woensdag 6 april 2016

This Brooklyn Week #6



Hier is alweer een verslag van de afgelopen dagen.
Na eerste paasdag was de werkweek alweer begonnen voor ons.
Tweede Paasdag kennen ze hier niet. Helemaal niet erg. Als je een eigen zaak hebt zijn al die feestdagen soms zelfs onhandig. En quality time missen we ook niet, we voelen ons nog steeds super happy dat we hier mogen wonen en leven.
Verder was deze werkweek redelijk stabiel,het ritme begint er aardig in te komen. Werken, huishouden, boodschappen. Tja ook dat gaat hier gewoon allemaal door.
Soms is het dan wel lastig om iets leuks te bedenken om aan jullie te vertellen, maar ik doe mijn best ;)

Maar over huishouden gesproken, wat is dat toch een verschil met ons oude huis!
Ik ben geen liefhebber van opruimen en schoonmaken en vond het dan in ons huis in NL een behoorlijke opgave. Tevens met alle bezichtigingen in verband met de verkoop van ons huis was ik er op een gegeven moment echt klaar mee!
Hoe lekker is het dat wij nu in een kleiner en compacter appartement wonen! Het is groot genoeg voor ons tweetjes en zo heerlijk overzichtelijk! In 10 minuten kan ik even een opruim rondje doen. In een uurtje heb ik het hele appartement schoon, hoezee!


Nova gaat niet meer naar kantoor nu we in New York wonen en blijft dus wat vaker thuis. 's Ochtends maken we dan even een flinke wandeling en dan kan ze er weer even tegen aan. Hier liet Maxim haar even uit en ik ging alvast naar kantoor. Ik liep op de stoep naast het park, het park zelf ligt wat hoger. Nova had mij in de gaten en rende op me af, zo'n schattige foto!



Groene thee KitKat
Op het werk kwam onze collega aanzetten met bovenstaande, hij was op vakantie geweest naar Japan en bracht KitKat groene thee smaak voor ons mee. Super grappig! Verder smaakt het niet echt naar groene thee, maar naar witte chocolade, maar het kado viel in de smaak ;)


Zaterdag ben ik naar een kringloop winkel gegaan. Ik zocht nog wat servies en kleine spulletjes. De winkel was GROOT! Vooral veel kleding. Alles op soort en op kleur gesorteerd, zag er supernetjes uit. Even snel doorheen geneusd en ik zag behoorlijk wat merkkleding, schoenen en tassen. Misschien dat ik er nog een keer beter de tijd voor neem.
Het servies viel wat tegen, er was niet zoveel voorraad en de prijzen waren mij wat te hoog. 
Toch leuk om deze winkel in de buurt te hebben om eens langs te gaan of om wat te doneren. Ik heb het katje meegenomen naar huis. Dit is een beetje een traditie geworden, zo één staat er ook op kantoor in NL. ( Het is een talisman om klanten binnen te halen)


Ook heb ik deze dag de iHop bezocht. In al onze reizen naar NY waren we hier nog niet één keer geweest. iHop wordt door veel Amerika liefhebbers genoemd, want daar moet je een keer gegeten hebben!
iHop (international house of pancakes) is een familie restaurant waar vooral pancakes en waffles worden geserveerd, maar ook anders soorten gerechten. Bij binnenkomst zag ik dat het een groot restaurant is en op zaterdag inderdaad vol zit met gezinnen en kinderen. 
De service vond ik er heel erg netjes en vriendelijk, het leek een soort "signature" service. 
Ik koos voor Chicken & Waffles. Ik dacht op die manier kan ik wel testen of ik het iHop de moeite waard vind of niet. 
Ja het eten was prima, de waffles waren heerlijk luchtig, niets mis mee!
Maar ik moet bekennen, geef mij maar een gezellige kleine "buurt diner", waar ze naar mijn mening net zulke lekkere waffles verkopen, de sfeer net wat intiemer is, de meubels nog net niet uit elkaar vallen en je op echte Brooklyn manier wordt geholpen. " Do ya wont moow Cawfee?" 



Zondag heb ik zoals altijd eerst een uitgebreide ochtend wandeling in het park gemaakt met Nova. In het park is het dan een stuk drukker dan doordeweeks met loslopende honden. Wat een feest. Ik zie ook veel gezinnen met kinderen die er een uitje van maken om alle hondjes te bekijken, super leuk natuurlijk om zo je kinderen te laten wennen aan honden. Ook Nova krijgt steeds zoveel aandacht. Steeds vaker wordt ze herkend als Toller, al is ze hier nog steeds uniek. We hebben nog geen andere Toller gezien. Begroetingen als : "What a Beautiful dog", tot "Hay Floppy" zijn allemaal al voorbij gekomen.


's middags hebben we een grote wandeling gemaakt door Vinegar Hill, een wijk hier in Brooklyn. We ontdekken toch steeds weer iets nieuws hier en ook deze wijk is weer uniek.
Ik hou van die water reservoirs boven op de gebouwen!


Post uit NL!! Een vriendin van mij heeft deze leuke kaart gevonden met een Toller erop. Hij is afkomstig van "Illeke" uit Eindhoven, check haar site, ik vind alles zo mooi! 


Just another day at the office... ehh in de metro. Hier moet hij nog open en moet ik er nog tussen hahaha.


Lekker hardlopen, hier ging het zo lekker dat ik even een foto wilde maken!


Disco Fries! Oftewel Friet met gesmolten kaas en jus. Je moet t gewoon een proeven! Het viel me niet tegen. Iedereen die kapsalon lust of friet speciaal kan dit ook waarderen.

Dat was weer een Brooklyn week :) Tot de volgende keer!
Groetjes!

10 opmerkingen:

  1. Discofriet hebben we hier (denk ik) niet. Maar een discodel hebben we wél! Haha!
    http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2106803/Discodel-uit-Nijmegen-verovert-Nederland-smullen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verslag! Heerlijk he, als je zo snel klaar bent met schoonmaken, woon zelf ook klein, dat is dan een voordeel. Wat een schattige foto van Nova die op jou af komt rennen! Ben gek op Ihop, meestal maar 1 keertje, vind het veels te veel voor elke dag. Zo'n diner wil ik in september wel even proberen. Die kaart is zeker heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk verslag weer en zo leuk te zien en horen hoe het wonen daar is.Tuuuurlijk krijgt Nova alle aandacht is ook een heerlijke hond.
    Lekker snel klaar met de poets en zo kunnen jullie van andere dingen ook genieten.
    Dank je wel voor je verslag heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lukt je toch nog steeds om ons een leuk verhaal te geven van je belevenissen. Leuk om te lezen en te zien weer 😊 X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een erg leuk verslag en die disco fries staat genoteerd!

    BeantwoordenVerwijderen