vrijdag 26 februari 2016

Mijn broer ziet Abraham





Vandaag is mijn broer Harm jarig. 50 jaar!! Abraham!! Of " Over the Hill" zoals ze dat hier in Amerika noemen.

Natuurlijk een bijzondere dag en ontzettend jammer dat ik er niet persoonlijk bij kan zijn om hem te feliciteren, vandaar maar een blog artikel :)

Als jongste in de familie, zit er tussen mij en mijn broer 12 jaar. (reken maar uit haha)
Toen ik geboren werd, was mijn broer al 12. Mijn andere broer, Erik, is 6 jaar ouder, ook al een heel verschil. Als ik terugdenk aan mijn kinderjaren heb ik mijn broer vooral meegemaakt als volwassen en groot, want toen was hij toch al 18+
En groot haha ja, ik heb 2 broers allebei rond de 2 meter groot ;)



Als kind zijnde is dat natuurlijk een heel verschil en heb je een heel andere broer-zus relatie als dat er maar een paar jaar tussen zit.
Toen ik naar de basisschool ging, zat mijn broer al op de MTS en mocht hij al auto rijden.

En iets later kwam Harm al thuis met vriendinnetjes. Toen ik 14 was ging hij trouwen. Eindelijk een (schoon)zus!



Toch was het ook altijd wel bijzonder. Ik had natuurlijk in die tijd een heel andere focus, maar Harm bracht me toch veel mee van zijn interesses en smaak.
Zo ben ik opgegroeid met op de achtergrond vaak erg goede muziek. Fleetwood Mac, de Dijk, The Scene, Dire Straits.

En op latere leeftijd nam hij me mee naar optredens, of gingen we samen een cursus schaatsen volgen, samen in de auto naar Utrecht.



Als oudste van het gezin hecht Harm veel waarde aan hecht contact en het samenzijn van de familie. Iets waar hij soms wat moeite voor moet doen om mij daarin mee te krijgen, maar ik waardeer zijn pogingen zeker ;)




Harm, ik wens je vanaf hier een fijne verjaardag en leuke surprise party. Die is op dit moment al in volle gang. Waarschijnlijk vol met goede muziek en bier! Geniet ervan!

Liefs van je zus.





1 opmerking:

  1. Lief van je om dit te schrijven! Van harte gefeliciteerd met je broer, en Harm natuurlijk ook gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen