donderdag 11 februari 2016

We live in Brooklyn!


Eindelijk is het dan zover, we wonen in Brooklyn!




Hieronder een kleine samenvatting van afgelopen week.


Zaterdag 6 februari
Stond de verhuizer voor onze deur. Dit verliep allemaal heel voorspoedig. Binnen 2 uur stond alles netjes opgeslagen in de kelder van ons bedrijf. Deze dag gingen wij ook naar ons tijdelijk verblijf een basic hotel in Best. Maar dat was niet zo best ;)
Nova raakte daar erg gestrest van de kleine kamer en ook zat t hotel vol met carnavalsgasten " Ja mevrouw en morgen overnacht er een dweilorkest bij u in de gang"


Zondag 7 februari
Na een onrustige nacht waarbij Nova ziek werd en een drukke dag waarin wij nog veel moesten opruimen en schoonmaken in ons huis zagen wij het helemaal niet meer zitten om terug te gaan naar het hotel. Nova kon gelukkig logeren bij mijn lieve vriendin Anita en wij zijn verkast naar mn schoonmoeder, bedankt lieve mensen!!
Ondertussen barst t carnaval los in onze stad.


Maandag 8 februari
Na een heerlijke nachtrust en wetende dat Nova ook op een fijne plek was konden wij de laatste dingen regelen. Het huis leeg achterlaten en de auto inleveren bij de dealer. Moeilijk moment voor mij, want wat ben ik dol op mijn rode autootje. Ik moest dus wel even wat tranen laten lopen. Waarschijnlijk ook door de vermoeidheid en het idee dat dit toch echt de laatste loodjes zijn.
Het voelt raar wetende dat dit voorlopig de laatste avond in NL is.


Dinsdag 9 februari
Ik wordt wakker met buikpijn en misselijkheid, puur de zenuwen. Elke stap die ik vanaf hier neem vind ik zwaar en moeilijk. Bij mijn schoonmoeder de toiletspullen bij elkaar pakken, terug naar ons huis om de kennel en de koffers klaar te zetten, wachten op Anita die met een busje ons naar Schiphol brengt, afscheid nemen van mijn schoonmoeder en afscheid nemen van ons huis en  op naar Schiphol. Ik zit continu met een brok in mijn keel.
Op Schiphol is het afscheid van Nova zwaar, maar daarna valt er ook een enorme last van mij af, hierover meer in een aparte blog, die ik kort hierop zal plaatsen.
Hierna afscheid genomen van mijn familie en nog wat vriendinnen. Heel fijn om nog even hun steun te voelen. Hierna lopen wij toch echt naar de douane, op naar ons nieuwe avontuur.


Aankomst NY
Na een vrij makkelijke doorgang bij de douane worden we opgehaald door onze medewerker en zijn vrouw, zij rijden ons naar Brooklyn. Na het missen van wat afritten omdat we teveel zitten te kletsen rijden we ineens de Williamsburg bridge over en zijn we in Manhattan haha, bijzonder om dat mee te maken, rijdend in Manhattan met Nova op mijn schoot. Het komt nog niet helemaal binnen.
Eenmaal bij het appartement maken we nog een wandeling met Nova en gaan we richting bed. Het is inmiddels 11 uur hier in NY, en 5 uur 's nachts in NL


Woensdag 10 februari
Om half 3 vannacht wilde Nova toch echt naar buiten, want ja eigenlijk is het voor haar gewoon half 9. Ik geef er maar aan toe en maar goed ook want ze moest duidelijk iets kwijt.
S ochtends doen we het nog even goed over, want we lopen naar Fort Greene park. Hier mogen de honden loslopen tot 9 uur. Wat een feest, de ontvangst met alle honden was zo leuk om te zien!
Deze dag hebben we rustig aan gedaan, de koffers uitgepakt en wat basis boodschappen gedaan.

Vanaf hier zal ik het bloggen weer wat regelmatiger oppakken met hier en daar een leuk thema.
De eerst volgende blog zal gaan over mijn ervaring met het reizen met Nova. Hopelijk informatief voor diegene die hier ook mee te maken krijgen maar ook het afsluiten van een onderwerp waar ik me toch veel mee heb bezig gehouden.

Maar voor nu is het tijd om langzaam te gaan wennen aan ons nieuwe onderkomen :)

7 opmerkingen:

  1. Ja! Jullie zijn er! Wat fijn toch dat alles zo goed is gegaan met Nova. En ook dat de poes terecht is natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja! Jullie zijn er! Wat fijn toch dat alles zo goed is gegaan met Nova. En ook dat de poes terecht is natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu kan jullie avontuur beginnen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is nu écht zover! Jullie zijn in Brooklyn! Ik wens jullie een hele mooie en gelukkige tijd daar xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat jullie goed en veilig aangekomen zijn. Het settelen en wennen is begonnen.....voor mij ook 😉 X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat waren idd een paar superzware laatste dagen... En dan de vlucht nog. Gelukkig is alles goed gegaan en zijn jullie er nu. Vind Nova helemaal in Brooklyn passen haha!
    Heel veel plezier en succes!

    BeantwoordenVerwijderen