zaterdag 7 maart 2020

This Brooklyn Winter #2




Hee Hallo! Nee hoor ik ben jullie niet vergeten, het was hier alleen een beetje druk!

Ik weet niet hoe jullie begin van het jaar is verlopen, maar hier was het hectisch en we zijn allebei flink ziek geweest. Ik hoor van veel mensen dat het begin van 2020 een rollercoaster was, dus hopelijk is er wat rust in zicht.

Dat valt natuurlijk weer te bezien met al het nieuws rondom Corona....

Hier volgen weer wat foto's met een verhaal!




Lekker gewandeld met Marijke, onze NY/ Dutch friend. Marijke is zelfstandig ondernemer, maar daarnaast ook Dogwalker, hoe cool! Uiteraard was ze direct dikke vrienden met Nova!








Lekker weer met Sprout uit, deze keer was het Taco Tuesday. Laten ze dan juist allemaal een hamburger bestellen haha!








Times square, love it or hate it. Als ik afspreek met Sprout moet ik toch regelmatig Times square doorkruizen.









Afgelopen weken hebben we een paar keer de Zipcar gehuurd. We hebben nu allebei een U.S. rijbewijs en bij gebrek aan een eigen auto is het huren van een Zipcar echt wel een fijne keuze.
Deze dag gingen we naar Rockaway Beach in Brooklyn. Dat is ongeveer 30 minuten rijden voor ons.
Het was heerlijk weer en we hebben er allemaal van genoten!!





Hier zie je Manhattan op de achtergrond. Toch wel een gek idee, lopen aan het strand met de grote stad in de verte.


DOL OP AUTORIJDEN

Ik plak de foto's van het volgende tripje er maar even achteraan.
We gingen lekker op tijd op pad om naar New Jersey te gaan. Mensen zeiden al regelmatig tegen ons dat dat echt niet de moeite waard is, wie wil er nu naar New Jersey?? Maar dat wilden we wel even met eigen ogen zien.













We reden eerst naar Hoboken. Best een leuke stad, doet wat industrieel aan. Veel mensen die in Manhattan werken, wonen hier. We liepen langs het water met prachtig uitzicht op Manhattan.
Zoals een vriend van ons ook zei; "Het enige mooie aan Hoboken is het uitzicht." Haha wat flauw.








Hierna reden we door naar Liberty State Park. Dit park ligt direct achter het vrijheidsbeeld. Het is enorm uitgestrekt en heerlijk om te wandelen. Hier willen we zeker nog eens terugkomen als alles mooi groen is.
En ook vanaf hier weer een prachtig uitzicht! We konden zelfs ons appartement in Brooklyn zien!!








En de laatste stop was South Beach op Staten Island, ook weer zo'n geval van "Waarom gaan jullie in godsnaam naar Staten Island? " Hé, heb je het strand hier gezien? Heerlijk toch?!




En afgelopen week gingen we met Sprout lekker uiteten bij een American Diner. Het was Leap year dinner. Toen ik vroeg wat Leap year was, zei deze grapjas tegen mij " Zoek maar op Wikipedia"
( Het betekent Schrikkeljaar)



En op de terug weg even naar elkaar zwaaien vanaf t andere perron.





Ondertussen zijn we druk bezig met het plannen van onze vakantie in Mei! Maar daarover wil ik binnenkort even een aparte blog maken!


FEARLESS GIRL ON WALL STREET






Ik daagde mezelf uit om een Amerikaanse appeltaart te maken voor de kookclub. Ik kan je zeggen dat hij net zo smakelijk was als dat hij eruit ziet!


Dat was het weer! Ik kom snel terug om jullie te vertellen over onze vakantieplannen!

Groetjes!


4 opmerkingen:

  1. Als er strand is is het altijd goed. Heerlijk toch om nieuwe plekken te ontdekken? Soms moet je iets gewoon zelf ervaren, en zo heeft ieder zijn mening.
    Benieuwd naar jullie plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke uitstapjes.
    Fijn om zo nu en dan met de auto er opuit te kunnen.
    Nova straalt weer op de foto’s.
    En altijd leuk om vakantie plannen te hebben ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer leuk om alles te lezen.
    Vooral de uitstapjes met Sprout.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig om weer wat voorbij te zien komen, het lijkt al weer heel lang geleden dat wij er waren Mooie fotos, naast die van Nova is die taart ook erg aantrekkelijk :). Volgens mij weet ik al waar die vakantie naar toe gaat dus kijk uit naar die invulling. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen