zondag 26 januari 2020

This Brooklyn Winter #1





Hello!!
Happy New Year!



Laat ik jullie weer eens meenemen door de afgelopen weken hier in Brooklyn.

De laatste blog was net voor kerst online, dus vanaf daar start ik mijn verhaal maar weer!




In de week van kerst was het ook Hanukkah en dat wordt hier door veel mensen gevierd doordat veel New Yorkers een Joodse achtergrond hebben. Ik ging met Sprout naar een synagoge voor een traditionele viering. Altijd interessant om eens mee te maken.
Er werd voor de verstandelijk beperkten op een heel duidelijke manier uitgelegd hoe de viering is ontstaan dus daar stak ik zelf ook nog wat van op!



KERST PLAATJE






De kerst verliep verder lekker rustig, kadootjes onder de boom en een lekker dinner bij ons favoriete Italiaanse restaurant.
Nova kreeg een geweldig kado, een brokjes machine. Zij drukt op de knop en er komen brokjes uit. Nova zou Nova niet zijn als ze het niet direct zou snappen.



JUNIORS


Na ons etentje liepen we nog even langs Juniors voor een punt cheesecake. Juniors is een van de oudste diners in Brooklyn, ook veel gebruikt als filmlocatie. En ze verkopen er de meest heerijke cheesecakes.






Ik vond nog een pakketje waar je gips afdrukken mee kan maken en besloot Nova haar poot afdruk te maken. Ze werkte zo netjes mee! Wat een mooi kerst ornament. Toch ook wel even een emotioneel momentje als je er zo mee bezig bent... ze is alweer 10!!

Daarover gesproken, we gaan dit jaar hopelijk iets heel bijzonders doen. We willen dolgraag met Nova naar Nova Scotia. Puur omdat het ras daar origineel vandaan komt en hoe tof is dat we daar nu met de auto heen kunnen. Het is nog een behoorlijke afstand dus we willen er een roadtrip van maken en daar ga ik me binnenkort even goed in verdiepen. Keep you posted!!




Oud en nieuw! Sinds we hier in NY wonen maak ik zelf oliebollen. Ik zorg dat ik een mix heb van Koopmans want dat werkt toch het beste is mijn mening. Maar dit jaar maakte ik ook appelflappen. Dat is een heel simpel recept, zoals mijn ouders ze ook thuis maken en ze waren heerlijk!!!
Ondertussen heb ik van 11:00 tot 17:00 in de keuken gestaan en had ik er veel te veel haha.


OUD EN NIEUW IN HET DOG CAFE






NOVA VOND HET OOK HEEL GEZELLIG

's Avonds gingen we uiteten en nieuwjaar vieren in het hondencafé ! Gelukkig is particulier vuurwerk hier verboden en het was overaal heerlijk stil op straat.
Heerlijke avond. Happy 2020!!





Nova ging weer eens mee naar kantoor en ontmoette daar Sailor, de hond vd kantoorburen. Ze was niet heel enthousiast.




Ik ben weer lekker naar de kookclub gegaan, ik heb daar veel plezier in. We mogen bij de plaatselijke kerk door een vrijwillige bijdrage gebruik maken van een activiteiten ruimte en het is elke keer weer een gezellige en smakelijke avond.






En toen... kwam er iets heel bijzonders in de bus. Onze green card!!
Na zo'n dik 2 jaar hard werken, stapels met papieren en geregel hebben wij eindelijk onze Green Card!! Wat een opluchting! Ik heb hier niet veel over verteld op de blog want je weet maar nooit of het gaat lukken of niet, maar gelukkig was alles ok!
Die avond werd er eten bezorgd in déze tas, het heeft zo moeten zijn.



MIDDAGJE CONEY ISLAND


WE GOT 'EM!









We vierden het een paar dagen later door samen naar Coney Island te gaan. Het was een prachtige zonnige dag, Nova heeft lekker gezwommen, we maakten wat mooie foto's en aten een ijsje op het terras. Genieten!!








In diezelfde week trof ik één van mijn vaste blog bezoeksters; Mariska! Zij volgt al vanaf het begin mijn verhalen en ze was in NY met haar dochter. We spraken af en deden samen de Bushwick Street art tour. Mariska, het was een gezellige dag!!

GUGGENHEIM






Met sprout ging ik naar t Guggenheim Museum. Daar was ik zelf nog niet aan toegekomen, dus dat kwam mooi uit. Het is een prachtig museum, vooral de architectuur van het gebouw maakt het bijzonder, ook van binnen!!



WANNEER DE PAWZ WEER AANMOETEN WEET JE HOE LAAT HET IS






En na een paar dagen lente achtig weer ( tussen 10 en 18 graden) ging het toch ineens sneeuwen!!
Helaas voor korte duur want aan het eind van de dag was alles weg geregend. Maar ik nam Nova snel mee naar het park en we hebben er van genoten.





En gisteren vierden we Chinese New Year met Sprout!

Hier nog wat random foto's;


IK BAKTE EEN HELE HOOP KERST MERENGUES, OOK OM WEG TE GEVEN


IK HEB GENOTEN VAN ALLE KERSTVERSIERING

HEERLIJK GEK DOEN MET NOVA

VEEL NIEUWBOUW IN BROOKLYN MET OP DE ACHTERGROND DE OUDSTE TOREN V BROOKLYN

OLD STONE HOUSE, HET OUDSTE HUIS IN BROOKLYN, GEBOUWD DOOR NEDERLANDERS.



Dat was het weer voor nu, het is alweer bijna Februari, zal de echte winter nog komen? Wordt vervolgd!

5 opmerkingen:

  1. Leuk overzicht weer. En wat gaaf, die pootafdrukken in gips, wil dat ook, voor mijn katten haha. Zal eens kijken of ik het ergens kan kopen.
    Die cheesecakes bij Juniors zien er echt goddelijk uit.
    Benieuwd naar jullie trip naar Nova Scotia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met jullie green cards!
    Dat Nova haar slofjes gewoon laten zitten vind ik elke keer weer bijzonder. Ooit bij onze hond geprobeerd. Zij liep te dansen alsof ze op een hete vloer liep en probeerde ze zo snel mogelijk weer uit te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha als nova de pawz aan krijgt snapt ze dat er waarschijnlijk sneeuw ligt, dan wordt ze helemaal blij! elk jaar moet ze weer even een paar minuten wennen, maar ze vindt t niet erg.

      Verwijderen
  3. Zoals altijd weer genoten van je blog en helemaal nu ik zelf onderdeel ben van deze editie :).
    Het was erg geslaagd om je een keer "live" te ontmoeten en met je door een gedeelte van Brooklyn heen te lopen. Wij hebben de sneeuw niet meegemaakt en niet gemist want wij waren net weg maar ik ben blij dat jij met Nova er wel even van hebt kunnen genieten. Ik hoop dat er nog wat winterse buien voor jullie komen. Tot blogs!!

    BeantwoordenVerwijderen