vrijdag 3 april 2020

Sprout heeft ons nodig!





Hoi allemaal,

Gisteren kreeg ik het vervelende bericht dat het financieel heel slecht gaat met Sprout. 

Voor de vaste lezers een bekende naam, maar ik zal even kort uitleggen wie Sprout is!



 BOTANICAL GARDENS

Toen wij in 2016 verhuisden naar NY ging ik op zoek naar vrijwilligerswerk in de gehandicaptenzorg en ik kwam uit bij Sprout!

Sprout organiseert vakantie reizen en dagtrips voor mensen met een verstandelijke beperking. Zo kunnen zij een volledige begeleide vakantie boeken naar mooie steden in en buiten de USA, maar organiseren ze ook trips in NYC, waarbij er leuke attracties en evenementen worden bezocht!


ICE CREAM FACTORY


Ik melde mij aan voor de dagtrips en sinds dat moment begeleid ik maandelijks meerdere trips in de stad, een groep van ongeveer 10 verstandelijk beperkten, samen met veel andere toegewijde vrijwilligers.

De organisatie in volledig Non Profit en leeft dus van giften en van de trips die mensen boeken bij hen. Helaas worden er nu in verband met het Corona Virus geen trips georganiseerd, ook geen vakantie reizen. En dus mist Sprout op dit moment een grote inkomstenbron om alles overeind te houden.

METROPLOITAN MUSEUM

Natuurlijk is dat ook heel sneu voor alle deelnemers die nu hun uitjes moeten missen. De uitjes en vakantie reizen zorgen ervoor dat de deelnemers sociale contacten op doen, veel plezier hebben, nieuwe dingen leren en uit hun isolement komen.
Het is voor mij dan ook heel moeilijk te weten dat dat voorlopig niet meer kan en hopelijk kunnen we de draad dus ook weer oppakken zodra de ellende voorbij is!

Maar daar heeft Sprout nu hulp bij nodig!!

Via hun Go Fund Me pagina kan je geld doneren, dat is altijd welkom, maar ik heb een leuk idee, lees even verder!



Ik ben bereid om jou een kaart te sturen uit NY, voor een bijdrage van 5 euro!
Uiteraard een mooie toeristische kaart van the Big City.

Deze opbrengsten gaan geheel naar Sprout!
( Een hogere bijdrage is uiteraard van harte welkom, maar niet nodig)

De kaartjes worden verstuurd zodra ik de mogelijkheid heb om ze in te kopen en te versturen dat kan dus een aantal weken duren, maar daar hou ik jullie zeker van op de hoogte.


BASEBALL GAME, BROOKLYN CYCLONES


Je mag mij een mail sturen : bloginbrooklyn@gmail.com 
Stuur je adres waar ik de kaart heen mag sturen en ik stuur je een betaal verzoekje.

Wellicht ook een idee om de kaart aan iemand anders te sturen die dat beetje steun wel kan gebruiken?

Op deze manier vermaak ik me voorlopig met het schrijven van kaartjes en ontvang jij een leuk berichtje uit the City that never sleeps!

Alvast bedankt voor jullie steun!!!



1 opmerking:

  1. Hoi Ingrid, wat een ongelofelijke trieste situatie, voor heel NY en ook zeker voor Sprout. Ik heb je een mail gestuurd, stay safe!!

    BeantwoordenVerwijderen