vrijdag 7 juni 2019

San Francisco (3)




Welkom bij de laatste SF Blog!


Dag 4

ZOVEEL HEUVELS!

COIT TOWER





Gisteravond was ik te moe om te bedenken wat ik vandaag wilde doen dus besloot ik het pas in de ochtend. Na een ontbijtje en wat sporten leek het me wel leuk om naar de Coit Tower te lopen. Een klim van een kilometer vanaf het hotel. Pittig, maar net te doen en het was de moeite waard!









Vandaar liep ik via de andere kant weer naar beneden wat een prachtig steegje was! Ik deed eigenlijk maar wat, maar dit was dus een prachtige route waar ik ook onderstaande foto nam.





PIER 23



Ik besloot ergens te gaan lunchen en had in het vliegtuig de tip gekregen om naar pier 23 te gaan.
Een leuk old school restaurantje waar ik lekker Fish and Chips at aan het water.

Het weer in SF is erg wisselvallig van nature; Jas aan, jas uit, trui aan, trui uit. Maar hier zat ik heerlijk in de zon. ( Het wordt in SF nooit kouder dan zo'n 12 graden in de winter en niet warmer dan 25 in de zomer.... klinkt eigenlijk heerlijk)
De serveerster vroeg nog waar ik wilde zitten. Inside, or Full Elements ( lees; wind en wellicht kou)

DAAR ZIJN ZE WEER

Hierna liep ik via Pier 39 (de zeeleeuwen) weer richting hotel om even de beentjes te strekken en te zien dat ik alleen in de ochtend alweer 10.000 stappen heb gezet!!

Omdat ik mijn inspiratie een beetje kwijt was voor de rest van de dag ben ik maar naar een mall gegaan, Westfield Mall. Prachtig gebouw en enorm groot van binnen! Gek dat ze dat eigenlijk niet echt hebben in NYC.


FERRY BUILDING

Ik heb er even wat rondgelopen en ben vanuit daar rond 6 PM naar de Ferry Building gelopen. Een Terminal omgebouwd tot Food Market. Op Google stond "open tot 9 PM" . Ja, open was het wel, maar 99% van de restaurantjes was al gesloten! Super jammer.

Er was nog een burger restaurant open; Gott's, waar ze de Impossible burger verkochten, dus tja dan maar een burger ;)

En dan is het morgen alweer tijd voor de laatste dag!!



Dag 5.

De laatste dag is aangebroken!  Deze dag gaat mijn vliegtuig om 9.15 PM weer richting NY, dus ik had nog een volle dag. Ik kon tot 1 PM in de kamer blijven en dat vond ik eigenlijk wel lekker. Even rustig aan doen, want heel de dag op pad leek me een beetje te vermoeiend op de laatste dag.






Na 4 dagen ontbijt in het hotel, wat ontzettend basic was ( papieren dienblad, papieren bordjes en plastic bestek) besloot ik mezelf te trakteren op iHop!
Na het lezen van de calorieën op de kaart kreeg ik alweer spijt ( minstens 1000 calorieën voor een bord pancakes) Maar daar beet ik maar even letterlijk doorheen ;)
Ik koos de Swedish Crèpes die het meest verantwoord leken en ze waren nog heerlijk ook.
Tegenover mij een Amerikaans gezin die zonder schaamte om 9 uur 's ochtends pork chops met gravy bestelden!






Zo rond 1 uur ging op pad voor het laatste op mijn lijstje ; Mission District.
Een wijk met voornamelijk veel Latijnse invloeden. De sfeer deed me dan ook echt aan Spanje denken. Zo op de laatste dag was dit toch wel de meest leuke en mooie wijk wat mij betreft!


CREATIVITY EXPLORED






Ik volgde een standaard wandelroute die in de Lonely Planet stond afgedrukt. Die bracht mij langs een Atelier voor mensen met een verstandelijke beperking. Hoe leuk! Ik heb zelf jarenlang gewerkt in zo'n atelier, dus het was erg leuk om te zien hoe het er hier aan toe ging.
Ik mocht rondkijken en kennismaken met iedereen, dat vonden ze zelfs alleen maar leuk.
Nou, ik kan er altijd nog gaan werken als ik weer in de buurt ben ; )


DOLORES PARK







Hierna had ik nog zo'n 3 uur de tijd om lekker rond te lopen en Dat heb ik dan ook gedaan. Lekker geluncht, gezeten in het park en veel gelopen, leuke winkeltjes, boetiekjes, street art. Nogmaals deze wijk heeft mijn hart een beetje gestolen.







Maar toen was het toch echt tijd om terug te gaan naar het hotel. Maar ik kon het niet laten om nog even naar de zeeleeuwen te gaan, erg hè hahaha. Daarna snel de laatste souvenirtjes in mijn koffer gestopt en op naar het vliegveld.

Mijn city trip is voorbij gevlogen en ik heb volop genoten. Ik kom graag nog eens terug, maar dan wil ik ook graag meer zien van de westkust.

Ik hoop dat jullie een beetje mee hebben genoten van mijn reis!



3 opmerkingen:

  1. Helemaal bijgelezen, erg leuk om alle bekende maar ook onbekende plekken van SF te zien, de zeeleeuwen moesten zij mij ook wegtrekken want kan daar uren van genieten. Lekker dat jij ook zo genoten hebt, nu weer enjoy NY!
    gr Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke trip heb je gehad en ik snap wel dat je weer langs de zeeleeuwen ging is ook altijd mooi om te zien.
    En zo te lezen smaakt het naar meer om leuke tripje te maken😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah joh, met zoveel beweging kun je Ihop wel hebben, wat is dat daar toch lekker, mis het enorm. Na 8 dagen IHOP was ik maar 3 ons aangekomen, en jij hebt het er zeker toch ook weer afgelopen.
    Ja, jammer is dat, dat NY geen echte mall heeft. Miste dat daar toen wel. Gelukkig zat er in New Jersey een mall.

    Wat een heerlijke dagen heb je gehad. Nu spierpijn in de kuiten van de heuvels?
    Die laatste wijk waar je zat, Spaans aandoend, vind ik er ook erg leuk uit zien.
    Zou ook ooit nog eens die kant op willen. Wie weet, ooit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen