donderdag 3 december 2020

This Brooklyn winter & some nice news



Hoi allemaal, het is een poosje geleden, maar ik denk dat jullie dat allemaal wel begrijpen. 
Het is niet niks om de liefde van ons leven te verliezen. We hebben het er erg moeilijk mee.

Het bloggen zag ik niet echt meer zitten, want ik voelde me alleen maar verdrietig en in verband met de gekke tijd waarin we leven, beleven we verder ook geen spannende avonturen. 

Gelukkig hebben we veel lieve mensen om ons heen die ons steunen en dat maakt het allemaal wel wat minder zwaar.  




Toch zal het bloggen voorlopig op een laag pitje blijven en denk ik voornamelijk een beetje aan mijn rust.
We moeten nog echt bijkomen van de heftige laatste maanden met Nova, maar ook het rouwen heeft ook zijn plek nodig. Dat is niet makkelijk nu de dagen korter worden en het weer zo koud en guur, maar ik merk dat het het beste werkt om er vooral dwars doorheen te gaan, het verdiet gewoon toe te laten. 

Maar gelukkig hebben we een klein (kerst)lichtje aan de horizon, want sommigen van jullie zeiden het al tegen ons, Maxim en Ingrid zonder hond klopt gewoon niet. 

Als alles goed gaat wordt er rond oud en nieuw een nieuwe pup geboren!

Alles voelt nog heel dubbel, maar we beginnen aan het idee te wennen! Het fijne is dat we er echt naartoe kunnen leven, wat erg fijn voelt met deze winterse dagen. 
Als de pup geboren is, blijft ze nog 8 weken in het nest, dus we verwachten hem/ haar rond eind februari begin maart. 

Met Nova, ons engeltje op onze schouder hebben we heel veel geluk dat we weer een pup krijgen van hetzelfde ras, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Daar zijn we heel erg blij mee!

Voor nu wil ik jullie allemaal een fijne december maand wensen, ik weet dat er mensen om me heen zijn die het nu niet makkelijk hebben, die wil ik bij deze heel veel liefs wensen en het liefst een dikke knuffel geven.  Op naar een mooi, nieuwjaar!

Liefs Ingrid




3 opmerkingen:

  1. Wat een moeilijke periode zo he? Ik zie ook zo tegen de komende maand op, de donkere dagen voor kerst. Hopelijk wordt 2021 beter. Wat fijn dat jullie een lichtpuntje hebben om naar uit te kijken. Heerlijk dat het weer een hondje van hetzelfde ras wordt.
    Jullie toch ook een fijne decembermaand, en dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afscheid nemen van je hond is trauma, dat heeft tijd nodig en goed dat je die ook neemt. Fijne dagen gewenst en een mooi 2021 met nieuw leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid, ondanks misschien een dubbel gevoel, toch heel fijn om een vooruitzicht te hebben om een nieuwe pup te krijgen. Mooie dagen gewenst!
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen