dinsdag 22 december 2015

Nova & Brooklyn #1






Het vertrekken naar Amerika is voor ons beiden een groot avontuur, maar voor mij persoonlijk ook een enorm hoge drempel!

Vanaf het moment dat het begon te spelen zag ik alleen maar beren op de weg. Die beren leken verdomd veel op Nova haha.

Nova is onze hond, mijn lieve schat, ik kan niet meer zonder haar. Maar ik voel me ook zo emotioneel verbonden met haar dat het eigenlijk een beetje ongezond wordt ;)

Ik vind het eerlijk gezegd maar niets om haar te moeten vervoeren in een vliegtuig.  En dit heeft mij ook best tegengehouden om een goede beslissing te kunnen nemen over onze verhuizing. 




Maar door de maanden heen heb ik mijn beeld en beleving ervan goed kunnen vormen;

Op internet heb ik goed uitgezocht hoe een huisdier vervoerd wordt in een vliegtuig.
Voor Nova geldt dat zij vervoerd zal worden in het bagageruim van het vliegtuig, een verwarmd deel van het bagageruim.

Tijdens één van onze vluchten heb ik een lang gesprek gehad met een stewardess. Ik wilde van haar horen hoe het nu echt gaat! Zij kon mij goed gerust stellen. Het gebeurt regelmatig dat er huisdieren mee vliegen in het vliegtuig, zelf had zij ook een hond dus zij wist hoe het voelde om je zo gehecht te voelen aan je huisdier. Volgens de mensen van KLM doen ze er alles aan om de vlucht zo prettig mogelijk te laten verlopen voor huisdier en baasjes.

Ook heb ik contact gezocht met hondenbezitters die al hebben ervaren hoe het is om te vliegen met je hond. (Bedankt Inge!) Dat was heel fijn, ik kon even al mijn zorgen bespreken en werd daardoor ook grotendeels gerust gesteld in mijn twijfels en angsten. Ook kreeg ik op deze manier veel adviezen.


Toen eenmaal duidelijk werd dat wij ons visum hadden, kreeg ik ook een soort rust over me heen. Ik kon me eindelijk ergens op voorbereiden en accepteren dat het gaat gebeuren. En ja; dat Nova toch echt mee gaat.
Door al mijn vooronderzoek kon ik het beter een plekje geven en ben ik ook van mening; het zal allemaal spannend zijn voor Nova en ons, maar het komt allemaal goed.

Mensen hebben de keuze om het vervoer te laten verzorgen door KLM of een ander bedrijf, de hond zal dan vooraf even in een pension overnachten en wordt dan helemaal begeleid tot aan de vlucht.
Wij kiezen er echter voor om Nova zelf in te checken. Bij KLM schijnt dat allemaal netjes geregeld te zijn.

De kennel is al besteld en zal binnenkort thuis staan, zodat we Nova rustig kunnen gaan trainen en laten wennen.
Hoe dit allemaal verder gaat vertel ik jullie later :)

Ter info : wij hebben ook een poes, Poeschka. Zij zal hoogstwaarschijnlijk niet meegaan naar Amerika. Ze is al 10 en gewend aan een vast honk en een fijn buitenleven. Aangezien we voorlopig geen vast adres hebben lijkt het ons niet fijn voor haar en zoeken we een ander fijn verblijf voor haar. Mocht je interesse hebben om Poeschka op te vangen, laat mij dit dan weten! Dankje x





7 opmerkingen:

  1. Spannend ook voor Nova dus (al weet ze het nog niet). Komt er geen quarantaine tijd bij kijken voor de US?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh gelukkig, daar was ik bang voor..... Overigens begrijp ik dat jullie niet voorgoed weggaan.... Een jaartje is ZO om!! Nova kan lekker achter de eekhoorns aan in het park. Heel normaal dat je je zorgen maakt over haar, Tobias was ook als een (3e) kind voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoewel ik je gevoel helemaal begrijp, denk ik (puur verstandelijk geredeneerd) dat een hond er veel minder moeite heeft dan wij mensen, en het ook snel weer vergeten is. Ik hoop dat de hele reis voorspoedig mag verlopen, voor zowel jullie als Nova. Succes met de voorbereidingen en training!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend hoor, snap je gevoel heel goed, zou hetzelfde hebben met mijn katten. Het zal allemaal vast goed gaan, maar toch ook wel spannend. Hopelijk vindt je op tijd iets voor Poeschka.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend allemaal! Ik kan me je zorgen goed voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend allemaal. Ik kan me je zorgen goed voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen