dinsdag 26 april 2016

Lintjesregen

ANP

Vandaag is het een heel bijzondere dag. Mijn ouders hebben van de Burgemeester een Koninklijke onderscheiding gekregen! 


Mijn broer heeft er vorig jaar veel werk aan gehad om alles officieel te regelen zodat mijn ouders vandaag flink in het zonnetje worden gezet, want daar wordt het wel eens tijd voor!

Mijn ouders zetten zich namelijk al jaren in als vrijwilliger voor verschillende organisaties. 
Dit doen zij al ruim 40 jaar. Ik weet niet beter of mijn ouders doen vrijwilligerswerk, niet zo maar een beetje, maar wekelijks een aantal dagen en dat dus al jaren lang. 

Ik ben hier mee opgegroeid en ik vond het dan ook echt heel normaal in mijn leven. 
Mijn ouders zette zich in mijn kindertijd vooral intensief in voor het buurthuis. Ik ging dan ook vaak mee als zij Bingo avonden organiseerden, Dans avonden of diverse markten. Deze werkzaamheden verrichten zij nog steeds!
Later  kwamen daar nog veel meer andere diensten bij. Mijn vader ging rijden in de ouderenbus, ook bij deze organisatie begonnen zij te ondersteunen bij diverse activiteiten.
En toen ik voor mijn studie stage ging lopen in de gehandicaptenzorg kwam mijn vader daar vrijwillig de dieren verzorgen op de kinderboerderij. 

In mijn latere werk als begeleider in de gehandicaptenzorg heb ik altijd veel samengewerkt met diverse vrijwilligers. Ze zijn wat mij betreft onmisbaar en een enorme toevoeging in de kwaliteit van de zorg.
Toch is het er bij mij niet echt van gekomen om ook vrijwilliger te gaan worden, al heb ik er wel vaak over nagedacht et zat natuurlijk een beetje in mn opvoeding verweven. Toch vond ik het altijd lastig te combineren met mijn baan, het huishouden en mijn andere sociale bezigheden. Het kwam er gewoon niet van leek wel.


Nu mijn ouders een onderscheiding hebben gekregen vandaag besef ik me des te meer hoe bijzonder het is dat zij dit al ZO lang doen! 
Deze kaart, die wellicht een tikkie Amerikaans klinkt vond ik toch wel erg aansluiten bij mijn gevoel van vandaag. Ook al zit het vrijwilligerswerk zo verweven in het leven van mijn ouders, ik vind het totaal niet vanzelfsprekend en erg waardevol dat zij dit al jaren belangeloos doen. 


Mijn vader is onverwacht opgenomen in het ziekenhuis, gelukkig gaat het al een stuk beter met hem. 
Ik kon vanochtend live meekijken toen de burgemeester de kamer van mijn vader binnenliep, dat was enorm bijzonder! Ik zag 2 dolgelukkige mensen! 

Papa en Mama Gefeliciteerd en geniet vandaag van alle aandacht!




14 opmerkingen:

  1. Geweldig wat een bijzondere mensen, gefeliciteerd! Hoop dat je vader snel weer hersteld is. Fijn dat je kon meekijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte hoor met je vader en gefeliciteerd met de lintjes ook voor je ouders. Vrijwilligers mogen echt wel eens in het zonnetje gezet worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chapeau voor je ouders! En zonder vrijwilligers zou Nederland denk ik snel Nederland niet meer zijn... Beterschap voor je vader ook. En uiteraard gefeliciteerd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd.Zulke mensen verdienen het echt. Zo zijn er niet veel. Wees er maar trots op. Hoop dat hij snel weer beter is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd en zo ik lees hebben ze het dubbel en dwars verdiend.
    Hoop dat je vader weer snel op zal knappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel bijzonder! Ik hoop voor je vader dat hij weer snel opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi dat jij kon meegenieten van dit unieke moment en ik hoop dat je vader snel weer opknapt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou die verdienen zeker een lintje je ouders!!!
    Super hoor.
    En wat vervelend dat je vader in het ziekenhuis ligt,dan is de afstand wel heel groot.
    Maar gelukkig gaat het al beter.
    Beterschap gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat goed zeg! En wat fijn dat je mee kon kijken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend gaaf, wat zul je trots zijn! Heel veel beterschap voor je vader!

    BeantwoordenVerwijderen