donderdag 9 mei 2019

This Brooklyn Spring #2




Welkom bij weer een nieuwe blog!

Nu ik weer kan tikken met 2 handen gaat t bloggen iets makkelijker!





Inmiddels is het al bijna 7 weken geleden dat ik viel en mijn pols brak. Dat betekent dat ik nu al flink aan het herstellen ben!

En dankjewel voor alle lieve reacties!

Het waren best pittige weken! Vooral de eerste 3 weken had ik flink wat pijn en het viel mij erg tegen hoeveel energie alles mij koste. Ik sliep erg slecht, was dus erg moe en dan nog het feit dat alles met 1 hand moest gebeuren. Aan en uitkleden, Nova uitlaten, huishouden.
Ik moest het maar even accepteren dat het niet anders was en waar nodig de boel de boel maar laten.
En na die eerste drie weken vond ik mijn draai gelukkig een beetje.

Nu zitten we over de 6 weken en ben ik inmiddels al begonnen met fysiotherapie. Ik kan mijn hand al weer wat bewegen gelukkig. De brace mag zo nu en dan ook lekker af.



Het weer is hier net als in Nederland onvoorspelbaar!
We hebben een paar dagen warm weer gehad, maar voor de rest is het vooral koud en guur voor deze tijd.
Hopelijk volgt het zomerse weer snel!
Op bovenstaande foto was het een gekke dag, warm maar ontzettend mistig. Zie je Lady Liberty boven de mist uitpiepen?






In April was ik jarig en zijn we voor mijn verjaardag naar de Butterfly Conservatory gegaan. Dit is een expositie in the American Museum of Natural History. Het was niet erg groot, een kas van zo'n 20 meter diep, maar het was wel erg gaaf. Vlinders die om je heen vliegen, allerlei bijzondere kleuren. Ik kreeg er zelfs eentje heel dichtbij op bezoek!



Het meest bijzondere was een klein kasje met cocons. Per dag kwamen er wel een paar vlinders uit en die worden dan de volgende dag vrijgelaten in de grote kas.






Ook kreeg ik een pakketje uit Nederland van mijn familie, vol met o.a heel veel paaseitjes en drop! Heerlijk. Ook voor Nova zat er een cadeautje in, ze zat er dan ook met haar neus bovenop!





En wie er ook in April jarig was: Nova!
Nova werd op 30 april 10!
10 jaar. Wat ontzettend bijzonder!!






Ik had al een tijdje het idee om van die mooie cijfer ballonnen te kopen en Party City zit hier om de hoek, dus dat was een mooie gelegenheid! Ik kreeg heel wat aandacht op straat. "Congrats with your kid!" Ehh tja... Thanks!










Ik postte op facebook een album met een hoop foto's waarop te zien is hoeveel Nova al van de wereld heeft gezien!
En we zijn nog lang niet klaar met reizen. We hebben besloten om binnen nu en een jaar naar Nova Scotia te reizen (roadtrip, nee geen vliegreis hoor) Nova Scotia ligt in Canada en is van origine de provincie waar het ras Nova Scotia Duck Tolling Retriever is ontstaan. Ik vind het dan ook geweldig om daar nog heen te kunnen reizen met Nova. Helaas wordt Nova ook een dagje ouder en zijn lange wandelingen steeds intensiever voor haar dus we moeten er zeker niet te lang mee wachten om er echt van te kunnen genieten.

Dus dat gaan we lekker inplannen!





Op Nova haar verjaardag liepen we lekker naar Dumbo om haar te laten zwemmen ( het strandje waar ik viel ja, we noemen het nu ook "Broken Wrist Beach" )
En na afloop kreeg ze een hot dog!! Wat een geluk! Ze wist niet wat haar overkwam!









Afgelopen week gingen we naar The Vessel.
The Vessel is een kunstobject/ gebouw in het nieuw ontwikkelde Hudson Yards. Dit gebied is sinds een maand geopend, met een winkelcentrum, veel mooie restaurants en in 2020 ook een nieuw uitkijkpunt. Dus hou het in de gaten als je in NY bent!



Voor The Vessel moet je op dit moment nog tickets boeken (gratis) zodat ze een beetje bij kunnen houden hoeveel mensen er het gebouw betreden. Mocht je dit willen doen boek dan 3 weken vooraf tickets!!
The Vessel bestaat uit enorm veel trappen en je hebt er een prachtig uitzicht op de stad en the Hudson. Ze hebben er trouwens ook een lift, al moet je daar wel lang op wachten. Dus wij hebben lekker gelopen, gelijk een goede work out!!



Wat ook een aanrader is, om hierna iets lekker te eten en drinken in Little Spain, bij Hudson Yards, dit is een overdekte Spaanse markthal, vol met barretjes en tapas, zoals je het uit bijvoorbeeld Barcelona kent.

En ja, ook ben ik weer met Sprout aan de slag gegaan!




We hadden een lekkere paasbrunch bij een collega van mij in Harlem. Toevallig was het die dag net lekker weer en konden we heerlijk in de achtertuin zitten! ( Ik ben die blonde achterin)





Afgelopen weekend gingen we naar de Botanic Gardens. Ik probeer daar elk jaar heen te gaan om de kersenbloesem te zien bloeien, dat blijft magisch!



Ook gingen we naar het MAD museum. Een klein design museum met vooral een mooie locatie 
( Columbus Circle) en als je daar bent moet je echt even gaan lunchen/ brunchen bij restaurant Robert! ( Prachtig uitzicht)

En dan heb ik gewoon nog wat leuke foto's. 

LEKKER WANDELEN IN BROOKLYN 


OHHH ALLES IS NU ZO MOOI NU DE BOMEN WEER BLOEIEN




GEWOON EEN ONTZETTEND LIEF GEZICHT (WALL STREET)


FOTOMODEL, AL 10!!!



LIJK IK ER OP VROUWTJE?


DEZE FOTO STUURDE IK NAAR MIJN OUDERS TOEN ZE VROEGEN OF DE RONTGEN FOTO OK WAS. HAHA

 Dat was hem alweer, ik wens iedereen een fijne week toe met hopelijk lekker lenteweer!









2 opmerkingen:

  1. Wat een feestelijke maand zo. En gave reisplannen, en idd, nu Nova het nog kan, doen!
    The Vessel lijkt me super om te bezoeken.
    Fijn dat het met je pols weer wat beter gaat. En wat ben je dan onthand he? Weet het nog van mijn schouderoperatie, wat een armoe als je alles met 1 hand moet doen.
    Zal zaterdag naar je zwaaien :-) Tussenstop op Newark, zit vanaf Newark tot Orlando bij het raam, even kijken of ik een mooi uitzicht op NY heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig gaat het beter met je pols!! Leuk om al die plannen te lezen en de uitstapjes te volgen. Take Care!!

    BeantwoordenVerwijderen