot en met... $350!!
Inmiddels heb ik een paar favorieten weten te vinden waaronder deze Chardonnay. Ik geloof dat hij $12 is. Tja het is niet anders en dat kan je dan maar beter accepteren om er nog een beetje van te kunnen genieten ;) 


En dan mijn kadootje, want ik ben bijna jarig en ik kreeg deze alvast! Een lens voor op mijn iPhone.
Deze klik je op de gewone lens van de iPhone en dan kan je beter ingezoomde foto's maken.
Verwacht geen kwaliteit van een spiegelreflex, maar het is een leuk speeldingetje. En zo kan ik dus nog meer leuke foto's van jullie maken!

Zonder en met lens.

Zie je het verschil?!



Dit was weer een verslag van onze afgelopen dagen, bovenstaand nog een foto van Nova tijdens haar lunchpauze in Manhattan. Morgen gaat ze weer een dagje mee naar kantoor!

Groetjes!






3 opmerkingen:

  1. ja, dat is jammer dat de wijn er zo duur is, terwijl Amerika zelf toch heel goede wijnen produceert. Misschien door de taxes?
    Ook vond ik het lastig te vinden, idd alleen in speciale winkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een leuk verslag, geen echte wijnkenner maar ik word altijd heel blij van de GALLO rose en die is gewoon bij de Wallmart te krijgen, dan wel inderdaad stuk duurder dan hier in NL maar wel in de 1,5 liter variant :) Proost!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Say yes to the melkfles haha! Volgens mij zijn je benen inmiddels weer wat bruiner :-) Leuk je cadeautje, de lens. En prachtige foto weer van Nova, die onderste.

    BeantwoordenVerwijderen