vrijdag 15 januari 2016

Sports & Brooklyn

Meerhoven loop 2015
Al jaren wilde ik het eens gaan proberen; hardlopen.
Maar veel verder dan het einde van de straat kwam ik niet.


Afgelopen jaar begon ik er dan een keertje serieus aan, met Evy.
Start to run met Evy. Begin april begon ik en ja hoor, het begon leuk te worden om steeds iets verder te kunnen!
Trots zei ik tegen mensen dat ik al 5 minuten achter elkaar kon hardlopen haha.
Eind juli was ik klaar met alle lessen en kon ik 5 km hardlopen zonder pauzes, hoezee!

In de zomer heb ik mee gedaan met wat hardloop evenementen. Maxim sloot met gemak aan zonder enige serieuze training.


Maar helaas kreeg ik rond september last van mn scheenbenen, de welbekende shinsplints.
Eenmaal bij de fysio beland zei hij dat ik gewoon door kon trainen, wat achteraf erg slecht advies bleek, want daardoor werd de blessure alleen nog maar erger. Uiteindelijk ben ik dus ook echt gestopt en heb ik vanaf oktober niet meer gelopen. Wel heb ik veel oefeningen gedaan, veel pijnlijke massages gekregen en zelfs dry needling wat ook totaal geen pretje was.

Hardnekkige shinsplints werd het uiteindelijk genoemd. Niet alleen de schenen waren geblesseerd maar ook de spieren erachter. Inmiddels ben ik ook al in therapie bij de podotherapeut die constateerde dat ik hypermobiel ben. Mijn pezen zijn te zwak, waardoor ik snel naar binnen zwik met mijn enkels en mijn spieren moeten daardoor heel hard werken.
Na een periode van zo'n 8 weken probeer ik nu weer heel rustig wat te lopen. Stukjes van 3/5 minuten. Met de hypermobiliteit in mn achterhoofd denk ik ook dat ik niet teveel moet gaan verwachten.

Waarom hebben ze niet gewoon zwart??






Mijn podotherapeut adviseerde mij wel andere schoenen, want op mn huidige schoenen leek ik juist erger te zwikken, terwijl deze juist zouden moeten helpen tegen mijn klachten!! Mijn tip bij het kopen van schoenen, laat ook een film anaylse maken terwijl je je nieuwe schoenen aan hebt en niet alleen vooraf op je voeten! Inmiddels heb ik nieuwe disco schoenen... uhh hardloopschoenen. Diegene die je hier helemaal rechts ziet. De Asics Gel Evate 3.

Toch hoop ik dat ik straks in Brooklyn weer een beetje vooruit kan met hardlopen, letterlijk en figuurlijk. In Brooklyn heerst echt een hardloop cultuurtje. Vrienden die met elkaar afspreken in het park om al hardlopend de week door te nemen, soms met kinderwagens erbij, zo grappig. En het idee dat het voorjaar straks weer in zicht is, stemt mij positief!

Marathons zullen het niet worden, maar een beetje werken aan mn conditie 15 minuten of een half uur vind ik al prima! Binnenkort lees je meer over mijn sport adventures in Brooklyn :)

2 opmerkingen:

  1. Dat zou toch fijn zijn, lekker hardlopen daar als het mooier weer wordt in de lente, heerlijk. Ga duimen dat het gaat lukken! Jammer als je iets waar je plezier aan beleeft niet kunt doen. Heb dat met fietsen, gaat nu ook niet zo vaak vanwege het weer, en mis het ook echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ik kan daar gewoon depri van worden :) Maar we beginnen weer met goede moed!

    BeantwoordenVerwijderen