zaterdag 1 juni 2019

San Francisco (1)




Hoi Allemaal!




Vandaag een keer een blog vanuit San Francisco!

Ik ben hier voor 5 dagen om lekker van de stad te genieten.
Ik zeg ik, omdat ik alleen ben gegaan.
Hoe vaak ik wel niet heb gehoord; meen je dat nou, alleen??

Ja, jij was niet de enige die dat wellicht dacht ; )

Zo'n 5 jaar geleden ben ik eerder een keer alleen op korte vakantie geweest en vond dat best leuk!
Natuurlijk is het leuk om alles samen te doen, maar soms is de situatie gewoon even niet zo handig.
En ja ik wilde al zo lang naar SF dat ik besloot gewoon alleen te gaan.
Niets geks aan.

Ik zal de komende dagen lekker bloggen. Ik denk dat ik meerdere dagen in 1 artikel prop.

DAG 1

Donderdagochtend vroeg vertrok ik vanaf JFK. De vlucht duurde vanaf NY toch nog 6 uur, maar het verliep allemaal prima. Ik vloog met JetBlue wat ik eigenlijk best een aanrader vind.
Ze staan bekend om hun beenruimte en ja ik kan beamen dat het prima zat. Dat is met mijn 1.83 altijd wel een dingetje.
Ik keek lekker wat films; Upside en een Docu over de Boston Marathon. En om half 1 waren we in SF! ( 3 uur vroeger dan in NY)

Ik nam de Uber naar de stad wat redelijk betaalbaar was voor een half uurtje rijden en keek mijn ogen gelijk al uit. Wat een verschil met NY! Veel meer groen en mooie gekleurde huisjes. En bergen!!
Alsof mijn ogen echt even nieuwe informatie moesten verwerken.
Wat is het toch heerlijk om te kunnen reizen!



Ik heb een redelijk basic hotel, maar dat is prima. Bewust koos ik er eentje in het toeristisch centrum zodat ik goed uit de voeten kan.
En toeristisch is het hier wel.  Ik zit bij de haven en het heeft een beetje iets weg van Scheveningen.
Nou goed, ik ga natuurlijk veel meer van de stad zien dan alleen dit gedeelte, dus prima.








Wat het mooiste is tot nu toe is Pier 39!!
Ik ben daar na aankomst direct heen gelopen, want ik wilde het met eigen ogen zien. De pier waar de zeeleeuwen liggen te chillen.
OMG wat een fantastische aanblik! Ik heb er echt een hele poos van staan te genieten en ik ga zeker nog een keer terug.
Deze zeeleeuwen zijn niet in gevangenschap ze kunnen gewoon de zee in zwemmen, maar komen hier graag lekker uitrusten en zonnen.


LOMBARD STREET



Omdat het in SF 3 uur vroeger is dan NY ( 9 uur verschil met NL) had ik wel even wat tijd te vullen tot etenstijd en besloot nog "even" naar Lombard Street te lopen.
Misschien ken je het wel, een heel stijl straatje waar je met veel bochten naar beneden rijdt.


Het was hier erg druk met toeristen, dus foto's maken was een beetje lastig.
Waar ik me aan ergerde was dat er toeristen tussen de bloemen in gingen staan voor een selfie, totaal respectloos.
Maar goed dat liet ik snel los en ik genoot volop.

Ik liep in totaal iets van 3 blocks stijl omhoog. Een goede work out dus!
Eenmaal boven waaide het enorm, wat een hoogteverschil ook!!

Ik liep wat rond en vond een leuke pizzeria.








STRAAR ACHTER LOMBARD STREET, NIET TOERISTISCH EN EVEN MOOI

Hierna liep ik weer terug naar het hotel en viel om van de moeheid.
Ik kon het nog een beetje uitstellen tot 21.00 ( middernacht in NY, nou dat trek ik met oud en nieuw niet eens!!)


DAG 2


SF

Vrijdag nam ik de ferry naar Sausolito.
Bij het lezen van de Lonely Planet las ik dat dit havenplaatsje zeer de moeite waard is om te bezoeken. Het is 30 minuten varen en een ticket kost zo'n 12 dollar, dus dat leek me een prima idee.

ANGEL ISLAND, HET ELLIS ISLAND VAN SF WAAR VROEGER DE IMMIGRANTEN AANKWAMEN VANUIT DE WESTKUST

ALCATRAZ

De boot vaarde langs Alcatraz dus die kon ik ook weer afstrepen! De Golden Gate bridge was verstopt in de mist dus die kon ik niet goed zien, dat komt dus later nog wel.




De boottocht naar Sausolito was prachtig!! En je kan zien op de foto's hoe ontzettend mistig het hier kan zijn. Dat is eigenlijk dagelijks zo heb ik begrepen.
Het geeft een heel magisch beeld. De temperatuur is deze dagen prima, zo'n 18 graden. Maar op sommige plekken waait de wind heel heftig en dan kan het dus behoorlijk fris zijn. Niet verrassend dat ze in elke souvenir winkel jassen en sjaals verkopen!!










Ik had de eerste ferry en het was zodoende nog lekker rustig in het stadje. Ik wilde in eerste instantie de eerst volgende boot weer terugpakken, zo'n 1,5 uur later, maar na wat wandelen besloot ik het maar lekker rustig aan te doen. Mooie foto's nemen, lekker lunchen en genieten.
Potver wat is het hier mooi!!!


LUNCHEN IN DE HAVEN





SAN FRANCISCO 

Na ruim 3 uur nam ik de ferry weer terug naar San Francisco om even uit te rusten in het hotel.

Rond 5 uur nam ik een Uber naar Union Square. Ik koos gewoon maar een plek op de plattegrond, want ik wist het even niet meer van moeheid haha. De Chauffeur nam een erg stijle route, het leek de Efteling wel, wat heftig! Maar erg bijzonder.

ALTIJD MIST HIER

Het gebied rond Union Square heeft veel weg van 5th Avenue NY, niet iets wat mij ligt maar wel leuk om doorheen te lopen.




Ik werd even afgeleid bij de Nike store, het was hoog tijd voor nieuwe sneakers zoals je kunt zien.
En toen lekker wat eten bij Super Duper Burger, ik kende de keten niet maar het was erg lekker!

En nu ben ik deze blog aan het tikken. Te moe om foto's erbij te plakken, dus dat doe ik morgenochtend!

Ik ben hier nog een paar dagen dus wordt vervolgd!


12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslag, stoer hoor zo in je eentje. Ik zie gave foto's. Sausolito is een plaatje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf die zeeleeuwen. Leuk om een keer over een andere stad te lezen. Veel plezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal je wellicht niet verbazen dat ik dat níet dacht, "in je eentje?"
    Strak plan van je. Gewoon doen als het kan. En je geniet duidelijk, zag de plaatjes al op Instagram. Sausolito ziet er erg leuk uit!
    Leuk verslag, veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige stad hè Ingrid? Heel veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. prachtig neke, ik zag op je facebook dat jij de zeeleeuwen ook hebt gezien!

      Verwijderen
  5. Is het niet een tijdje geweest dat er geen enkele zeeleeuw meer lag bij Pier39 en dat niemand weet wat de reden daar van was? Leuk verslag en mooie stad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. op wikipedia staat dat ze met zn allen achter een grote school vissen aan zaten. Jachtseizoen ;)

      Verwijderen
  6. Ooo zo gaaf SAN Fransisco en stoer om alleen op reis te gaan.
    En wat een geluk op pier39 toen wij er waren lag er een keer een😂
    Geniet er lekker zo mooi daar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh wat balen dan, nu was het super druk met zeeleeuwen!!

      Verwijderen