vrijdag 1 januari 2016

Brooklyn


Williamsburg

Vanaf het moment dat wij Brooklyn voor het eerst bezochten waren Maxim en ik beiden verliefd.
Brooklyn is een stadsdeel van New York, net als Manhattan, The Bronx, The Queens en Staten Island.


De eerste paar keren dat wij New York bezochten, bevonden wij ons vooral in Manhattan. Puur omdat daar het tourisme is en je daar dus sneller uit de voeten kunt wat betreft bekende routes, bezienswaardigheden.
Eerlijk gezegd werd ik van Manhattan altijd erg onrustig. Ja, Manhattan is geweldig! Maar Manhattan is ook overweldigend, groots en chaotisch.

Toen wij begonnen te praten over eventueel wonen in New York, kreeg ik daar ook een akelig gevoel bij. Nee volgens mij zou ik hier nooit kunnen wonen, dacht ik.

Prospect Heights

Tijdens ons 3e bezoek gingen we voor het eerst via Airbnb overnachten in Brooklyn voor een week.
Mijn beeld werd daardoor langzaam bijgesteld van chaos en drukte naar; Gezellig, stads, sfeervol. En je hebt daar het allermooiste wat NewYork te bieden heeft; uitzicht op Manhattan! Sinds die reis hebben wij alleen nog maar in Brooklyn overnacht.

DUMBO, uitzicht op Manhattan.

In de laatste reizen hebben wij Brooklyn steeds beter leren kennen en hebben we geprobeerd zoveel mogelijk wijken te bezoeken en te leren kennen. Brooklyn is erg divers, van enorme villa's tot multi culti wijken maar ook armoede.
De straten in Brooklyn komen altijd weer zo bekend voor en dat komt door de vele films die daar worden opgenomen, maar ook voor videoclips is het een perfect decor.
Regelmatig zijn wij dan ook langs filmsets gelopen, of waren er weer eens een paar straten afgesloten voor opnames.



Gelukkig bevinden zich in Brooklyn ook 2 grote parken, zodat wij, inclusief Nova aan onze beweging kunnen werken.  Wat Brooklyn nog meer te bieden heeft zal ik jullie natuurlijk binnenkort wel laten zien :) Ik kan niet wachten!


4 opmerkingen:

  1. Ik ben zelf ook in Brooklyn geweest en ik herken je verhaal. Inderdaad veel rustiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om je/jullie op deze manier te kunnen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk om te lezen! Ik ken alleen Manhattan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ben nog nooit in NY geweest, maar Brooklyn trekt mij denk ik ook meer dan Manhattan, de laatste leuk om er even te zijn denk ik, maar fijn om er weer weg te gaan om de rust op te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen