vrijdag 11 oktober 2019

This Brooklyn Fall #1




Hee Hallo!

Fijne herfst iedereen!
Ik kan de zomer nog niet helemaal achter me laten, ik heb er zo van genoten!
En nu de dagen weer korter worden (en frisser) begin ik al een beetje tegen de winter op te zien.
Maar goed, herfst is op zich ook weer een heel fijn NY seizoen in verband met de mooie herfstbladeren, halloween versieringen en Thanksgiving!

Voor nu nog een terugblik op de laatste zomerdagen in NY en een begin van de herfst, al voelt het eigenlijk nog steeds als zomer hoor ;)





Samen poseren met Nova bij een Brownstone in Fort Greene.
Onze eerste woning in NY was een brownstone en dat heeft toch wel iets. Als is het vaak wel gedateerd en gehorig (en donker) het heeft ook iets sfeervols!





Washington Square park tijdens een mooie zomerse dag.





Zo'n grappige tekst, waar ik erg om moest lachen!




Een vriendin van mij maakt mooie tekeningen van NY en Brooklyn, waaronder deze watertorens. Deze watertorens staan op veel gebouwen in de stad en staan voor mij als een symbool van Brooklyn.
De aapjes zijn van mijn tante geweest, zij is deze zomer overleden. Ik mis haar ontzettend, we hadden een heel speciale band. Deze aapjes stonden altijd bij haar op de kast zolang ik me kon herinneren en bij mijn laatste bezoek aan haar kreeg ik deze van haar. Ze zijn me dus heel dierbaar.



NO PARTICULAR HOURS





Wandelend door de stad kwam ik langs deze Tweedehandswinkel. De winkel heet "No particular hours" en verkoopt veel vintage en retro hebbedingen.
Maar ik kwam er ook bovenstaand tegeltje tegen! Ik zocht het nog even op of het tegeltje meer waard was dan de gevraagde 10 dollar, maar nee...



APPELTAART!!

Yes er was weer een vriend uit NL op bezoek gekomen en die had appeltaart mix mee. Ik kon weer lekker bakken!! Ik ga toch maar binnenkort eens uitzoeken hoe ik dat deeg het beste zelf kan maken.



MET SPROUT LEKKER LUNCHEN


GOVERNOR'S ISLAND


We gingen een paar weken geleden op een heerlijke warme dag naar Governors Island. Een klein eilandje tussen Manhattan en Brooklyn. Er wonen sinds 20 jaar geen mensen meer, maar je kan er nu heerlijk rondlopen, ze hebben alles heel mooi aangelegd. Voor 3 dollar kan je heen en terug met de ferry en je hebt er prachtig uitzicht op de stad en Statue of Liberty. Aanrader!!



UITZICHT OP BROOKLYN EVEN OP DE FOTO ZETTEN


WAT EEN MOOIE STAD IS HET TOCH



UITZICHTJE, HET VERVEELT NOOIT.







Och ja, het was Nova haar maandje wel in September.
Ze had een ontsteking aan haar poot, dat gelukkig na wat badjes ( en het dragen van een sok) overging.
En twee weken geleden had ze ineens een gezwollen wang! We kwamen er achter dat haar kies gebroken was en na een bezoek aan de dierenarts hoorden we dat deze getrokken moest worden, want er zat ook een flinke ontsteking.
Een paar dagen later werd ze gelukkig al geholpen. 






Nova is na haar sterilisatie niet meer onder het mes geweest ( gelukkig maar) dus het was wel even slikken voor ons op haar 10e. Maar het is allemaal goed gegaan. Na 2 dagen was ze eigenlijk alweer fit! En nu kijken we nog een poosje naar een kaal pootje. ( ivm het infuus moest het geschoren worden)


--STRIKE A POSE--





Madonna heeft in September tot en met deze week in Oktober opgetreden in Brooklyn Academy of Music, wat naast ons appartement is. We hebben dus een hoop pers, publiek en bijzondere mensen voorbij zien komen. Maar Madonna ben ik niet tegen het lijf gelopen helaas.
Wel kon Nova mooi tijdens het uitlaatrondje even op de foto bij de "rode loper".




Weten jullie nog dat Nova elk jaar mee doet met "The Great Pupkin"? Dit is een Halloween wedstrijd voor honden, waarbij ze verkleed een podium opgaan. Er doen jaarlijks meer dan honderd hondjes mee. Hier een terugblik van Nova haar vorige outfit.
Natuurlijk doet ze ook dit jaar weer mee ( zolang ze het leuk vind natuurlijk!) Maar wat de outfit dit jaar gaat zijn houden we nog even stil!













We hadden in September een vriend uit NL op bezoek en die namen we mee naar The Vessel. Voor ons de tweede keer.
Een sculptuur/ gebouw met een hoop trappen.
We waren er met zonsondergang en het was weer prachtig.
Echt een aanrader als je in NY bent. Hou er wel rekening mee dat het een hoop treden zijn!!
( Er is ook een lift ;) )






Zomaar tijdens het uitlaten langs de eerste Harvest street fair van het jaar lopen. Inclusief tractoren pompoenen en allerlei andere gekte.




Weer een mooie watertoren, in Manhattan deze keer ( Bowery)



EEN STEEGJE IN BROOKLYN






CAULIFLOWER CAKE



Sindskort ben ik lid van een Cookbook Author Club. Elke maand spreken we af en kiezen we 1 topchef/ kookboekenschrijver uit, waarvan we elk 1 gerecht maken.
Deze keer was het Ottolenghi en ik maakte een "Cauliflower cake" (Bloemkooltaart). Hij was erg lekker, net als alle andere gerechten.
Ik moest erg lachen om de onderstaande foto, het is toch net "Het laatste avondmaal"??










42ND STREET & TIMES SQUARE






SPACE SHUTTLE THE ENTERPRICE




We gingen met Sprout naar The Intrepid Museum. Een groot Marineschip die permanent in de haven van Manhattan ligt. Het Marineschip bevat een landingsbaan met enorm veel gevechtsvliegtuigen en even verder op kan je de Nasa Spaceshuttle "The Enterprise" bekijken.
Enorm gaaf natuurlijk!




Brooklyn was in rep en roer want er liep een Shelty rond in de stad zonder baasje! Niemand kon hem te pakken krijgen, totdat ik deze foto vond op Instagram. De politie in het winkelcentrum hadden hem "staande gehouden" en hoopten met de foto het baasje weer te vinden. Ondertussen mocht het beestje gratis shoppen in de Target haha!
Het vrouwtje was snel gevonden gelukkig.






Nog even terugkomend op Nova en haar operatie,  ze wilde na afloop niet drinken en ik deed er alles aan om haar wat vocht toe te dienen. Gelukkig ging ze na 3 dagen weer goed drinken, toch wel fijn!!





Te koop bij Wholefoods: "Spring Koe" kaas in halloween kleur (oranje) Ze verzinnen het wel.
Boo-da Gouda ( wat ze hier uitspreken als KOEDA)


WESTPORT





En tot slot zijn we afgelopen weekend een nachtje in Connecticut geweest! We hadden daar een afspraak en Nova kon zo eindelijk weer eens lekker zwemmen!



TJA EN OOK HIER MOETEN WE ER LANGAAM AAN GELOVEN.....HONDENWEER!!!



Dat was het weer! Groetjes van ons!!

10 opmerkingen:

  1. Weer een superleuk en interessant blog, ik lees het graag. Nova heeft het wel voor haar kiezen gehad, gelukkig dat het weer goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk overzicht weer. Jullie hebben volgens mij nog lang warm weer gehad, hier al een tijdje herfstweer. Kijk alweer uit naar voorjaar ;-)
    Nova had pech, maar gelukkig gaat het weer goed met haar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja wij zien ook op tegen de kou, ze zeggen dat het een strenge winter gaat worden. Ik ben de zomers hier echt gaan waarderen. letterlijk vanaf juni geen lange broek meer aan gehad. Eigenlijk pas vanaf afgelopen week temperaturen onder de 20 graden.

      Verwijderen
  3. Ja helaas de Zomer weer voorbij.
    En Ooo wat een zielenpoot die nova wat een pech,maar gelukkig gaat t weer goed.
    Was weer een mooi blog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig om deze update te lezen, geeft in ieder geval wat kleur, zowel door de fotos als het blog op de troosteloze dag hier. Ben benieuwd naar Nova's outfit en gelukkig dat ze weer opgeknapt is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het gaat veel beter met nova, ze had er denk ik toch ook veel last van!

      Verwijderen
  5. Ik reserveer een bezoek aan die garage sale voor in december!

    BeantwoordenVerwijderen