vrijdag 21 januari 2022

Happy 2022!






Hoi allemaal, 

Het nieuwe jaar is al in volle gang. Blue Monday is alweer voorbij, tijd voor een nieuwe blog!



Mijn laatste blog was van 1 december, de avond dat wij onze kerstboom gingen halen. Elk jaar denk ik weer, wat een gedoe, laten we dit jaar een kunstboom kopen. Even een grote uitgave maar dan geen gedoe meer met naalden en tja een boom afzagen omdat je zo graag die lekkere geur in huis wilt hebben voelt ook niet helemaal ok... Maar hier gingen we, we waren weer overstag gegaan. Ik ga maar niet vertellen hoeveel hij kostte, maar hij was prachtig en we hebben er volop van genoten!



En ja, hoe krijg je zo'n ding thuis? Nou ja met de fiets dus!

We hadden heel wat bekijks, echte Hollanders hè. 


Onze woonkamer schreeuwt ook gewoon om een grote statige boom, vind je niet? 





De terrassen en restaurants zijn hier nog steeds gewoon open, terwijl de omikron besmettingen je om de oren vliegen. Dus daar gingen we, ingepakt en al naar de Biergarten voor een Gluhwein. Met -2 toch best een dingetje, maar de heater stond lekker te loeien, dus het was toch best aangenaam.



Ook de voortuin hebben we flink aangepakt tijdens de kerst. Lampjes op de trap en de gaslantaarn die het helaas niet meer doet weer nieuw leven ingeblazen. We hoorden regelmatig een oeh en een ahh van voorbijgangers haha. En een leuk zoekplaatje, waar is Maple. 





Ik sprak met Suzanne, mijn Nederlandse vriendin af om even wat te eten in de stad en naar Bryant Park te gaan om de kerst sfeer een beetje op te snuiven. Wat wonen we toch in een pracht stad!



Hee Stroopwafels! Inmiddels weet elke New Yorker wat het is en waar je ze kunt kopen. En afgelopen week zelfs te koop bij Dunkin Donuts!



VOOR IEDER WAT WILS


Met kerst hadden we een paar pakjes onder de boom, eindelijk na het overlijden van Nova weer een hond in huis die kan uitpakken. Maple kreeg de smaak behoorlijk te pakken en ze had dan ook geluk dat ze twee dagen later op 27 december 1 jaar werd, weer cadeautjes!!




DE KERSTBANDANA VAN NOVA, IETS TE GROOT VOOR MAPLE

Verder was kerst rustig en kalm, ik heb ontelbaar veel kerstfilms gekeken, waarvan de klassieke Miracle on 34th street toch echt mijn favoriet is, mocht je New York fan zijn, kijk hem dan zeker. Verder heb ik lekker in de keuken gestaan en hielp Maple een handje mee 


Mijn kerstcadeau, een glas in lood lampje van een rode kardinaal. Mijn lievelingsvogel sinds we in NY wonen. 




Het oliebollenschandaal is niemand ontgaan en je gaat het niet geloven, maar de meeste slachtoffers woonden in Canada en USA! Koopmans had de specifieke lading uitgezonden naar de online shops aan de andere kant van de oceaan. Gelukkig kreeg ik van een kennis een prima recept en waren de oliebollen weer goed gelukt!!





Sneeuw!! Zolang het maar geen eindeloos verhaal wordt van derrie en uitglijden kan ik best genieten van een pak sneeuw. En Maple, die moest er echt even aan wennen, maar vond het uiteindelijk fantastisch!

We besloten vrij last minute een huisje te boeken in the Hudson Valley, een uurtje rijden uit de stad en we hebben heerlijk 4 dagen lang genoten van het ijzige ( -15) weer en ook weer een mooi winterwonderland. Zie hier de bewijzen.







NOVA EN MAPLE OP DEZELFDE PLEK, BEAR MOUNTAIN STATE PARK


Dat was het weer voor nu! Groetjes!




4 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk blog. Prachtige kerst versiering, een plaatje, begrijpelijk dat er zoveel reacties op waren. Maple is werkelijk een schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto's uit een heerlijke stad! Mooie winterse plaatjes en wat leuk om te zien hoe Maple geniet, wat een beauty weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om je blog te lezen met een stukje herkenning van de geweldige kerst versiering die ook in Florida weelderig aanwezig was. Wat is Maple toch een ontzettende schat, de vergelijkende foto's van bear mountain state park zijn mooi!
    Ik kreeg vorige week herinneringen van facebook omdat het 2 jaar geleden was dat Chantal en ik in New York waren en wij onze wandeling toen hebben gemaakt, wat is er sinds die tijd veel in ons leven veranderd en het voelt zo ontzettend lang geleden maar NY is en blijft een heerlijke stad. Hopelijk dit jaar weer veel updates vanuit NY, liefs Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke foto's om te kijken. De kerstboom was echt prachtig, evenals de versieringen in de tuin. En nog een mooie uitstap gemaakt, ziet er mooi uit daar. En zulke leuke foto's van Maple, vind vooral die van jullie in de keuken zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen