woensdag 25 maart 2020

This Brooklyn Corona





Hallo allemaal .

Wat leven we in een rare tijd op dit moment!


Natuurlijk lezen jullie er al genoeg over en wil ik niet de zoveelste zijn die er wat over zegt, maar ik beschouw mijn blog ook als dagboek, dus ik maak er toch maar even een verhaal van.


Het Corona virus heeft NY ook bereikt en flink ook.

7 maart ging ik met Sprout lunchen. Het nieuws rondom Corona was toen al flink aanwezig, maar er heerste vooral veel ongeloof. Was het nu allemaal echt zo ernstig?
Ik sprak met de groep af midden in de stad. Ook ik stond er nog wat laconiek in. Afspreken met een groep mensen, moet gewoon kunnen toch?

Onderweg ernaartoe merkte ik onrust in mijn lijf.
Ik moest natuurlijk een overvolle metro in. Ik zat lekker strak naast mijn mede passagiers.
Eenmaal in de stad was het (op zaterdag) zo druk dat ik me moest excuseren om er langs te kunnen.
En ineens kwam in mij op; Er staat straks een groep mensen te wachten die mij dolgraag willen knuffelen en een handje willen geven ( mijn lieve Sproutjes)
Ineens was het besef daar en ik voelde me heel ongemakkelijk worden.

Inmiddels stond de groep al bij het restaurant en voordat ik het weet had ik de eerste zoen en knuffel al te pakken. Mijn collega zei:""Ik heb ze al instructies gegeven dat we vuisten geven"
Daar was niet iedereen het zomaar mee eens, want afwijken van wat je normaal doet geeft onrust.
En moet je nagaan, ruim 2 weken later is vuisten geven echt not done!!



We gingen het restaurant in, het was er afgeladen vol en voor ik het wist zag ik mezelf om het kwartier naar het toilet gaan om mn handen te wassen.

Sinds die tijd is er een hoop verandert.
Ik gaf aan voorlopig geen trips meer te willen doen, die toen nog allemaal ingepland stonden, maar een paar dagen later werden de regels in de stad ook aangescherpt.

In Nederland waren de nieuwsberichten en aangescherpte regels al eerder dan in NY en omdat wij ook een kantoor in Brabant runnen, liepen wij al een beetje voorop en waren wij meer op onze hoede.
Op 9 maart gaven wij dan ook het hele team de boodschap dat ze allemaal thuis mochten werken.
Dit was onze trouwdag en wij hadden een lekker strand dagje gepland.



NIETS AAN DE HAND TOCH?

HEERLIJKE LUNCH


We hebben heerlijk geluncht bij ons favoriete restaurantje aan zee :" Tatiana"
Het is verre van fancy, maar wij genieten ervan.
Brighton beach is een Russische wijk in Brooklyn (naast Coney Island) en dit restaurant accepteert honden op het overdekte terras. Ze zijn er ook super gastvrij en het eten is heerlijk.




10 maart, ik haalde wat lunch bij de Deli, waar je zelf je eten mag opscheppen en daar waren al maatregelen getroffen.







11 maart; met z'n tweeën thuis werken is gezellig, maar ook een uitdaging. Gelukkig hebben wij een lounge, waar je ook mag zitten om te werken.
Dat duurde echter niet lang....





Dezelfde dag in de Wholefoods. Nu staat heel internet er vol mee en zijn we bijna niets anders gewend.




's avonds het bericht van Trump dat alle binnenkomende vluchten werden stopgezet.
Wat toen nog te idioot voor woorden klonk. Maar wetende hoeveel toeristen er dagelijks alleen al in NY aankomen en wetende wat de cijfers vandaag zijn was dit een goed besluit.



TOEN HET CAFE NOG OPEN WAS.... WE PAKTEN NOG EVEN EEN BIERTJE SAMEN MET EEN KENNIS, HET WAS RUSTIG




16 maart ; de lounge en gym worden voor onbepaalde tijd gesloten. Potver, dat is een tegenvaller. juist dat sporten geeft wat afleiding. Inmiddels zijn we al flink creatief geworden met hardlopen, traplopen ( genoeg trappen in een gebouw met 36 verdiepingen) online workouts etc...







De dag dat je naar Wholefoods gaat en de enige groenten die er nog liggen zijn spruitjes!!?!!
Ik maakte er wat van. Het was lekker.



SPRUITJES UIT DE OVEN MET HONING EN KRUIDEN

EGGPLANT PARMIGIANI

SWEET POTATO MASH


AVOCADO TOAST

BLUEBBERY CAKE

Koken en bakken, daar heb ik nu wel wat meer tijd voor en ik geniet ervan!




Langzaam aan sluiten de restaurants en wordt er gesmeekt om alstublieft te blijven afhalen. En dat deden we braaf bij onze favoriete taco bar.
De taco bar is helaas nu trouwens helemaal gesloten, ook voor afhaal. Het is voor sommige restaurants gewoon niet haalbaar om te draaien op alleen maar afhaal.


EMPTY BOULEVARD 

LEGE STRATEN





En als je veel samen zit is alleen er op uit gaan ook wel even fijn.
Ik maakte een fijne wandeling naar DUMBO.





Nova kreeg ondertussen veel buikpijn en wat was ik blij dat de dierenarts nog open was ( die is inmiddels ook gesloten!)
Inmiddels voelt ze zich al veel beter gelukkig.
Ook daar werden natuurlijk maatregelen genomen voor de hygiene.







WALL STREET

Afgelopen vrijdag ging ik even op en neer naar Wall Street. Ons kantoor was al 2 weken dicht en er moest toch echt even post opgehaald worden. Het was redelijk te doen want er waren gewoon erg weinig mensen op straat. De metro was vrijwel leeg en ik heb Wall Street nog nooit zo rustig gezien om 9 uur in de ochtend!

LEEG KANTOORGEBOUW.


Die middag kwam het bericht dat mensen met niet vitale beroepen thuis moesten blijven. Toch net op tijd even naar kantoor gegaan ( al zou dat toch af en toe moeten voor de post)
Dat was ook mijn enige uitstapje naar de stad.
Ik zie foto's van een verlaten Times Square, ik zou het dolgraag ook even willen zien, maar ik stap echt niet zomaar de metro in. Dus wij blijven lekker in Brooklyn.


RED HOOK

LEKKER FIETSEN



Lekker genieten van het buitenzijn ( met gepaste afstand!) en lekker blijven bewegen.
Gelukkig is dat nog toegestaan, al wordt daar ook hier in NY misbruik van gemaakt helaas. Maar wij proberen juist de delen op te zoeken waar het lekker rustig is, zoals hier in Red Hook.








Gisteren zijn we ook even lekker naar het strand gegaan. Nee, geen Scheveningen taferelen hoor, we waren helemaal alleen ( een klein strandje in Rockaway)



We gaan het meemaken wat er nog gaat gebeuren. In NY is het flink mis.
We zitten inmiddels op bijna 18.000 cases in de stad NYC. Ik lees berichten op NU.nl dat NYers alleen maar naar buiten mogen in noodgevallen, dat is dus niet waar. De regels zijn eigenlijk hetzelfde als in NL. Van mij mogen ze dat best aanscherpen, want ik zie nog veel te veel mensen op straat.


Wij wensen iedereen sterkte met thuisblijven, werken in de vitale beroepen, afstand houden, lief zijn voor elkaar xxxx


THUIS WERKEN





3 opmerkingen:

  1. Je hebt een gezellig blog gemaakt van zoveel narigheid. Bizar de lege straten in NYC. Petje af voor je kookkunsten het ziet er heerlijk uit.
    Altijd leuk foto's van Nova😍. Stay safe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bizarre situatie waar wij met zijn allen in terecht zijn gekomen, extra fijn om in deze tijden het blog te lezen en te zien dat het goed met jullie gaat. Take care!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie er ook nog op uit kunnen. Zoek zelf ook de rustige plekken op. 100% binnen zitten trek ik echt niet. Nu met thuiswerken 24/7 alleen, wil dan echt even de deur uit af en toe. Het is een bizarre situatie, vind het ook lastig te handelen, maar hou maar voor ogen dat het uiteindelijk wel goed zal komen. Maar wanneer?
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen