dinsdag 17 december 2019

This Brooklyn Fall #3





Hee allemaal!

Het is alweer December, de dagen vliegen voorbij!
Het waren en zijn drukke weken voor ons.



Sprout at the Diner

Met Sprout ging ik naar the Diner voor een Thanksgiving dinner. Een vast adresje voor de groep en we worden altijd vriendelijk verwelkomd.
We sluiten altijd af met een gratis stuk taart! Deze keer koos ik voor Pecan Pie. Dat was de eerste en ook de laatste keer. Het was mij veel te zoet!! Maar kijk eens wat een gezellige groep!


THANKSGIVING!

We hebben Thanksgiving gevierd bij onze oude buren en het was net als vorige jaren erg gezellig.
De tafel stond weer vol lekker eten. Dit jaar nam ik een lekkere bietendip mee en weer als van ouds een appeltaart, nog warm uit de oven.

Diezelfde avond vertrok ik nog naar het vliegveld want ik ging een aantal dagen naar mijn familie in Nederland!!

Dat was niet zo heel slim gepland, maar ik rolde met mijn buikje vol het vliegtuig in haha.

EEN PISTOLETJE KAAS WAS MIJN EERSTE LUNCH.




Op zondag vierden we Sinterklaas bij mijn broer en gezin die in Friesland wonen. Mijn kleine nichtje was in de zevende hemel toen er een brief werd gevonden van Sinterklaas. Hij was vervroegd langs Friesland gekomen omdat Tante Ingrid uit het verre Amerika op bezoek was. In de schuur lag een grote zak met kadootjes.

LIEVE COOPER


FRIESLAND SUNSET 

Wat een prachtig uitzicht vanuit het huis van mijn broer!
De zonsondergang is er net zo speciaal als bij ons. En toch net even anders.


AMSTERDAM







Maandag nam ik mijn 2 nichtjes mee naar Amsterdam, we hebben een heel gezellige dag gehad. Lekker veel shoppen, eten en een rondvaart gemaakt. Omdat ik de meiden niet heel vaak zie is het heel leuk om ze zo even een dagje bij je te hebben.


Hier nog een paar sfeer foto's;

UITERAARD OLIEBOLLEN!

MOOI BAARN

CLOSE UPS MAKEN OP DE MARKT VAN SPAKENBURG


WERD MIJN NEEFJE OOK NOG EVEN EERSTE BIJ JUDO!

EEN HEMA WORST VOOR NOVA


DE BUIT TOEN DE KOFFER WAS UITGEPAKT.

En dat was alweer het reisje naar Nederland. Ik ben er 6 dagen geweest en heb geen moment stil gezeten. Veel vrienden en familie weer bezocht en bijgekletst.










Zaterdags hadden we een Christmas party met Sprout met een tafel vol met eten en Christmas Crackers, het was gezellig!





Ook ben ik alweer naar de kookclub geweest, deze keer maakten we allemaal een traditioneel familie gerecht. Ik maakte stoofpeertjes. Vorig jaar moest ik nog een uur rijden op zoek naar de juiste kookpeertjes, dit jaar koos ik de makkelijke variant, de Bosc peren. En het was verrukkelijk.


COOKIE SWAP








Ook was er een Cookie Swap. "Koekjes ruilen"
Het is een USA Kersttraditie. Je bakt koekjes en die ruil je vervolgens met elkaar. Je neemt zelf een koekblik mee en vult je blik met allerlei koekjes die je mee naar huis neemt.
Ik vond t geweldig!! Ik maakte hier trouwens kruidnoten :)





Afgelopen week was mijn schoonmoeder op bezoek met 2 kennissen.
Ze hebben zich prima vermaakt in de stad. Wij namen ze donderdagavond mee naar Dyker Heights.





Dat is een Wijk in Brooklyn waar ongeveer 6 straten rond kerst extreem versierd zijn met kerstdecoratie.
We namen Nova ook gezellig mee en die trok behoorlijk wat aandacht bij de wandelaars!




En nu gaan we langzaam richting kerst, bij het uittikken van dit verslag dwarrelt de sneeuw uit de lucht!

Fijne kerst alvast en een gelukkig 2020! Ik spreek jullie in het volgende jaar!


6 opmerkingen:

  1. Fijne kerstdagen en een goed en gezond 2020! Fijn dat je leuke trip had naar Nederland.
    En nu lekker genieten van de kerstsfeer in NY.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke blog geeft zo n gezellige indruk hoe jullie het daar ervaren Veel kerst plezier daar liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een gezellig blog en zeker ook je trip naar Nederland.
    Hele fijne dagen en ik hoop je daadwerkelijk te spreken in 2020 in NY :):)
    Het aftellen gaat nu hard!! 10 januari NY, here we come

    BeantwoordenVerwijderen