maandag 3 juni 2019

San Francisco (2)





Hee! Dankjewel voor alle leuke reacties, ik vermaak me nog steeds hier in SF.

Ik neem jullie weer mee.


Dag 3

Vandaag besloot ik , hou je vast, om de Hop on Hop off bus te nemen.
Ik heb dit eerder in Londen gedaan en het is een ideale manier om een grote afstand af te leggen en veel te kunnen zien in een korte tijd.
Dat is in principe ook gelukt.
Al viel het mij wel tegen deze keer. De bussen zaten snel vol en als je pech had was er geen plek in de bus en moest je dus op de volgende ronde wachten. ( wat zeker 20 min extra duurde)

Ik ben in totaal zo'n 3 keer uitgestapt om een locatie te bekijken en moest toch elke keer lang wachten.
Toen we op weg waren naar de Golden Gate Bridge was er alleen plek beneden en daar waren ook nog eens de ramen afgeplakt met reclame! Je kon dus niet eens een foto nemen door het raam.
Voor 50 dollar vind ik dat toch best jammer.
Gelukkig was er nog 1 stop voor de Golden Gate Bridge en kwam er 1 plekje vrij boven! Dat is dan weer een voordeel als je alleen bent!

Anyway, genoeg geklaag over de bus; ik neem jullie mee naar deze dag waarop ik uiteindelijk toch een hele hoop heb gezien van de stad!



ASIAN ART MUSEUM

TWITTER HQ




Ik begon bij City Hall, een prachtig gebouw. Ik heb er wat rond gelopen en liep langs het Twitter Hoofdkantoor, toch bijzonder! Verder viel het op dat t links van City Hall business gericht was, de andere kant was redelijk armoedig met veel daklozen en drugsgebruikers.

Er is toch veel armoede hier in de stad en het voelt op een ander niveau dan NY. In NY zie ik vaak veel verwarde mensen. Hier zijn het vaak mensen die zwaar onder invloed zijn en er echt heel slecht uitzien. Ook dat is San Francisco.









Verder was er niet veel te zien in die gedeelte en dus ging ik verder naar Alamo Square.
De plek waar the Painted Ladies staan, een rijtje gekleurde huizen die vooral bekend zijn uit de 80's serie Full House.
Het was echt een kunst om foto's te nemen zonder toeristen erop, maar het is gelukt! Het was er namelijk erg druk!!



HAIGHT STREET

HONDJES OP HAIGHT STREET

Ik besloot hier een busstop over te slaan en lekker te gaan lopen want ik was wel benieuwd naar deze buurt en het was ook echt prachtig. Allemaal pastel gekleurde huisjes en veel groen.

Een Uber chauffeur zei mij nog dat het grootste deel van de huizen in SF van hout is met hele dunne daken. Dat kan ook goed want het regent hier maar heel weinig, heerlijk toch?

Ik liep richting de wijk Ashbury Heights, waar voornamelijk veel hippie winkeltjes waren. Ook hier was het heel kleurvol, met veel thrift stores/ tweede hands winkeltjes.



GOLDEN GATE BRIDGE





VERKLEUMD


Hier nam ik weer de bus en we reden even laten over de Golden Gate bridge! Dit stond toch echt wel op mijn bucketlist hoor!!
Jeetje was wat het koud en wat waaide het hard!! Er lagen ook echt tientallen afgewaaide petjes op de snelweg, super grappig om te zien.
Ik besloot om lekker in de bus te blijven en niet uit te stappen bij het uitzichtpunt, ik was veel te bang dat ik dan eeuwen moest wachten op de volgende bus. Foto's nemen was daar toch niet zo'n succes met de bewolking en de kou. Dus snel weer terug over de brug richting Palace of fine arts.



PALACE OF FINE ARTS




Hier ben ik dan wel uitgestapt en dat wat zeer de moeite waard! Wat een prachtig gebouw was dat.




Hier kon ik ook nog even richting een strand lopen waar ik toch nog mooi uitzicht had op de brug.

En zo sloot ik mijn middag af en besloot ik lekker een Uber naar t hotel te pakken, dag bus!!

Ik was kapot! In NY weer ik de toeristendrukte graag maar nu zit ik er natuurlijk midden in!!
Misschien was een chill vakantie beter geweest ; )









Na wat chillen in de hotelkamer wist ik al waar ik wilde gaan eten; The Stinking Rose!
We reden hier namelijk langs met de bus en het klonk geweldig! Een restaurant waar alles bomvol knoflook zit.
Of zoals ze zelfs zeggen; We season our Garlic with Food. MMMMMM

En het was heerlijk. Ik bestelde een Pasta met garnalen en de pasta was rijk gevuld met hele knoflook tenen. Ook weer een voordeel dat ik alleen op vakantie ben haha.
De ober vroeg of ik nog Knoflook Ijs toe wilde, maar dat heb ik maar overgeslagen. Ik liep lekker naar het hotel en dat was dag 3!

Ik heb besloten dag 4 en 5 samen te voegen in de volgende blog, die komt denk ik in de loop van deze week online als ik weer thuis ben.

NORTH BEACH



2 opmerkingen:

  1. WoW wat een leuke volle dag weer veel gedaan en gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verslag weer! En ja, vermoeiend als je veel wil zien, maar zo leuk om zoveel te doen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen