donderdag 14 april 2016

This Brooklyn week #7



Deze week begon bij mij wat onstabiel. Ik voelde me niet lekker, warm, koud, je kent het wel.


Ik vind het ook niet zo vreemd als de temperaturen in een paar dagen tijd kunnen gaan van 23 graden naar -2 !

Samen uitrusten
Dus naast het werken heb ik veel gerust, Nova deed gezellig met mij mee.
Niet lekker voelen en toch gaan werken is op zich niet zo heel vreemd voor mij, maar ook nog eens zo'n eind lopen naar de metro gaat dan wel opbreken. ( waar ik in Eindhoven even lekker de auto kon pakken)


88 minuten trainen zijn puur alle wandelingen die ik maak.
En hier zie je maar weer dat ik op een half zieke dag nog genoeg beweging krijg ;)


The Cherry Watch
Bovenstaand plaatje is de huidige status van de bloei van de kersenbloesems in de Botanic Gardens.
In deze Botanische tuin staan veel kersenbloesems die rustig aan in bloei komen. Op het hoogtepunt van de bloei, ergens begin mei wordt er een groot feest gegeven. Maar op de site kan je dus al zien hoever de bloei is en of het de moeite waard is om te gaan kijken. Hoe handig! Ik wil graag rond mijn verjaardag (24 april) gaan kijken, dus ik hou het goed in de gaten!


Ik moest deze week ook even naar het postkantoor. Toen de beambte mijn huisadres zag op een envelop zei ze" You're almost my neighbour!" Ze begon vol passie te vertellen over haar "hood" en gaf me allerlei tips die ze achter op mijn bonnetje schreef. Zo lief! Voorlopig kunnen we weer wat restaurantjes proberen haha.


Post voor Nova!
Omdat we nu hier wonen moest Nova haar Chip natuurlijk ook goed geregistreerd staan, dat heb ik dan ook direct geregeld na aankomst. Dat we ook nog het certificaat gepost kregen was een verrassing maar wel netjes!


Zaterdag was het Bark and Brew in het park, gratis koffie voor de baasjes en koekjes voor de hondjes.
Nova heeft in de afgelopen weken veel ballen gevonden in het park. We hebben ze voor deze gelegenheid allemaal gewassen en netjes in een doosje gedaan.
Achter de kraam staan.
In het park stond een kraam van een aantal vrijwillige organisaties die het park schoon houden. Gratis koffie van Dunkin Donuts en ook Donuts! Yay! Nova kon haar ballen mooi kwijt bij de kraam en ging er ook maar even achter staan :)
Het idee was goed ontvangen, al had de organisatie ook een grote mand met nieuwe ballen voor de honden, dus het was een beetje overdaad.
Maar de ochtend was geslaagd!


Zondag zijn we naar een evenement geweest via een zakelijke relatie. Dit werd georganiseerd op de Nederlandse driemaster " De Stad Amsterdam" Deze ligt voorlopig aangemeerd in NY.
Bijzonder om op een schip af te lopen met Nederlandse vlaggen! Het feest werd bezocht door veel Nederlanders die woonachtig zijn in NY en omgeving. Mis ik Nederland? Nee, eerlijk gezegd (nog) niet, maar het is wel leuk om weer even met wat Nederlanders te spreken en ook mensen die het zelfde hebben meegemaakt, zoals verhuizen, de boel achterlaten, wennen in een nieuw land en al het papierwerk.


Er werden ook snacks geserveerd, waaronder haring en bitterballen. Het oergevoel kwam bij iedereen naar boven bij de geur van bitterballen haha! Erg leuk om te zien hoe snel die schalen leeg waren.
Ik genoot er ook van, maar bezoekers die hier al 20 jaar woonden des te meer!

Proost!
Grand Central Station
Dinsdag besloot ik een vrije dag te nemen. Ik moest wat privé post halen bij een afhaalpunt in Manhattan en dacht dat het wel leuk was om dan gewoon even de tijd ervoor te nemen. Helaas werkte het weer niet helemaal mee.


Kans op regen 100% en dat heb ik geweten. Dit café wat ik als eerste aantrof bij aankomst in Manhattan vond ik dan ook wel toepasselijk.



Vandaag is het alweer woensdag en vanavond zet ik deze blog weer online.
Nova is vandaag voor het eerst mee naar kantoor geweest!
Het gaat over het algemeen erg goed met Nova alleen we merken wat verveling bij haar. We gaan nu proberen haar af en toe mee te nemen naar kantoor.
Omdat zij niet in de metro mag is Maxim met haar gaan wandelen. Dat was een wandeling van 1 uur. Best intensief met een dolle hond natuurlijk, maar het is goed gegaan. Op het kantoor kreeg ze volop aandacht en ze vond het volgens mij erg leuk!

Dit was weer een weekblog, tot de volgende keer!



2 opmerkingen:

  1. Wat maak je toch een leuke blog.Hahah die ballen die Nova heeft gevonden.
    Fijn dat het jullie zo goed gaat, het is toch een hele uitdaging om te gaan verkassen.

    Knuffel voor Nova.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettende leuke blog is dit toch om te lezen. Kan er echt van genieten, leuk al die belevenissen, en de foto's erbij. En die kersenbloesems lijken me zo mooi! En hopelijk wordt het weer snel wat stabieler. Scheelt een hoop gesnotter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen