zondag 10 november 2019

This Brooklyn Fall #2



Happy Fall!!

In NY zijn we nu in het sfeervolle herfstseizoen beland.
En wellicht komt het door de magie van de stad, maar wat is dit een fijn seizoen!
Alles is zo sfeervol versierd, de bladeren kleuren mooi rood.




En dan is het dus ook weer tijd voor Halloween! En dat feest begint voor ons met de jaarlijkse halloween wedstrijd voor honden ; " The Great Pupkin" !

Jaarlijks doen er meer dan 100 honden met baasjes aan mee en elk jaar is het weer ontzettend leuk om alle bijzondere creaties te bekijken!




Ik had natuurlijk weer een heel jaar om na te denken en alles begon toen ik een rood/ wit geruite placemat vond in de winkel. Het deed me denken aan een Italiaans restaurant en zo was het idee geboren: Spaghetti & Meatballs!!
Het tenue van Nova had ik op zich best snel in elkaar geknutseld en het lag hier in de kast te wachten tot de grote dag.
Toch vond ik het nog wat kaal maar ik kwam maar niet verder hoe ik het kon opleuken.





De ochtend van de parade ging ik nog even googlen op Spaghetti Meatball costuums en toen wist ik het! Ik moest een vergiet op mn hoofd met spaghetti!
Niet dat ik het nu zo leuk vind om voor gek te lopen, maar hee ik heb 10 jaar in Brabant gewoond, ik ben ingeburgerd met carnaval en tja... ik was niet de enige die dag die er een beetje apart bij liep!

Dus daar gingen we!





Wij gaan in principe nooit voor de eerste prijs ( dan moet je echt wel met wat beters komen!!) maar het meedoen en het zien genieten van Nova is voor mij het belangrijkst.
En ja Nova genoot er echt van!!

Hier zie je dan nummer 1


Hier zie je dan nummer 1 : Snoopy VS the Red Baron
Ik ken het verhaal niet, maar heb het ook even opgezocht. Dit apparaat kon rond bewegen en zag er met de hondjes erin natuurlijk erg schattig uit!




Dit was mijn favoriet: Trader Joes!
Trader Joes is een bekende supermarkt keten in USA waar personeel vaak in Hawaii shirts lopen.
Ik vond het ook met name leuk omdat de hond er echt plezier in had!



HOTDOG STAND




En nog wat creatieve bijdrages.




En een paar dagen later was het dan echt Halloween! Helaas werd er veel regen verwacht en heel NY was een beetje in paniek. Want wat moesten al die kindjes nu doen als het zo slecht weer werd? Je gelooft het niet maar na Orkaan Sandy (2012) is het blijkbaar altijd droog geweest tijdens Halloween.













Nou gelukkig leek het allemaal mee te vallen en liepen alle kindjes vrolijk in kostuum over straat.
En s' avonds deden wij ook mee in ons gebouw. De kindjes kwamen langs met "Trick or Treat'
Nova was er ook helemaal klaar voor!
Ook hier let ik goed op haar of ze het echt leuk vindt maar ze vond het allemaal super interessant.






En na deze feestelijkheden waren we nog niet helemaal klaar, want afgelopen zondag was het tijd voor de NY Marathon. Net als andere jaren gaat de route langs ons appartement en kon ik het mooi bekijken vanuit ons raam.






Deze foto's hebben een polaroid effect, gemaakt met de "HUJI" app.

De eerste dames die voorbij kwamen gaven weer kippenvel!
En toen de grote meute voorbij kwam ben ik natuurlijk even beneden gaan staan om er echt even van te genieten. Er komt zoveel positieve energie vrij bij dit evenement! Ik heb weer genoten!


En nu is het November... gaan we langzaam richting de feestdagen. Thanksgiving en kerst.
De temperatuur daalt al behoorlijk hier en de dunne jassen hangen alweer in de kast.
Hier nog wat foto's om het af te ronden.

EEN DAG VOOR DE PUPKIN SHOW GINGEN WE EVEN HET PODIUM BEKIJKEN, DE TRAPPEN WORDEN ALTIJD GEBRUIKT ALS TRIBUNE. KON NOVA ALVAST WENNEN.



SINDS KORT GA IK MAANDELIJKS NAAR EEN COOKBOOK AUTHOR CLUB, DEZE MAAND WAS HET THEMA "JOSE ANDRES", EEN SPAANSE KOK. DAT VALT HELEMAAL IN MIJN STRAATJE. IK MAAKTE GAZPACHO.


IK BEN THUIS OOK MEER AAN HET KOKKERELLEN, EN HAAL ER VEEL PLEZIER UIT. HIER MAAKTE IK VOOR HET EERST EEN TRADITIONELE PUMPKIN PIE. HIJ WAS HEERLIJK!








HALLOWEEN VERSIERINGEN OP ALLERLEI NIVEAUS


DAT WAS HET WEER! GROETJES VAN ONS!!



4 opmerkingen:

  1. Wat ziet Nova er toch leuk uit op de foto's en je ziet duidelijk dat ze er plezier in heeft.
    Wat is Halloween daar toch leuk. In NL doen ze ook altijd een (mislukte) poging, maar vind het echt bij de US horen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, ja ik kan hier echt van de sfeer genieten, zelfs kerst is hier leuk ;)

      Verwijderen
  2. Wat een geweldig leuk blog met al die foto's, ik word er helemaal vrolijk van, zalig!!

    BeantwoordenVerwijderen