vrijdag 18 december 2015

The Big Move #1


Het lijkt me leuk om jullie regelmatig op de hoogte te houden van onze plannen, van visum naar verhuizen :)

Dus vandaag een kleine samenvatting van de afgelopen weken.

In oktober kregen wij na een langdurend traject eindelijk ons visum!
Vanaf toen begonnen dingen echt een beetje op zijn plek te vallen voor mij en kon ik persoonlijk ook echt een beeld schetsen bij wat komen gaat.

Het afgelopen jaar hield ik er al rekening mee wat er stond te gebeuren en begin dit jaar hebben wij dan ook ons huis te koop gezet. Wat er ook ging gebeuren, we waren hier wel klaar wat ons betreft. We hebben hier bijna 11 jaar gewoond, time to move on.
Goed nieuws, we weten sinds deze week dat het huis (onder voorbehoud van financiƫn) is verkocht!!

We hebben de afgelopen 10 maanden behoorlijk wat kijkers over de vloer gehad en in deze tijd leerde ik de techniek kennen van Marie Kondo, voor wie haar niet kent en behoefte heeft aan een opgeruimd huis, lees haar boek!!

Haar motto: Van welke spullen wordt je oprecht gelukkig? Bewaar deze, doe de rest weg!
En zo zijn er heel wat dozen richting de kringloop gegaan, kleding naar vrienden en overige spullen op Marktplaats. Oja en gewoon net even iets harder drukken in die fles douchegel, want daar had ik toch ook best een voorraadje van haha!
Mijn doel is om met een paar koffers naar Brooklyn te verhuizen, zo minimaal mogelijk.
Of dat gaat lukken zullen we merken ;)


Design Pics / Via Getty Images

Wat ga ik nu precies doen in Brooklyn?
Eigenlijk hetzelfde als wat ik al in Nederland deed, een groot deel van de administratie op mij nemen.  Lang leve internet want dat kan dus op elke plek van de wereld zonder enig probleem! Daar zou ik voorlopig wel even mijn handen aan vol hebben samen met het settelen in Brooklyn. Mijn werkdagen zullen 50/50 zijn. Half op kantoor, half thuis, zodat Nova niet al te lang alleen zit en zo kunnen wij samen de stad gaan ontdekken.

CMNTY Team NY


En dan breekt het moment toch echt aan dat je het nieuws gaat vertellen aan familie en vrienden.
Gelukkig leven mensen erg met ons mee en voelen ze ook de vreugde die wij voelen. En dat geeft enorm veel steun! Ik hou er rekening mee dat de verhuizing tijdelijk is dus voor mij is het "missen" NOG niet zo aan de orde... Ik kan me wel voorstellen dat het voor de mensen die achterblijven even wat anders voelt.
Toch grijpen wij deze kans, iets met ;" nu kan het, geniet van het leven"
Tot die tijd plan ik nog zoveel mogelijk quality time in met familie en beste vrienden.
En natuurlijk hou ik jullie allemaal zoveel mogelijk op de hoogte en ik hoop dat dat wederzijds is ;)









6 opmerkingen:

  1. Bij deze nogmaals gefeliciteerd! Een hele grote stap voorwaarts, een opluchting dat dat straks geen zorg zal zijn. En gelijk hebben jullie, om deze kans te grijpen. Had exact hetzelfde gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met De verkoop van jullie huis! Weer wat bagage minder! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het fantastisch voor jullie! Doet me denken aan lang geleden toen wij met nog niet eens een koffer naar Italie vertrokken met 2 kleine kinderen. Baan opgezegd en alles achter gelaten. Het heeft ons alleen maar goed gedaan en ons leven verrijkt. SUPER en SUCCES!

    BeantwoordenVerwijderen